укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 25 » Читання 1 клас. Урок 22. Звук [і], позначення його буквою Іі
12:11
Читання 1 клас. Урок 22. Звук [і], позначення його буквою Іі

Читання 1 клас. Урок 22. Звук [і], позначення його буквою Іі

Мета: ознайомити учнів з буквою і, її звуковим значенням; продовжити вправляння у читанні слів з вивченими буквами; дати уявлення про букву і в ролі окремого слова; вдосконалювати навички звукового аналізу слів; показати, що буква і позначає м'якість попереднього приголосного звука; розвивати пізнавальні інтереси, зв'язне мовлення учнів; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Впіймай спільний звук»
Учитель називає слова, учні мають назвати спільний звук, який є в цих словах: сом, міраж, дим, мул. (Спільний звук [м])
—  Який це звук — голосний чи приголосний?
—  Доберіть слова, у яких є цей звук.
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Виділення звука [і]. Робота над загадкою
•   Насушили винограду І тепер вживають радо. В тісто й кашу додають. Іноді і так жують. (Ізюм)
—  Поділіть це слово на склади.
—  Який перший звук у цьому слові?
2.     Гра «Впіймай звук [і]»
Учні мають упізнати звук [і] у названих учителем словах (на початку, все редині чи в кінці): грім, іграшки, голубці, іній, літак, дідусь, ножиці.
3.     Побудова звукових моделей слів ліс і лис
—  Зверніть увагу, який приголосний стоїть перед звуком [і]? (М'який)
4.     Ознайомлення з буквою і
—  Звук [і] на письмі позначається буквою, яка також називається «і». Розгляньте її. З чого вона складається? Зверніть увагу на те, чим мала буква відрізняється від великої. (Над паличкою в малій букві є крапка, а у великій — немає.)
Мов кілочок, буква і
З шапкою на голові...
Чи не шапка то, а крапка,
У малої букви і?
А велика личко мила.
Певно, шапку загубила.
Отакі вони чудні
Дві сестриці — букви іі,
С.Жупанин
—  На що схожа буква Іі?
—  Подивіться, де буква і буде знаходитись у нашій кишеньковій азбуці.
ФІзкультхв илинка
Ми на Місяць прилетіли. На зручний майданчик сіли, У скафандри одяглись, І гуляти подались. Як не звично нам ходити. Так і хочеться злетіти. Тут, на Місяці, в шість раз Легше стали ми ураз.
5.    Робота за Букварем {с. 32)
1)     Звуко-складовий аналіз слів "Індик", "сік", "місяць" з опорою на схеми, подані в підручнику.
—  Відгадайте загадку.
*    Подивися, он які
В темнім небі світлячки, А найбільший світлячок Вигнувся, як черв'ячок. (Зірки і місяць)
—  Скільки складів у слові зірки?
—  Назвіть перший звук у цьому слові. Який він?
—  Яка буква позначає м'якість цього приголосного?
2)     Читання складів у будиночках.
3)     Бесіда за малюнками.
—  Відгадайте загадки.
*   Маленький кінь довгі вуха має, Великі клунки тягає. (Осел)
—  Подивіться на ослика. Який він? Які в нього вуха? хвіст? ноги?
—  Прочитайте речення біля картинки. Який знак стоїть у кінці цього речення? З якою інтонацією його слід читати?
*   Одяг багатий. Сам підсліпуватий. Живе без віконця.
Не бачить сонця. (Кріт)
—  Що ви знаєте про цю тваринку? Розкажіть.
—  Скільки складів у слові кріт? Назвіть усі звуки у цьому слові. Який звук м'який? Яка буква позначає м'якість цього приголосного звука?
—  Розгляньте наступний малюнок.
—  Що роблять діти?
—  Давайте заспіваємо разом з ними! (Учні хором проспівують речення.)
4)     Читання променевої таблиці.
—  Який склад в усіх словах спільний?  (Читання слів хором і  «ланцюжком».)
—  Яких птахів бачите на малюнку? Складіть речення за малюнком. (Ластівка і снігур — птахи.) скільки слів у цьому реченні/ назвіть друге слово, {і)
—  Слово і хоч і коротке, але все ж окреме слово.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Яку букву вивчали на сьогоднішньому уроці?
—  Який звук вона позначає на письмі?
—  Складіть речення, у якому ця буква позначатиме окреме слово.