15:45 Читання 1 клас. Урок 32. Звук [к], позначення його буквою Кк («ка») | |
Читання 1 клас. Урок 32. Звук [к], позначення його буквою Кк («ка»)Мета: ознайомити учнів з новою буквою Кк («ка»), її звуковим значенням; вчити читати прості склади типу злиття та складні — типу ПГП; розвивати в учнів аналітико-синтетичні вміння; виховувати працелюбність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Розучування скоромовки СМАЖЕНЯ Замість Смажені УСаші Сажа. Г. Бойко 2. Слухай і запам'ятовуй! — Ти чому, сороконіжко, не виходиш грати в сніжки? — Доки взую сорок ніг, то розтане зовсім сніг./. Січовик III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Робота в групах Гра «Прочитай і знайди помилки» — Прочитайте речення, записані друкованим шрифтом, проаналізуйте помилки, допущені у них. Смаженю Смажив, Смажив Саша, — 2. Гра «Розсипанка» На дошці — малюнки слона, сома, сови. Під малюнками на набірному полотні виставлені у довільному порядку букви: с, л, о, н, с, о, м, а, с, о, в, и. Учні із букв мають зібрати слова. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Виділення звука [к] зі слова-відгадки • Сто хустин собі напнула. Кожушок вдягти забула. {Капуста) — Виконайте повний звуковий аналіз слова капуста. Який перший звук у цьому слові? 2. Виділення звука [к] зі слів Вікно, кишеня, жук, мак, ластівка, гумка, кружка, корабель. Звуковий аналіз слів жук, мак, гумка. 3. Самостійне добирання слів зі звуком [к] Спостереження за способом вимовляння звука [к]. {Перешкода створюється глибоко в горлі задньою частиною язика. Віднесення звука до приголосних.) 4. Ознайомлення з буквою «ка» Показ букви Кк (великої і малої), ознайомлення із її назвою, аналіз графічної будови. Визначення місця букви в кишеньковій азбуці. — На що схожа буква Ккі Заучування вірша. Буква К, буква К, ой, яка вона швидка! Наче хлопчик, знявши руки, витинає гопака. В.Гринько ФІзкультхв илинка 5. Робота за Букварем (с. 48-49) 1) Повний звуковий аналіз слів "коза", "качка", "курка" за зразком, поданим у підручнику. 2) Читання прямих і обернених складів, поданих у будиночках. 3) Бесіда за сюжетним малюнком (с. 48). — Кого бачите на малюнку? — Що тримає в руках клоун? — Прочитайте склади на кульках, якими жонглює клоун. Назвіть звуки і букви у слові клоун. 4) Синтетичні вправи зі словами, поданими в рамках. Сумка, миска, коник, кокос, калина, малина, квас, клас. Учитель з'ясовує з учнями значення утворених слів, з окремими словами складаються речення. — Які склади спільні у словах калина і малина, сумка і миска, коник і кокос. 5) Робота над анаграмами. Кіно — коні, вікно — вінок. 6) Бесіда за сюжетним малюнком (с. 49). — Кого ви бачите на малюнку? Що робить хлопець? 7) Читання слів у стовпчиках «луною» за вчителем. — Чому слова третього стовпчика пишуться з великої букви? 8) Читання тексту «Миколин сокіл». а) Читання тексту вчителем. — Прочитайте перше речення. Які слова в цьому реченні пишуться з великої букви? (Улан і Вулкан — клички тварин, які також пишуться з великої букви.) б) Читання тексту учнями. — Хто був у Миколи? — Яка кличка у сокола? у коника? — Чим Микола годував коника? — Де літав сокіл? — Як Микола кликав сокола? V. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці? — Який звук вона позначає на письмі? | |