укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 16. Звук [у], позначення його буквою Уу
11:34
Читання 1 клас. Урок 16. Звук [у], позначення його буквою Уу

Читання 1 клас. Урок 16. Звук [у], позначення його буквою Уу

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [у], позначенням його буквою Уу; навчати впізнавати велику і малу букву Уу, розвивати увагу, зв'язне мовлення, фонематичний слух; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Аналітико-синтетичнІ звукові вправи
—  Яку букву вивчали на попередньому уроці?
—  Який звук позначає ця буква?
—  Знайдіть букву Аа у нашій кишеньковій азбуці.
Гра «Утворіть склад»
—  Я називатиму приголосний звук, а ви утворюйте з нього склад разом з голосним [а]: [н], [л], [с], [ж], [н], [т], [р].
2.     Гра «Додай склад»
—  Який склад зі звуком [а] треба додати, щоб вийшло слово? (Учні називають потрібний склад, а потім уже утворюють слово. Наприклад: гру — (ша) — груша.)
Наприклад', гро(^а), кни(га), во(да), со(ва), лі(так), гу(сак), тра(ва), жур(нал).
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Гра «Впіймай на гачок»
—  Послухайте вірш і впіймайте звук, який найчастіше в ньому зустрічається.
У долині жив удав: 
Удавав, що він все знав. 
Удавав, що все умів, 
У траві хвостом вертів. 
У ріку лигає дивився. 
Удавав, що вже умився.
—  Який звук найчастіше зустрічається у цьому вірші?
—  Який це звук — голосний чи приголосний? Доведіть. Як будемо позначати цей звук? (Кружечком, великою крапкою)
—  Голосний звук [у] може утворювати злиття з різними приголосними звуками. Ось послухайте загадку.
•   Хто гнізда свого не мас. 
Яйця Іншим підкидає. 
Та у лісі в холодку 
Все кує: «Ку-ку! Ку-ку!»?
—  Про яку пташку ця загадка?
—  Яке злиття із звуком [у] ви тут чуєте?
—  Чи чуєте злиття зі звуком [у] в самому слові зозуля?
—  Послухайте ще раз загадку І назвіть слова, в яких, крім зозулиного «ку-ку», вимовляємо склад ку {Холодку, кує)
2.     Гра «Впіймай звук [у]»
Урок, рука, дуга, луна, зуб, кенгуру, учні, дубок, узвар.
—  Доберіть слова, в яких є звук [у]. (Робота в парах.) Фізкультхв иланка
Раз, два, три, чотири, п'ять. Стали в колі ми кружлять. Покружляли, розійшлися, До роботи знов берися.
3.     Ознайомлення з буквою Уу
—  Звук [у] позначається буквою Уу. Розгляньте велику і малу букви Уу. Чи відрізняються вони між собою за формою? (Ні, вони однакові.) Велика і мала букви Уу відрізняються тільки розміром.
—  На що схожа буква Уу?
—  Послухайте віршик.
Проясніло небо хмуре. Відійшла, ущухла буря... Шкода довго лютувала. Навіть липу поламала. Я гіллячку вніс у хату — Буква «У», дивися, тату!
4.     Робота за Букварем (с. 24)
—  Розгляньте ще раз велику і малу букви Уу.
1)     Звуко-складовий аналіз слів.
—  Розгляньте верхні малюнки. Хто на них зображений? (Комахи)
—  Назвіть їх. (Мураха, жук, павук)
Учні виконують повний звуковий аналіз слів з опорою на схеми, подані у підручнику.
2)     Читання букв у будиночках (хором та індивідуально).
—  Назвіть всі звуки у слові жолудь.
—  Яких птахів бачите на малюнку?
—  Назвіть всі звуки у слові журавель.
—  Скільки складів у слові голуб?
—  Який склад наголошений?
—  У якому складі є звук [у]?
—  Звук [у] — незвичайний. Він, як і звук [а], може утворювати хоч і коротке, але окреме слово. Наприклад, є слово сад, але якщо треба сказати, де ростуть яблука, то скажемо вже не одним, а двома словами — у саду. Подивіться на малюнок. Складіть речення.
—  Хто є у гуски?
—  Хто у курки?
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  З якою новою буквою ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
—  Який звук позначає буква Уу?
—  На що схожа буква Уу?
—  Назвіть слова, в яких є звук [у].