укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 11. Тверді та м'які приголосні звуки
11:13
Читання 1 клас. Урок 11. Тверді та м'які приголосні звуки

Читання 1 клас. Урок 11. Тверді та м'які приголосні звуки

Мета: на основі зіставлення парних за артикуляційними та акустичними ознаками звуків навчати дітей розрізняти тверді й м'які приголосні звуки, чути та виділяти їх із різних позицій у словах; вчити моделювати слова; розвивати допитливість, спостережливість; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «Звук упіймай — слово називай!»
Учитель вимовляє звуки, а учні мають назвати слово.
[Д].[У].[б]  (дуб)
[с],[а],[д]   (сад)
[є], [и], [р] (сир)
[л]»[о]. [т], [о] (лото)
[к],[и],[т]   (кит)
2. Гра «З'єднай слово з його звуковою моделлю»
—  Назвіть односкладове слово.
—  У якому слові наголошений перший склад?
—  Назвіть перший звук у слові сом.
—  Який останній звук у слові орел*!
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Звукові спостереження
—  Діти, назвіть звуки, які на схемах позначаються рисочкою.
—  Які це звуки? Пригадаємо, чим приголосні звуки відрізняються від голосних. Тепер вимовте за мною такі звуки: [н'], [т'], [л'], [з*].
—  Які це звуки — голосні чи приголосні?
—  Вимовте ще раз звук [н'] і поміркуйте, на який інший звук він схожий.
—  Вимовте звуки [н], [н'] і порівняйте, чи однаково вони утворюються.
—  Вимовляючи звук [н], кінчик язика притискуємо до верхніх зубів {різців), а вимовляючи звук [н'], притискуємо до твердого піднебіння середню частину язика. Звук [н] — твердий, а [іГ] — м'який.
—  Тверді приголосні звуки ми позначали однією рискою, а м'які будемо позначати двома рисками.
Фізкультхв илинка
Хмарка сонечко закрила. Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаєм, У травичці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата. Політаєм, як пташата. Потанцюємо ще трішки. Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову.
2.     Заучування скоромовки
Лис малий і більший лис По гриби ходили в ліс. Заздрить білка в лісі лису — Лис лисички ніс із лісу.
Д. Куліш-Зіньків
—  Назвіть звуки в словах лис і ліс. Побудуйте звукову схему цих слів. Якими звуками вони розрізняються?
3.     Робота за Букварем (с. 18)
—  Розгляньте малюнки, знайдіть пари слів, які відрізняються тільки одним звуком. (Кит — кіт, лис — ліс, булка — білка)
—  Чим бавляться дівчатка?
—  Доберіть слова до звукових схем. (Кулька, лялька)
—  Як граються хлопчики?
—  Чи можна сказати, що вони граються дружно? Дайте імена хлопчикам.
—  Чи цікаво гратися самому?
—  Дайте пораду хлопчикові.
—  Доберіть слово до звукової схеми. (Літак)
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
—  Які звуки вивчали?
—  Що розкажете батькам удома?