11:41 Читання 1 клас. Урок 18. Звук [о]. Позначення його буквою Оо | |
Читання 1 клас. Урок 18. Звук [о]. Позначення його буквою ОоМета: ознайомити дітей з новою буквою Оо, її звуковим значенням; удосконалювати навички звукового аналізу слів, вміння складати речення за схемою; розвивати світогляд учнів, їх пам'ять, зв'язне мовлення; виховувати працелюбність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Робота над загадками • Палички і закарлючки На папері пише ручка. Щоби правильно писати. Треба всі запам'ятати, В алфавіті 33, їх зі мною повтори! (Букви) — Виконайте звуковий аналіз слова букви. В якому складі є буква у? • Маю паличку таку В пластиковім кожушку: На папері покружляє І слова на нім лишає. (Ручка) — Назвіть наголошений склад у слові ручка; голосні звуки в цьому слові; перший звук; останній звук у слові. III. СПРИЙМАННЯ Й УСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Підготовка до вивчення нової букви — Послухайте вірш і скажіть, який голосний звук чуємо в ньому найчастіше? Оленка велика й Оленка маленька ходили до лісу збирати опеньки. Н.Становська — Про яких дівчаток розповідається в цьому віршику? — Поділимо слово Оленка на склади. (Оленка) — Який перший склад? — Скільки в ньому звуків? — Голосний звук [о], як і інші вже вивчені голосні [а], [у], сам може утворювати склад. 2. Гра «Впіймай звук [о]» За предметними малюнками учні називають слова, визначають у них місце звука [о]. Колобок, осел, сорока, орел, пальто, сорочка, огірок. 3. Ознайомлення з буквою Оо — Звук [о] на письмі позначається буквою Оо. — На що схожа ця буква? — Послухайте віршик «Буква О». 0 наділо окуляри. Озирнулося навколо... Все довкола — ніби коло. Все навкруг — то буква о. Кругле сонце, місяць в небі, Очі сині круглі в тебе, 1 годинник, і м'ячі... Кругле все, як не скачи! 0 надулась, ніби булька: — Я — найкраща в світі буква!.. О. Морозова — Буква о схожа на коло, але воно видовжене, як овал. Велика й мала букви мають також однакову форму, вони різняться між собою тільки розміром. Фізкультхв илинка Виростем великими (встають навшпиньки, руки вгору). Яблук нарвемо (імітують рухи зривання яблук обома руками). У плетені кошики (розводятьруки в сторону) Ми їх складемо (присідають, імітують складання яблук). 4. Робота за Букварем (с. 26-27) — Розгляньте букву о на с. 26. Назвіть звуки у словах оса, сом, сорока. — Що виросло на грядці у хлопчика? — Хто допоміг йому перевезти рекордний урожай? — Складіть звукові схеми слів кабачок і осел. — Прочитайте букви, які живуть у будиночку. — Які ще овочі ростуть на грядці? — У якому слові чотири склади? (Помідори) — Який склад у цьому слові наголошений? — У якому складі є звук [о]? (по, до) — У якому слові перший звук [о]? (Огірки) — Відгадайте загадку. • Йдуть і йдуть, і йдуть дощі. Стали мокрими кущі. Жовкне листя, в'януть квіти. Скрізь калюжі поналито. 1 ніде не видно пташки. Ані бджілки, ні мурашки. Затягнула хмари просінь — То до нас приходить... (осінь). — Погляньте, якою художник зобразив осінь на с. 27. Розкажіть, яка вона, яке в неї обличчя, який одяг? Що в неї на голові? На чому приїхала осінь? Хто її привіз? Що накладено у візок? — Назвіть звуки у словах осінь і олень. Який склад у цих словах наголошений? Який ще спільний звук є в цих словах? — Які ягоди зображено на малюнку? (Горобина) — Хто її клює? (Горобець) — Складіть речення за поданими схемами. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці? — Який звук позначає ця буква? — Назвіть слова, у яких с звук [о]. | |