укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 20. Звук [м], позначення його буквою Мм («ем»)
12:01
Читання 1 клас. Урок 20. Звук [м], позначення його буквою Мм («ем»)

Читання 1 клас. Урок 20. Звук [м], позначення його буквою Мм («ем»)

Мета: ознайомити учнів із буквою Мм {«ем»), її звуковим значенням; формувати вміння читати прямі склади з буквою «ем» та вивченими голосними; розвивати зв'язне мовлення учнів, пам'ять; виховувати любов домами — найріднішої людини.

Хід уроку 
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Розучування скоромовки
Дуже рада видра-мати, Навидрились видренята! Хто видрят покривдить схоче. Видра видряпає очі!
О. Орач
2.     Гра «Знайди мене»
Учитель читає слова. Якщо в слові є буква И, діти плещуть у долоні: ко тик, краб, качечка, коник, баштан, пташка, диня, коси, ліс, лисичка.
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Підготовка до ознайомлення з буквою «ем»
Загадка
•   Ні, вам, друзі, не здалося — 
Голубе моє волосся. 
Я артистка знаменита. 
Провела на дачі літо 
Поміж трав і квіточок. 
Жаб, метеликів, пташок. 
Друзів просить на гостину 
Мила й чарівна... (Мальвіна).
—  Який перший звук у слові Мальвіна? {[м])
—  Який це звук — голосний чи приголосний? {Приголосний)
—  Як ми його вимовляємо? {Губи міцно стулені, повітря проходить через ніс.)
2.     Визначення місця звука [м] [на початку, в середині або відсутній) у словах
Рама, комп'ютер, метро, автомобіль, малина, килим, математика, вісім.
3.     Добирання учнями слів зі звуком [м] у різних позиціях
4.     Синтетичні вправи зі звуком [м]
—  Злийте звук [м] зі звуком [а], [о], [у], [и], [і], [є].
5.     Аналітичні вправи
—  Назвіть звуки, які чуєте і вимовляєте в таких злиттях: мо, му, ми, ме, ма.
6.    Ознайомлення з буквою «ем»
—  Звук [м] на письмі позначаємо буквою «ем». Повторіть назву букви і запам'ятайте її.
—  Зіставте велику і малу букви. Порівняйте їх за ([юрмою і розміром.
—  Визначення букви «ем» у касі.
—  На що схожа буква «ем»?
—  Послухайте віршик.
Дві сестрички невеличкі 
Одягли нові спіднички. 
Узялись міцніш за руки 
І — гулять мерщій у луки. 
Біжимо — не доженем. 
Не сестричок — букву «ем».
В. Гринько
Фізкультхвилинка
7.     Підготовка до читання прямого складу
— Досі ми читали букви, які позначають голосні звуки. А сьогодні ми вчи-тимемося читати вже не окремі букви, а цілі склади і навіть слова.
—  Підготуємося прочитати склад му: стуліть губи і витягніть їх уперед трубочкою. Подивіться одне на одного, чи правильно ви це зробили? Для якого звука ви витягнули губи вперед трубочкою? (Для звука [у]) А для якого звука їх міцно стулили? (Для звука [м]) До вимови скількох звуків ви підготувалися відразу? (До двох) Вимовте склад му. За скільки разів ви вимовили два звуки? (За один раз) Обидва звуки, приголосний і голосний, ми вимовили злито, тому ці два звуки і називаються злиттям. Підготуйтесь тепер вимовити склад мо і подивіться одне на одного, як це вийшло. Який голосний звук ми зібралися вимовити в цьому складі? (Звук [о]) Тепер підготуйтеся вимовляти склад ма. Який голосний звук ви підготувалися вимовити із звуком [м]? (Звук [а])
—  Чи однаково ви готувалися до вимови різних складів? (По-різному) А чому? (Бо в них різні голосні звуки.)
8.     Робота за Букварем
1)     Читання букви «ем».
2)     Звуко-складовий аналіз слів «мак», «миша», «мухомор» з опорою на схеми.
3)     Читання складів у будиночках.
—  Яка тварина зображена на малюнку? Яку користь вона приносить людині?
—  Прочитайте речення, розміщені біля тварини. Скільки їх? З якою інтонацією їх треба читати?
—  Прочитайте склади розміщені на кульках.
4)     Читання слів у стовпчиках.
У першому стовпчику слова подані не повністю: частина слова надрукована, а частина позначена фішками. Учні визначають, що другим повинен бути склад із твердого приголосного і голосного, відновлюють слова.
Читання слів другого стовпчика «луною» за вчителем.
5)    Читання речення «Ми у мами».
—  Перше слово в реченні пишеться з великої букви. В кінці речення ставиться крапка.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
—  Сьогодні на уроці ми вивчали...
—  Ми вчилися...
—  Мені вдалося...
—  Мені було складно...