11:23 Читання 1 клас. Урок 13. Культура спілкування | |
Читання 1 клас. Урок 13. Культура спілкуванняМета: вчити учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів, послідовно називати звуки на слух та з опорою на графічну схему, будувати звукові моделі слів; закріплювати вміння складати речення з різною кількістю слів; розвивати фонематичний слух; виховувати культуру спілкування. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ЛОГОПЕДИЧНА РОЗМИНКА Вправа1. «Смачневарення». Рот напіввідкритий, кінчиком язика повільно облизнути верхню й нижню частину губи в обох напрямках по 5 разів. Вправа 2. Усмішка «Трубочка». Посміхнутися, старанно розтягуючи губи, а згодом витягнути їх уперед трубочкою. Вправа 3. «Старенька бабуся». Закусити обидві губи зубами й утримувати в такому положенні 5-10 с. Вправа 4. «Лопатка». Загинати язик на верхню губу. Повторити 8 разів. III. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Аналітичні вправи на виділення зі слів окремих звуків {на початку і в кінці): мишка, шуба, вікно, пеньок, рись, олівець, хліб, струмок, день. 2. Синтетичні вправи на утворення складу {злиття) різних звуків [л], [о] — ло; [тЧ, [і] — ті; [ц'1, [а] — ця; [з], [у] — зу; [р'], [у] — рю 3. Гра «Впіймай звук [р]» Учитель читає слова. Якщо в слові є звук [р], діти плещуть у долоні один раз, якщо звук [р'] — два рази. Жаба, ромашка, річка, дідусь, небо, олівець, ряска, тигр, лебідь, гребінь, хвиля, море, зірка, скарб, осел. 4. Гра «Хто найуважніший» Учитель читає невеличкий текст. Діти уважно слухають, а потім на запитання «скільки речень у тексті?» — піднімають стільки паличок для лічби, скільки було речень у тексті. У лісових тварин багато клопоту. Білка ховає в дупло горіхи. їжак тягне у нору сухе листя. Ведмідь набирає жиру. 5. Закріплення вмінь співвідносити умовне позначення звуків, складів з реально вимовлюваними в словах На дошці — малюнок лисиці і синиці. — Розгляньте схему під малюнком лисиці. Який останній склад у цьому слові? (ця) А який голосний звук чуємо в кінці складу? (Звук [а]) — Послухайте інше слово — синиця. Чи с в цьому слові такий самий склад? Де він чується? (Укінці) — І ще одне цікаве завдання. Його зможуть виконати тільки уважні учні! Чи є в словах лисиця і синиця ще один однаковий склад, крім останнього ця? (Учні встановлюють, що другий склад у слові «лисиця» і перший у слові «синиця» однаковий — «си»). — Розкажіть, що ви знаєте про синичок? — Синичка з'їдає або згодовує малятам стільки комах, скільки важить сама. Отака синичка! Тому взимку — а зима незабаром настане — синичок та інших птахів треба обов'язково підгодовувати. Фізкультхв илинка Станьте, діти, чітко в ряд. Вирушаємо у сад. Руки вгору піднімаєм. Наче яблука зриваєм. Назбираємо багато. Щоб узимку ласувати. IV. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 20) 1. Бесіда про культуру спілкування — Які «чарівні» слова ви знаєте? Коли їх уживаєте? (Дякую, спасибі, до побачення, будь ласка, добрий день, доброго ранку) — Розгляньте верхній малюнок. — З ким розмовляють учні? — Як слід звертатися до вчительки, до бібліотекаря? — Що запитує дівчинка у вчителя? — Що слід робити хлопчикові? — Чи можна втручатися у розмову дівчинки з вчителькою? — Що зображено на другому малюнку? — Як хлопчики повинні ставитися до дівчаток? — Як ви попросите книгу в свого однокласника? — Ти забув удома ручку. Що робитимеш? — Подивіться на третій малюнок. Що ви на ньому бачите? Розкажіть. 2. Робота в парах — Розіграйте діалог. Ти хворів. Хочеш дізнатися, що було в школі. Зателефонував своєму однокласникові. До телефону підійшла його мама. Що ти скажеш? Не забувай про чарівні слова! V. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Що найбільше запам'яталося? — Які завдання викликали труднощі? | |