11:13 Читання 1 клас. Урок 11. Тверді та м'які приголосні звуки | |
Читання 1 клас. Урок 11. Тверді та м'які приголосні звукиМета: на основі зіставлення парних за артикуляційними та акустичними ознаками звуків навчати дітей розрізняти тверді й м'які приголосні звуки, чути та виділяти їх із різних позицій у словах; вчити моделювати слова; розвивати допитливість, спостережливість; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Звук упіймай — слово називай!» Учитель вимовляє звуки, а учні мають назвати слово. [Д].[У].[б] (дуб) [с],[а],[д] (сад) [є], [и], [р] (сир) [л]»[о]. [т], [о] (лото) [к],[и],[т] (кит) 2. Гра «З'єднай слово з його звуковою моделлю» — Назвіть односкладове слово. — У якому слові наголошений перший склад? — Назвіть перший звук у слові сом. — Який останній звук у слові орел*! III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Звукові спостереження — Діти, назвіть звуки, які на схемах позначаються рисочкою. — Які це звуки? Пригадаємо, чим приголосні звуки відрізняються від голосних. Тепер вимовте за мною такі звуки: [н'], [т'], [л'], [з*]. — Які це звуки — голосні чи приголосні? — Вимовте ще раз звук [н'] і поміркуйте, на який інший звук він схожий. — Вимовте звуки [н], [н'] і порівняйте, чи однаково вони утворюються. — Вимовляючи звук [н], кінчик язика притискуємо до верхніх зубів {різців), а вимовляючи звук [н'], притискуємо до твердого піднебіння середню частину язика. Звук [н] — твердий, а [іГ] — м'який. — Тверді приголосні звуки ми позначали однією рискою, а м'які будемо позначати двома рисками. Фізкультхв илинка Хмарка сонечко закрила. Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаєм, У травичці позбираєм. Пострибаєм, як зайчата. Політаєм, як пташата. Потанцюємо ще трішки. Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову. 2. Заучування скоромовки Лис малий і більший лис По гриби ходили в ліс. Заздрить білка в лісі лису — Лис лисички ніс із лісу. Д. Куліш-Зіньків — Назвіть звуки в словах лис і ліс. Побудуйте звукову схему цих слів. Якими звуками вони розрізняються? 3. Робота за Букварем (с. 18) — Розгляньте малюнки, знайдіть пари слів, які відрізняються тільки одним звуком. (Кит — кіт, лис — ліс, булка — білка) — Чим бавляться дівчатка? — Доберіть слова до звукових схем. (Кулька, лялька) — Як граються хлопчики? — Чи можна сказати, що вони граються дружно? Дайте імена хлопчикам. — Чи цікаво гратися самому? — Дайте пораду хлопчикові. — Доберіть слово до звукової схеми. (Літак) IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Які звуки вивчали? — Що розкажете батькам удома? | |