12:11 Читання 1 клас. Урок 22. Звук [і], позначення його буквою Іі | |
Читання 1 клас. Урок 22. Звук [і], позначення його буквою ІіМета: ознайомити учнів з буквою і, її звуковим значенням; продовжити вправляння у читанні слів з вивченими буквами; дати уявлення про букву і в ролі окремого слова; вдосконалювати навички звукового аналізу слів; показати, що буква і позначає м'якість попереднього приголосного звука; розвивати пізнавальні інтереси, зв'язне мовлення учнів; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Гра «Впіймай спільний звук» Учитель називає слова, учні мають назвати спільний звук, який є в цих словах: сом, міраж, дим, мул. (Спільний звук [м]) — Який це звук — голосний чи приголосний? — Доберіть слова, у яких є цей звук. III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Виділення звука [і]. Робота над загадкою • Насушили винограду І тепер вживають радо. В тісто й кашу додають. Іноді і так жують. (Ізюм) — Поділіть це слово на склади. — Який перший звук у цьому слові? 2. Гра «Впіймай звук [і]» Учні мають упізнати звук [і] у названих учителем словах (на початку, все редині чи в кінці): грім, іграшки, голубці, іній, літак, дідусь, ножиці. 3. Побудова звукових моделей слів ліс і лис — Зверніть увагу, який приголосний стоїть перед звуком [і]? (М'який) 4. Ознайомлення з буквою і — Звук [і] на письмі позначається буквою, яка також називається «і». Розгляньте її. З чого вона складається? Зверніть увагу на те, чим мала буква відрізняється від великої. (Над паличкою в малій букві є крапка, а у великій — немає.) Мов кілочок, буква і З шапкою на голові... Чи не шапка то, а крапка, У малої букви і? А велика личко мила. Певно, шапку загубила. Отакі вони чудні Дві сестриці — букви іі, С.Жупанин — На що схожа буква Іі? — Подивіться, де буква і буде знаходитись у нашій кишеньковій азбуці. ФІзкультхв илинка Ми на Місяць прилетіли. На зручний майданчик сіли, У скафандри одяглись, І гуляти подались. Як не звично нам ходити. Так і хочеться злетіти. Тут, на Місяці, в шість раз Легше стали ми ураз. 5. Робота за Букварем {с. 32) 1) Звуко-складовий аналіз слів "Індик", "сік", "місяць" з опорою на схеми, подані в підручнику. — Відгадайте загадку. * Подивися, он які В темнім небі світлячки, А найбільший світлячок Вигнувся, як черв'ячок. (Зірки і місяць) — Скільки складів у слові зірки? — Назвіть перший звук у цьому слові. Який він? — Яка буква позначає м'якість цього приголосного? 2) Читання складів у будиночках. 3) Бесіда за малюнками. — Відгадайте загадки. * Маленький кінь довгі вуха має, Великі клунки тягає. (Осел) — Подивіться на ослика. Який він? Які в нього вуха? хвіст? ноги? — Прочитайте речення біля картинки. Який знак стоїть у кінці цього речення? З якою інтонацією його слід читати? * Одяг багатий. Сам підсліпуватий. Живе без віконця. Не бачить сонця. (Кріт) — Що ви знаєте про цю тваринку? Розкажіть. — Скільки складів у слові кріт? Назвіть усі звуки у цьому слові. Який звук м'який? Яка буква позначає м'якість цього приголосного звука? — Розгляньте наступний малюнок. — Що роблять діти? — Давайте заспіваємо разом з ними! (Учні хором проспівують речення.) 4) Читання променевої таблиці. — Який склад в усіх словах спільний? (Читання слів хором і «ланцюжком».) — Яких птахів бачите на малюнку? Складіть речення за малюнком. (Ластівка і снігур — птахи.) скільки слів у цьому реченні/ назвіть друге слово, {і) — Слово і хоч і коротке, але все ж окреме слово. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку букву вивчали на сьогоднішньому уроці? — Який звук вона позначає на письмі? — Складіть речення, у якому ця буква позначатиме окреме слово. | |