укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 10. Голосні та приголосні звуки
11:10
Читання 1 клас. Урок 10. Голосні та приголосні звуки

Читання 1 клас. Урок 10. Голосні та приголосні звуки

Мета: сформувати в учнів початкове уявлення про голосні та приголосні звуки; вчити розрізняти їх на слух, позначати умовно фішками; розвивати вміння правильно артикулювати звуки; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Відшукай схему»
Учні мають відгадати загадку, знайти на дошці складову схему до слова-
відгадки.
•   У каструлі бурчить, У тарілці мовчить. Молоком заллєш — Язик проковтнеш. (Каша)
•   Йде від села до села, від міста до міста, Та ніколи не зрушить з місця. (Дорога)
•   Живе у ванні. Робить обливання. Залізний вуж. Називається... (душ).
•   Світло в дім несе воно, Називається... (вікно).
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Спостереження за діяльністю органів мовлення
—  Діти, вимовимо по черзі звуки [л], [є], [в]. Спробуємо їх вимовити злито, так, щоб вийшло слово. (Лев) Подивимось у дзеркальце, як працюють наші органи мовлення, коли ми вимовляємо різні звуки в цьому слові. (Учні спостерігають за положенням губ, щелеп, язика, бачать, що вони працюють по різному.) Коли ми вимовляємо звуки і слова, то через рот проходить повітря й утворює голос або шум. Щоб відчути струмінь повітря, приставимо долоню близько до губ і вимовимо повільно слово лев.
2.     Формування практичного уявлення про голосні звуки
—  Коли вимовляємо одні звуки, повітря проходить через рот вільно, а під час вимовляння інших воно натрапляє на різні перешкоди. Давайте вимовимо ті звуки, при вимовлянні яких повітря не натрапляє на перешкоду, коли губи відкриваються і вільно пропускають повітря.
Шляхом спостережень учні виявляють усі шість голосних звуків, під час вимовляння яких струмінь повітря не натрапляє на перешкоди. Вони фізично (на долоні) та аркуляційно відчувають струмінь видихуваного повітря, а в дзеркальце бачать, що губи при цьому створюють для нього вільний прохід.
— Отже, звуки [а], [о], [у], [и], [є], [і],— голосні. Ми позначатимемо їх на схемі кружечками.
3.     Формування практичного уявлення про приголосні звуки
—  Вимовте звук [д]. Чи можна цей звук вимовити протяжно, проспівати. Повторіть за мною звуки: [б], [д], [з], [м], [п], [н] дивлячись у дзеркальце. Чому ці звуки не можна проспівати чи вимовити протяжно? (Повітря натрапляє на перешкоди.) Такі звуки називаються приголосними. їх на схемах позначатимемо рисочкою.
Фізкультхв илинка
Рано-вранці крокодили на зарядку всі ходили. А за ними вирушали тигри, леви і шакали. Поспішали кенгуру, несли в торбах дітвору. Антилопи і горили теж зарядку там робили. Слон поволі, наче робот, піднімав свій довгий хобот. Раз і два, і три, й чотири — присідали крокодили. Лиш ледачі бегемоти не вилазили з болота.
Я. Кравчук
4.     Робота за Букварем (с. 17)
—  Розгляньте малюнок.
—  Куди ми помандруємо?
—  Хто з вас бував у зоопарку?
—  Що найбільше запам'ятали з цих відвідин?
—  Назвіть тварин, яких ви бачите на малюнку.
—  Назвіть голосні звуки в кожному слові.
—  Назвіть слова, у яких один склад. (Лев, слон, тигр)
—  Назвіть перший звук у слові лев, останній — у слові тигр. Які це звуки? Чому ми їх відносимо до приголосних?
—  Скільки звуків у слові тигрі Назвіть голосний звук, який є у цьому слові.
—  Скільки складів у слові жирафа1! крокодилі
—  Складіть речення за поданою схемою. Скільки в ньому слів?
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Скільки голосних звуків в українській мові?
—  Хто може їх назвати?