укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 21 » § 16. Основи проектної діяльності (продовження)
16:12
§ 16. Основи проектної діяльності (продовження)

§ 16. Основи проектної діяльності (продовження)

Складання опису виробів як виду проектної документації. Вимоги до виробу
Під час роботи над проектом уточнюється загальний опис виробу: вказується його назва, призначення, форма, конструкційні особливості, можливість поєднання з іншими предметами, варіанти оздоблення, обґрунтовується вибір матеріалів тощо.
Обираючи готовий виріб, ми враховуємо його якість. Тому, проектуючи виріб, необхідно прагнути, щоб він відповідав таким показникам якості: функціональність, естетичність, ергономіч-ність, технологічність, економічність.
Функціональність - можливість практичного застосування виробу, правильна конструкція.
Естетичність - красивий і привабливий зовнішній вигляд (відповідність моді, правильний добір колірних рішень, оздоблення, відповідність одягу віку людини).
Ергономічність - зручність в експлуатації (простота догляду за виробом тощо).
Технологічність - простота виготовлення (правильний вибір способів оздоблення, відсутність непотрібних деталей тощо).
Економічність - вигідність (невисока ціна за рахунок використання недорогих матеріалів, низька трудомісткість).
Залежно від виробу, який виготовляється, вимоги до показників якості можуть бути різними. їх можна представити у вигляді таблиці 8.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Визначення моделей-аналогів виробів, найкращих ознак у зразках виробів-аналогів. Складання опису виробів. Визначення вимог до виробу
Обладнання та матеріали: комп'ютер, простий олівець, кольорові олівці, лінійка, робочий зошит.
Послідовність виконання роботи
1. Розглянути зразки в'язаних гачком виробів, представлених на фото, в друкованому вигляді, в колекціях, у таблицях або знайдених у пошукових системах мережі Інтернет.
2. Порівняти їх за призначенням, формою, кольором, розмірами, матеріалами, з яких їх виготовлено.
3. Скласти із запропонованих виробів групу моделей-аналогів.
4. Скориставшись таблицею 7, виявити серед групи моделей-аналогів найкращі за властивостями.
5. Скориставшись таблицею 5, скласти опис обраних виробів. За необхідності змінити або доповнити вимоги, наведені в таблиці 8.
6. Роботу виконувати з дотриманням правил безпечної праці в шкільних майстернях.
7. Записати висновок і сформулювати, які вимоги можна вважати найкращими та найважливішими при проектуванні майбутнього виробу.
Методи проектування, метод фокальних об'єктів, базова модель, модель-аналог, аналіз аналогів, найкращі ознаки у виробі, вимоги до виробу, функціональність, естетичність, ерго-номічність, технологічність, економічність.
1. У чому полягає головне правило проектування з використанням методу фокальних об'єктів?
2. Чому форма є важливою характеристикою підчас опису виробу?
3. Яку форму називають базовою?
4. Що називається моделлю-аналогом?
5. За якими критеріями виявляють найкращі ознаки в моделях-аналогах?
6. За якими напрямами можна вдосконалювати об'єкт проектування?
7. Що входить до основних вимог в описі виробу?
8. Які ергономічні властивості повинен мати стілець для роботи в майстерні?
Один учень обирає об'єкт для проектування, наприклад, олівець, та ви-£мПі падкові об'єкти: явища природи, істоти або просто предмети серед тих, які є в кабінеті.
Другий учень описує властивості цих предметів або об'єктів. Потім по черзі учні пропонують поєднати властивості в об'єкті проектування (олівці) та обирають оригінальне й цікаве рішення. Наведіть приклад перенесення властивостей випадкових обєктів, які можете вибрати в кімнаті серед речей, що вас оточують, та поєднати їх з об'єктом проектування.
1. Роздивись, які вироби в'язані гачком, є у тебе вдома.
2. Доберіть до них моделі-аналоги, користуючись журналами, мережею Інтернет.
3. Обговори з дорослими, які властивості можна було б покращити, скориставшись ідеями виконання та оздоблення моделей-аналогів.

Підручники 7 клас за новою програмою 2015 року з історії України
Відповіді решебники для 7 класу з  алгебри