15:36 Читання 1 клас. Урок 28. Звук [в], позначення його буквою Вв («ве») | |
Читання 1 клас. Урок 28. Звук [в], позначення його буквою Вв («ве»)Мета: ознайомити учнів з буквою Вв {«ве»), її назвою та звуковим значенням; навчати читати цю букву в складах і словах; дати уявлення про особові займенники він, воно, воно, вони (без уживання терміна); вчити правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати зв'язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати працелюбність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Сигнальники» Учитель називає вивчені звуки, а учні показують (сигналізують) відповідну букву. Потім учитель показує букву, а учні показують відповідну фішку. 2. Гра «Буква заблукала» — Яка буква зайва в першому і другому рядках? А Н У І О И (Зайва буква Н — позначає приголосні звуки [н], [н'].) Л Н І М (Зайва буква І — позначає голосний звук [і].) III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Виділення звука [в] — Послухайте вірш. Який звук найчастіше в ньому зустрічається? • Вишні високо висіли. Вранці роси вони пили. Стали вишні соковиті: «Поласуйте нами, діти!» (Звук [в]) — Відгадайте загадку. • В білу шубу нарядився. Між снігами загубився, І реве він, і гарчить. Хоч і білий, та... (ведмідь). — Який перший звук у слові ведмідь? Спостереження за вимовою звука [в]: стулені губи витягуємо вперед і поштовхом повітря з голосом швидко розкриваємо їх. Отже, перешкоду для струменя повітря створюють губи, тому звук [в] — приголосний. 2. Гра «Впіймай слова зі звуком [в]» ВОСЬМИНІГ Дуже радий восьминіг, Що у нього вісім ніг. Він у штиль і у негоду Легко горне ними воду. А була б лиш пара ніг — Вмить стомився б восьминіг. 3. Побудова звукових моделей слів ведмідь і вишні 4. Ознайомлення з буквою Ве Розглядання букви. Аналіз графічної будови та знаходження схожості з навколишніми предметами. Порівняння великої І малої букв. Знаходження місця букви в кишеньковій азбуці. 5. Заучування вірша Буква «В» така цікава: Стовпчик вверх, дві дужки справа. Так в алфавіті живе Всім потрібна буква «В». В.Гринько Фізкультхвилинка 6. Робота за Букварем {с. 40) 1) Звуковий аналіз слів "вишні", "кавун", "сливи" з опорою на схеми, подані в підручнику. Вишня, кавун, слива — це ягоди. 2) Читання прямих і обернених складів у «будиночках». 3) Робота з сюжетними малюнками. — До якого малюнка можна підставити слово він, про який можна сказати вона, а про який воно? — Прочитайте, яким словом можна назвати всі ці малюнки. (Вони) 4) Читання стовпчиків слів у підручнику. 5) Гра «Цікаві слова». — Прочитайте слово вилив зліва направо і навпаки. — У слові нова поміняти місцями букви відповідно до цифр. Прочитати утворене слово. (Вона) 6) Розучування скоромовки. Іван ловив линів на милині. 7) Робота за сюжетним малюнком (с. 41). — Кого ви бачите на малюнку? Що роблять діти? — Прочитайте самостійно текст. — Які слова не змогли прочитати? Значення яких слів не зрозуміли? — Я буду читати речення, а ті діти, які прочитали слова з пропущеними буквами, будуть мені «допомагати », коли я зупинюся. — Підготуйтеся до читання вголос, самостійно прочитавши текст. Читання тексту вголос учнями «ланцюжком». — Що мала Ліна? Чим малював Іван? — Що намалював Іван? Що намалювала Ліна? IV. РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ. К. ЧУКОВСЬКИЙ «МИЙДОДІР» 1. Читання твору вчителем — Про кого прочитали вірш? — Що повтікало від хлопчика? — Хто вийшов йому назустріч? — Від кого довелося втікати замазурі? — Чого вчить нас цей вірш? — Що треба робити» щоб не трапилася така неприємність, як у головного героя вірша? 2. Розглядання книжки, перечитування окремих рядків V. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку нову букву вивчили? — Який звук вона позначає на письмі? — Який вірш ми прочитали? Хто його автор? | |