11:44 Читання 1 клас. Урок 19. Звук [и]. Позначення його буквою Ии | |
Читання 1 клас. Урок 19. Звук [и]. Позначення його буквою ИиМета: ознайомити учнів з буквою Ии, ЇЇ звуковим значенням; вдосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; ознайомити учнів з багатозначними словами; розвивати пам'ять, увагу, фонематичний слух; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Знайди місце буквам» — У нашому класі завівся книжковий гробачок і завдав нам шкоди. Він вийняв з кишенькової азбуки всі букви, які ми вивчили і туди поставили. Змішав їх з іншими буквами. Чи зможе хтось із вас зарадити цій біді? (Вчитель викликає трьох учнів і пропонує кожному знайти картку з певною буквою та поставити її в кишеньку на відповідне місце.) 2. Гра-читання «У кого яка буква?» На дошці прикріплені малюнки кота, колобка, павука, вовка. На дошці — запис: У____о, а У____о, о, а У____а, у, а У____о, а — Подивіться на дошку. Тут записано чотири речення. їх треба прочитати. Але замість лінії, яка в кожному реченні позначає друге слово, треба прикріпити малюнок. III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Складання схеми речення У лісі ростуть великі дуби. — А що ще росте в лісі? • Під хвоєю ховаються Чи листям накриваються, Шапки не знімають, Дощику чекають. (Гриби) — Назвіть голосні звуки в слові гриби. 2. Артикуляція звука [и]. Віднесення його до голосних, позначення фішкою 3. Розучування скоромовки Лили, лили, лили. Пили, пили, пили. Лили, лили діти. Пили, пили квіти. Виростали квіти. Виростали й діти. ФІзкультхв илинка 4. Ознайомлення з буквою Ии — На письмі голосний звук [и] позначається само, як і звук [и]. буквою, яка називається так — Розгляньте друковані велику та малу букви. Чи подібні вони за формою? (Велика і мала букви мають однакову форму, різняться між собою тільки розміром.) — На що схожа буква И? Дід брусочок третій клав Для упору навскоси. Так він хвіртку змайстрував, Я ж дивлюся: буква " И " В. Гринько 5. Робота за Букварем — Розгляньте малюнки на с. 28. У якому слові один склад? (Гриб) — Скільки складів у слові шипшина? Назвіть голосні звуки у цьому слові. Який склад у ньому наголошений? — Відгадайте загадку. • Жовті братики й сестрички Називаються... (лисички). — Про які лисички йдеться в цій загадці? — Розгляньте малюнок, на якому зображені лисички-звірі і лисички-гриби. Як ви гадаєте, чому ці гриби назвали лисичками? (Бо вони за кольором схожі на лисичок.) — Складіть речення за поданою у підручнику схемою. — Подивіться в підручник і продовжіть: один кіт — два... (коти); один гриб — два... (гриба). — Назвіть звуки в слові кіт. — Назвіть голосні звуки в слові коти. — Скільки звуків у слові гриб? А складів? — Назвіть перший склад у слові гриби. Який склад у цьому слові наголошений? — Розгляньте малюнки на с. 29. — Хто на них зображений? — Чи любите ви подорожувати? — Де вам доводилося бувати? Розкажіть. — Що найбільше запам'яталося з цих подорожей? — Як називають людей, які люблять подорожувати? (Мандрівники або туристи) Гра «Прочитай слово» Учні підставляють букви замість крапок і читають слово туристи. — Слово турист прийшло до нас з англійської мови і означає подорож, прогулянка. — Складіть речення за поданими схемами. Гра «Впізнай слово за звуковою схемою» — Назвіть звуки у слові кошик. Скільки складів у цьому слові? Який склад наголошений? IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці? — Який звук вона позначає на письмі? — Назвіть слова зі звуком [и]. | |