13:35 Читання 1 клас. Урок 41. Закріплення знань про звукове значення букви Ее | |
Читання 1 клас. Урок 41. Закріплення знань про звукове значення букви ЕеМета: закріплювати вміння учнів читати склади, слова та речення з буквою £е; удосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; виховувати любов до рідного краю. Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ І. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над чистомовкою Е-е-е — де то мама, де? Ес-ес-ес — сіяв дід овес. Ел-ел-ел — в небі пролетів орел. На-на-на — осінь чарівна. Те-те-те — листя золоте. 2. Робота над скоромовкою Вередували вереднички. Що не зварили варенички. Не вередуйте вередниченьки. Ось і зваряться варениченьки. III. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Хто уважний» — Знайдіть однаковий звук у словах: екран, екскаватор, ескімо, дует, поет, елеватор, метро, поле, день, лелека, ремінь. 2. Гра «Впіймай слова зі звуком [є]» Ему мчить — не наздогнати, Ему — страус — птах, малята, Ефа в пустелі живе, де піски, Ефа отруйна змія, малюки. 3. Гра «Яка буква пропущена?» На дошці — малюнки: персик, клен, метелик, катер. Під малюнками — підписи з пропущеними буквами. Учні мають вставити пропущені букви. (П_рсик, кл_н, метел_к, к_тер) Фізкультхвилинка 5. Робота за Букварем [с. 66-67) 1) Робота над загадками. • Має пащу, зуби грізні Землю рис звір залізний. (Екскаватор) * Дивовіз мене привіз Без керма і без коліс. Лізе вгору — лізе вниз. {Ескалатор) — Розгляньте в Букварі малюнки слів-відгадок. — Виконайте звуко-буквений аналіз слів екскаватор і ескалатор. — Які правила поведінки на ескалаторі ви знаєте? 2) Бесіда за сюжетним малюнком. Гра «Додай словечко» * В синім небі пролітаю. Швидкість я велику маю. Два крила, хоча не птах, Називаюсья... (Літак) — А що це? * Замість крил винти він має. Завдяки чому літає. (Вертоліт) — Де приземляються літаки і вертоліти? 3) Звуковий аналіз слів "вертоліт", "аеропорт" з опорою на схему, подану в підручнику. — Скільки складів у слові аеропорт? — У якому із цих слів є м'який приголосний? Яка буква позначає м'якість цього приголосного? 4) Читання слів, близьких за значенням (поле, нива, лан, степ). 5) Робота над анаграмою. Село — осел. 6) Читання слів у стовпчиках. — Яка частина спільна в словах першого стовпчика? (сел) — Яке слово в цьому стовпчику зайве? (Летіли) Викладіть це слово на дошці. — Яка частина спільна у словах другого стовпчика? (вес) Третього? (весел) — Які слова зі спільною частиною можна розмістити в четвертому стовпчику? Яка в них спільна частина? (летіл) 7) Бесіда за сюжетним малюнком (с. 67). — Що ви бачите на малюнку? — Яка пора року зображена? Доведіть. 8) Опрацювання тексту «Село Веселе». — Послухайте уважно текст і запам'ятайте імена дітей. а) Читання тексту «Село Веселе» вчителем. б) Читання тексту учнями «ланцюжком». в) Аналіз тексту з елементами вибіркового читання. — Де виросли Оленка і Лесик? — Як називається село? — Що розкинулось навколо села? — Хто працює на тракторі? — Які птахи прилетіли навесні? 9) Читання речення, поданого рукописним шрифтом. — Чому журавлів називають веселиками? IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого навчалися на сьогоднішньому уроці? — Що найбільше запам'яталося? | |