16:00 Читання 1 клас. Урок 36. Звук [п], позначення його буквою Пп («пе») | |
Читання 1 клас. Урок 36. Звук [п], позначення його буквою Пп («пе»)Мета: ознайомити учнів з буквою Пп («пе»), вчити правильно вимовляти звук [п] та виділяти його з різних позицій у словах; закріплювати навички звукового аналізу слів; збагачувати активний словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ І. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Дихальні вправи — Пір'їнку здуємо з долоньки. — Понюхаємо конвалію. 2. Гра «Щоб ротик був слухняним» — Пропоную вам вирушити у подорож, сядемо на пароплав і попливемо морем. — Ось ми допливли до пристані і кажемо: У-У-У-У. — А тепер пересядемо на потяг і поїдемо: ЧУХ, ЧУХ, ЧУХ. — Пересядемо на мотоцикл і поїдемо далі: Р-Р-Р-Р. — Дуже захотілося ще й на конику поскакати: ЦОК-ЦОК-ЦОК. — Потім пересіли на велосипеди: ДІНЬ-ДІНЬ-ДІНЬ. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Слова розсипалися» На дошці — картинки іриса, моркви, сороки, рака, поруч — букви в довільному порядку: м, о, с, р, к, в, о, к, и, р, р, п, а, к. З букв учні мають скласти слова і розмістити їх під відповідними малюнками. 2. Гра «Так чи не так?» Учитель читає речення. Якщо воно не відповідає дійсності, учні тупотять ногами. Коло ріки Роман і Степан. (Ні. Руслан.) Виловив рака Роман. (Ні. Руслан.) З хлопцями була кицька Мурка (Так.) IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Підготовка до ознайомлення з новою буквою 1) Робота над загадкою. Вилізають на нього опеньки. Та не сердиться зовсім старенький. (Пень) — Який перший звук у слові відгадці? 2) Гра «Впіймай звук [п]». Пугач хвалиться пінгвіну: Півень дав мені пір'їну. Причеплю, причепурюся. Потім паві покажуся. 3) Спостереження за артикуляцією звука [п]. — Перешкода на шляху струменя видихуваного повітря створюється губами, повітря розриває цю перешкоду. Отже, звук [п] — приголосний. 4) Встановлення місця звука [п] у словах "сапа", "пилка", "лопата", "булка", "липка", "папка", "помідор". 5) Самостійне добирання учнями слів зі звуком [п] у різних позиціях. 2. Ознайомлення з буквою «пе», засвоєння її назви. Зіставлення великої і малої букви, аналіз графічної будови — На що схожа буква «пе»? 3. Заучування вірша Гарні хлопці-мол од ці закопали два стовпці. Третій їм допомагав — перекладину поклав. Втіха нашій дітворі: буква «пе» уже в дворі. В. Гринько Фізкультхв илинка 4. Робота за Букварем [с. 56-57) 1) Звуковий аналіз слів "пелікан", "папуга", "панда" за зразком, поданим у підручнику. 2) Читання прямих і обернених складів у будиночках. 3) Читання слів "лапа", "липа", "палка", "пилка", поданих у підручнику в складовій формі. — Що спільне в усіх цих словах? Що відмінне? 4) Читання слів у стовпчиках. — Яке злиття з буквою «пе» є однаковим у словах другого і третього стовпчика? (па) 5) Робота над анаграмою. Пилка — липка. Читання слова Пилип. — Що помітили? 6) Робота над ілюстрацією (с. 56). — Хто примостився на жердині? (Півники) — Які квіти зображено на малюнку? 7) Читання слів у стовпчиках. 8) Робота за сюжетним малюнком (с. 57). — Кого бачите на малюнку? — Що роблять дівчата? Що роблять хлопці? — Яка пора року зображена на малюнку? Чому ви так уважаєте? 9) Робота над текстом «Івана Купала». Виразне читання тексту вчителем. — Про яке свято прослухали текст? Коли його відзначають? 10) Читання тексту учнями «ланцюжком». — Що робили на свято хлопці? А дівчата? — Що співали дівчата? Прочитайте. Робота над інтонуванням окличного речення. V. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці? — Який звук вона позначає на письмі? | |