укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 18. Звук [о]. Позначення його буквою Оо
11:41
Читання 1 клас. Урок 18. Звук [о]. Позначення його буквою Оо

Читання 1 клас. Урок 18. Звук [о]. Позначення його буквою Оо

Мета: ознайомити дітей з новою буквою Оо, її звуковим значенням; удосконалювати навички звукового аналізу слів, вміння складати речення за схемою; розвивати світогляд учнів, їх пам'ять, зв'язне мовлення; виховувати працелюбність.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Робота над загадками
•   Палички і закарлючки На папері пише ручка. Щоби правильно писати. Треба всі запам'ятати,
В алфавіті 33,
їх зі мною повтори! (Букви)
—  Виконайте звуковий аналіз слова букви. В якому складі є буква у?
•   Маю паличку таку
В пластиковім кожушку:
На папері покружляє
І слова на нім лишає. (Ручка)
—  Назвіть наголошений склад у слові ручка; голосні звуки в цьому слові; перший звук; останній звук у слові.
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Підготовка до вивчення нової букви
—  Послухайте вірш і скажіть, який голосний звук чуємо в ньому найчастіше?
Оленка велика й Оленка маленька 
ходили до лісу збирати опеньки.
Н.Становська
—  Про яких дівчаток розповідається в цьому віршику?
—  Поділимо слово Оленка на склади. (Оленка)
—  Який перший склад?
—  Скільки в ньому звуків?
—  Голосний звук [о], як і інші вже вивчені голосні [а], [у], сам може утворювати склад.
2.     Гра «Впіймай звук [о]»
За предметними малюнками учні називають слова, визначають у них місце звука [о].
Колобок, осел, сорока, орел, пальто, сорочка, огірок.
3.    Ознайомлення з буквою Оо
—  Звук [о] на письмі позначається буквою Оо.
—  На що схожа ця буква?
—  Послухайте віршик «Буква О».
0 наділо окуляри. 
Озирнулося навколо... 
Все довкола — ніби коло. 
Все навкруг — то буква о. 
Кругле сонце, місяць в небі, 
Очі сині круглі в тебе,
1 годинник, і м'ячі... 
Кругле все, як не скачи!
0 надулась, ніби булька:
— Я — найкраща в світі буква!.. О. Морозова
—  Буква о схожа на коло, але воно видовжене, як овал. Велика й мала букви мають також однакову форму, вони різняться між собою тільки розміром.
Фізкультхв илинка
Виростем великими (встають навшпиньки, руки вгору). Яблук нарвемо (імітують рухи зривання яблук обома руками). У плетені кошики (розводятьруки в сторону) Ми їх складемо (присідають, імітують складання яблук).
4.    Робота за Букварем (с. 26-27)
—  Розгляньте букву о на с. 26. Назвіть звуки у словах оса, сом, сорока.
—  Що виросло на грядці у хлопчика?
—  Хто допоміг йому перевезти рекордний урожай?
—  Складіть звукові схеми слів кабачок і осел.
—  Прочитайте букви, які живуть у будиночку.
—  Які ще овочі ростуть на грядці?
—  У якому слові чотири склади? (Помідори)
—  Який склад у цьому слові наголошений?
—  У якому складі є звук [о]? (по, до)
—  У якому слові перший звук [о]? (Огірки)
—  Відгадайте загадку.
•   Йдуть і йдуть, і йдуть дощі. 
Стали мокрими кущі. 
Жовкне листя, в'януть квіти. 
Скрізь калюжі поналито.
1 ніде не видно пташки. 
Ані бджілки, ні мурашки. 
Затягнула хмари просінь — 
То до нас приходить... (осінь).
—  Погляньте, якою художник зобразив осінь на с. 27. Розкажіть, яка вона, яке в неї обличчя, який одяг? Що в неї на голові? На чому приїхала осінь? Хто її привіз? Що накладено у візок?
—  Назвіть звуки у словах осінь і олень. Який склад у цих словах наголошений? Який ще спільний звук є в цих словах?
—  Які ягоди зображено на малюнку? (Горобина)
—  Хто її клює? (Горобець)
—  Складіть речення за поданими схемами.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?
—  Який звук позначає ця буква?
—  Назвіть слова, у яких с звук [о].