укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 13. Культура спілкування
11:23
Читання 1 клас. Урок 13. Культура спілкування

Читання 1 клас. Урок 13. Культура спілкування

Мета: вчити учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів, послідовно називати звуки на слух та з опорою на графічну схему, будувати звукові моделі слів; закріплювати вміння складати речення з різною кількістю слів; розвивати фонематичний слух; виховувати культуру спілкування.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    ЛОГОПЕДИЧНА РОЗМИНКА
Вправа1. «Смачневарення».
Рот напіввідкритий, кінчиком язика повільно облизнути верхню й нижню частину губи в обох напрямках по 5 разів.
Вправа 2. Усмішка «Трубочка».
Посміхнутися, старанно розтягуючи губи, а згодом витягнути їх уперед трубочкою.
Вправа 3. «Старенька бабуся».
Закусити обидві губи зубами й утримувати в такому положенні 5-10 с.
Вправа 4. «Лопатка».
Загинати язик на верхню губу. Повторити 8 разів.
III.   ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Аналітичні вправи на виділення зі слів окремих звуків {на початку і в кінці):
мишка, шуба, вікно, пеньок, рись, олівець, хліб, струмок, день.
2.     Синтетичні вправи на утворення складу {злиття) різних звуків [л], [о] — ло; [тЧ, [і] — ті; [ц'1, [а] — ця; [з], [у] — зу; [р'], [у] — рю
3.     Гра «Впіймай звук [р]»
Учитель читає слова. Якщо в слові є звук [р], діти плещуть у долоні один раз, якщо звук [р'] — два рази.
Жаба, ромашка, річка, дідусь, небо, олівець, ряска, тигр, лебідь, гребінь, хвиля, море, зірка, скарб, осел.
4.     Гра «Хто найуважніший»
Учитель читає невеличкий текст. Діти уважно слухають, а потім на запитання «скільки речень у тексті?» — піднімають стільки паличок для лічби, скільки було речень у тексті.
У лісових тварин багато клопоту. Білка ховає в дупло горіхи. їжак тягне у нору сухе листя. Ведмідь набирає жиру.
5.     Закріплення вмінь співвідносити умовне позначення звуків, складів з реально вимовлюваними в словах
На дошці — малюнок лисиці і синиці.
—  Розгляньте схему під малюнком лисиці. Який останній склад у цьому слові? (ця) А який голосний звук чуємо в кінці складу? (Звук [а])
—  Послухайте інше слово — синиця. Чи с в цьому слові такий самий склад? Де він чується? (Укінці)
—  І ще одне цікаве завдання. Його зможуть виконати тільки уважні учні! Чи є в словах лисиця і синиця ще один однаковий склад, крім останнього ця?
(Учні встановлюють, що другий склад у слові «лисиця» і перший у слові «синиця» однаковий — «си»).
—  Розкажіть, що ви знаєте про синичок?
—  Синичка з'їдає або згодовує малятам стільки комах, скільки важить сама. Отака синичка! Тому взимку — а зима незабаром настане — синичок та інших птахів треба обов'язково підгодовувати.
Фізкультхв илинка
Станьте, діти, чітко в ряд. Вирушаємо у сад. Руки вгору піднімаєм. Наче яблука зриваєм. Назбираємо багато. Щоб узимку ласувати.
IV.   РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 20)
1.    Бесіда про культуру спілкування
—  Які «чарівні» слова ви знаєте? Коли їх уживаєте? (Дякую, спасибі, до побачення, будь ласка, добрий день, доброго ранку)
—  Розгляньте верхній малюнок.
—  З ким розмовляють учні?
—  Як слід звертатися до вчительки, до бібліотекаря?
—  Що запитує дівчинка у вчителя?
—  Що слід робити хлопчикові?
—  Чи можна втручатися у розмову дівчинки з вчителькою?
—  Що зображено на другому малюнку?
—  Як хлопчики повинні ставитися до дівчаток?
—  Як ви попросите книгу в свого однокласника?
—  Ти забув удома ручку. Що робитимеш?
—  Подивіться на третій малюнок. Що ви на ньому бачите? Розкажіть.
2.    Робота в парах
—  Розіграйте діалог.
Ти хворів. Хочеш дізнатися, що було в школі. Зателефонував своєму однокласникові. До телефону підійшла його мама. Що ти скажеш? Не забувай про чарівні слова!
V.    ПІДСУМОК УРОКУ
—  Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
—  Що найбільше запам'яталося?
—  Які завдання викликали труднощі?