11:34 Читання 1 клас. Урок 16. Звук [у], позначення його буквою Уу | |
Читання 1 клас. Урок 16. Звук [у], позначення його буквою УуМета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [у], позначенням його буквою Уу; навчати впізнавати велику і малу букву Уу, розвивати увагу, зв'язне мовлення, фонематичний слух; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Аналітико-синтетичнІ звукові вправи — Яку букву вивчали на попередньому уроці? — Який звук позначає ця буква? — Знайдіть букву Аа у нашій кишеньковій азбуці. Гра «Утворіть склад» — Я називатиму приголосний звук, а ви утворюйте з нього склад разом з голосним [а]: [н], [л], [с], [ж], [н], [т], [р]. 2. Гра «Додай склад» — Який склад зі звуком [а] треба додати, щоб вийшло слово? (Учні називають потрібний склад, а потім уже утворюють слово. Наприклад: гру — (ша) — груша.) Наприклад', гро(^а), кни(га), во(да), со(ва), лі(так), гу(сак), тра(ва), жур(нал). III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Гра «Впіймай на гачок» — Послухайте вірш і впіймайте звук, який найчастіше в ньому зустрічається. У долині жив удав: Удавав, що він все знав. Удавав, що все умів, У траві хвостом вертів. У ріку лигає дивився. Удавав, що вже умився. — Який звук найчастіше зустрічається у цьому вірші? — Який це звук — голосний чи приголосний? Доведіть. Як будемо позначати цей звук? (Кружечком, великою крапкою) — Голосний звук [у] може утворювати злиття з різними приголосними звуками. Ось послухайте загадку. • Хто гнізда свого не мас. Яйця Іншим підкидає. Та у лісі в холодку Все кує: «Ку-ку! Ку-ку!»? — Про яку пташку ця загадка? — Яке злиття із звуком [у] ви тут чуєте? — Чи чуєте злиття зі звуком [у] в самому слові зозуля? — Послухайте ще раз загадку І назвіть слова, в яких, крім зозулиного «ку-ку», вимовляємо склад ку {Холодку, кує) 2. Гра «Впіймай звук [у]» Урок, рука, дуга, луна, зуб, кенгуру, учні, дубок, узвар. — Доберіть слова, в яких є звук [у]. (Робота в парах.) Фізкультхв иланка Раз, два, три, чотири, п'ять. Стали в колі ми кружлять. Покружляли, розійшлися, До роботи знов берися. 3. Ознайомлення з буквою Уу — Звук [у] позначається буквою Уу. Розгляньте велику і малу букви Уу. Чи відрізняються вони між собою за формою? (Ні, вони однакові.) Велика і мала букви Уу відрізняються тільки розміром. — На що схожа буква Уу? — Послухайте віршик. Проясніло небо хмуре. Відійшла, ущухла буря... Шкода довго лютувала. Навіть липу поламала. Я гіллячку вніс у хату — Буква «У», дивися, тату! 4. Робота за Букварем (с. 24) — Розгляньте ще раз велику і малу букви Уу. 1) Звуко-складовий аналіз слів. — Розгляньте верхні малюнки. Хто на них зображений? (Комахи) — Назвіть їх. (Мураха, жук, павук) Учні виконують повний звуковий аналіз слів з опорою на схеми, подані у підручнику. 2) Читання букв у будиночках (хором та індивідуально). — Назвіть всі звуки у слові жолудь. — Яких птахів бачите на малюнку? — Назвіть всі звуки у слові журавель. — Скільки складів у слові голуб? — Який склад наголошений? — У якому складі є звук [у]? — Звук [у] — незвичайний. Він, як і звук [а], може утворювати хоч і коротке, але окреме слово. Наприклад, є слово сад, але якщо треба сказати, де ростуть яблука, то скажемо вже не одним, а двома словами — у саду. Подивіться на малюнок. Складіть речення. — Хто є у гуски? — Хто у курки? IV. ПІДСУМОК УРОКУ — З якою новою буквою ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Який звук позначає буква Уу? — На що схожа буква Уу? — Назвіть слова, в яких є звук [у]. | |