16:11 Читання 1 клас. Урок 40. Звук [є], позначення його буквою Ее | |
Читання 1 клас. Урок 40. Звук [є], позначення його буквою ЕеМета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [е]; розвивати вміння здійснювати звукові та звуко-буквені зіставлення у словах; вчити розгадувати ребуси, добирати антоніми до слів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати почуття дружби. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Допоможи Незнайкові» Учитель читає речення з тексту «Котик і Півник»» замінюючи деякі слова. Учні повинні відшукати це речення в тексті, виправити «помилку». Антон, Тимур (Тарас) і Наталка — артисти. Котик у полі (у лісі), а Півник у кімнаті сам. От Лиска посипала коло вікна пшениці (проса). 2. Гра «Голосні — приголосні» На дошці впереміж виставляються букви на позначення голосних і приголосних звуків. Учні мають відібрати букви, що позначають голосні звуки, і виставити їх на лінійці ліворуч, а праворуч залишити букви, що позначають приголосні звуки. III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота над малюнками Учитель демонструє малюнки екскаватора, ескалатора, елеватора, пояснюючи при цьому значення кожного слова. Розучування вірша Екскаватором копають. Ескалатором везуть. Елеватор зберігае Хліб, що з поля привезуть. О. Катрин — Який перший звук у словах екскаватор, ескалатор, елеваторі — Назвіть злиття зі звуком [є] у словах: ракета, вечір, печиво, метро, газета, села. — Зробіть повний звуковий аналіз слова екран. Учні разом і поодинці називають перший склад і звук у слові екран. — Який це звук? Доведіть. (Вимовляємо протяжно, можемо проспівати, повітря вільно проходить через рот. Отже, це голосний звук.) 2. Гра «Впіймай звук [е]» Учитель пропонує послухати слова і визначити місце звука [е] в мовленому слові: тепле, орел, електрика, Леся, едельвейс, метр, стеля, день. 3. Гра «Хто більше добере слів зі звуком [е]» 4. Звуковий аналіз слів день, метр, орел 5. Ознайомлення з буквою Ее Показ учителем великої і малої букв Ее. Аналіз будови, зіставлення за формою. Звертається увага на відмінність конфігурації великої і малої букв. Визначення місця букви і; кишеньковій азбуці. — На що схожа буква Ее? Що за буква — три жердинки, це ж для кого перетинки? Га-га-га та ге-ге-ге — ми обійдем букву «є». Фізкультхв илинка 6. Робота за Букварем {с. 64-65) 1) Повний звуковий аналіз слів "портфель", "олень", "ракетка". 2) Читання стовпчиків слів. — Назвіть злиття з буквою є у словах першого стовпчика. — Скільки злиттів з буквою є у словах другого стовпчика? Прочитайте їх. — Яке слово в другому стовпчику зайве? (Метелик — комаха, лелека і перепілка — птахи.) — Яке злиття спільне у словах море, перепілка, смерека? (ре) — Яке злиття спільне у словах лелека, клен? (ле); персик, перепілка? (пе) 3) Бесіда за сюжетними малюнками (с. 64). — Прочитайте перше речення під малюнками. — Куди пішли Оленка і тато? Як слід поводитися у метро? (Бути дуже обережним, уважним, слухатися старших, спокійно стояти на ескалаторі та на пероні, не заходити за обмежувальні лінії.) — Прочитайте друге речення. Куди прийшли Лесик і мама? Які правила поводження в кінотеатрі ви знаєте? 4) Розгадування ребуса. (Екран) 5) Формування уявлення про антоніми (без уживання терміна). — Прочитайте пари слів. Що ви помітили? (Це слова, протилежні за значенням.) — Яке слово, протилежне за значенням, доберете до слова теплі? (Холодні) 6) Читання слів першого стовпчика. — Чому всі слова написані з великої букви? (Це імена) — Скільки різних імен ви прочитали? (Два, бо Семен і Семенко — це одне ім'я.) — Продовжте за зразком. Оксана — Оксанка Поліна — ... (Полінка) Петро — ... (Петрик) тощо 7) Робота над текстом «Веселі іменини». а) Читання тексту вчителем. — Куди прийшли діти? б) Читання тексту окремими учнями вголос. в) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями. — Коли у Лесика були іменини? Скільки років йому виповнилося? — Хто і як привітав Лесика? Хто подарував іменинникові ракету? Що принесла Оленка? Який подарунок приготував Павлик? — Чим пригощали дітей Лесикові батьки? — Розгляньте малюнок. — Чи впізнали ви іменинника, гостей? Розкажіть, хто де. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку букву вивчали на сьогоднішньому уроці? — Який звук вона позначає на письмі? | |