укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 19. Звук [и]. Позначення його буквою Ии
11:44
Читання 1 клас. Урок 19. Звук [и]. Позначення його буквою Ии

Читання 1 клас. Урок 19. Звук [и]. Позначення його буквою Ии

Мета: ознайомити учнів з буквою Ии, ЇЇ звуковим значенням; вдосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; ознайомити учнів з багатозначними словами; розвивати пам'ять, увагу, фонематичний слух; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Гра «Знайди місце буквам»
—  У нашому класі завівся книжковий гробачок і завдав нам шкоди. Він вийняв з кишенькової азбуки всі букви, які ми вивчили і туди поставили. Змішав їх з іншими буквами. Чи зможе хтось із вас зарадити цій біді? (Вчитель викликає трьох учнів і пропонує кожному знайти картку з певною буквою та поставити її в кишеньку на відповідне місце.)
2.     Гра-читання «У кого яка буква?»
На дошці прикріплені малюнки кота, колобка, павука, вовка. На дошці — запис:
У____о, а
У____о, о, а
У____а, у, а
У____о, а
—  Подивіться на дошку. Тут записано чотири речення. їх треба прочитати. Але замість лінії, яка в кожному реченні позначає друге слово, треба прикріпити малюнок.
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Складання схеми речення
У лісі ростуть великі дуби.
—  А що ще росте в лісі?
•   Під хвоєю ховаються 
Чи листям накриваються, 
Шапки не знімають, 
Дощику чекають. (Гриби)
—  Назвіть голосні звуки в слові гриби.
2.     Артикуляція звука [и]. Віднесення його до голосних, позначення фішкою
3.     Розучування скоромовки
Лили, лили, лили. Пили, пили, пили. Лили, лили діти. Пили, пили квіти. Виростали квіти. Виростали й діти.
ФІзкультхв илинка
4.    Ознайомлення з буквою Ии
— На письмі голосний звук [и] позначається само, як і звук [и].
буквою, яка називається так
—  Розгляньте друковані велику та малу букви. Чи подібні вони за формою? (Велика і мала букви мають однакову форму, різняться між собою тільки розміром.)
—  На що схожа буква И?
Дід брусочок третій клав
Для упору навскоси.
Так він хвіртку змайстрував,
Я ж дивлюся: буква " И "
В. Гринько
5.    Робота за Букварем
—  Розгляньте малюнки на с. 28. У якому слові один склад? (Гриб)
—  Скільки складів у слові шипшина? Назвіть голосні звуки у цьому слові. Який склад у ньому наголошений?
—  Відгадайте загадку.
•   Жовті братики й сестрички Називаються... (лисички).
—  Про які лисички йдеться в цій загадці?
—  Розгляньте малюнок, на якому зображені лисички-звірі і лисички-гриби. Як ви гадаєте, чому ці гриби назвали лисичками? (Бо вони за кольором схожі на лисичок.)
—  Складіть речення за поданою у підручнику схемою.
—  Подивіться в підручник і продовжіть: один кіт — два... (коти);
один гриб — два... (гриба).
—  Назвіть звуки в слові кіт.
—  Назвіть голосні звуки в слові коти.
—  Скільки звуків у слові гриб? А складів?
—  Назвіть перший склад у слові гриби. Який склад у цьому слові наголошений?
—  Розгляньте малюнки на с. 29.
—  Хто на них зображений?
—  Чи любите ви подорожувати?
—  Де вам доводилося бувати? Розкажіть.
—  Що найбільше запам'яталося з цих подорожей?
—  Як називають людей, які люблять подорожувати? (Мандрівники або туристи)
Гра «Прочитай слово»
Учні підставляють букви замість крапок і читають слово туристи.
—  Слово турист прийшло до нас з англійської мови і означає подорож, прогулянка.
—  Складіть речення за поданими схемами.
Гра «Впізнай слово за звуковою схемою»
—  Назвіть звуки у слові кошик. Скільки складів у цьому слові? Який склад наголошений?
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці?
—  Який звук вона позначає на письмі?
—  Назвіть слова зі звуком [и].