15:32 Читання 1 клас. Урок 47. Закріплення знань про букву ь («знак м'якшення») | |
Читання 1 клас. Урок 47. Закріплення знань про букву ь («знак м'якшення»)Мета: закріпити знання учнів про букву ь («знак м'якшення»), його графічну функцію в словах; розвивати навички звукових і звуко-буквених зіставлень, зв'язне мовлення; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Сів Сень на пень. Та й просидів цілий день. 2. Робота над чистомовкою Заглядала осінь до водички в синь-синь-синь, Й плакала дрібненько цілий день-день-день. Десь полинула за море вже теплінь — лінь-лінь. Залишала по собі лиш тінь-тінь-тінь. III. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Один — багато» олень — олені лось — лосі дідусь — дідусі карась — карасі бриль— брилі ведмідь — ведмеді медаль — медалі 2. Гра «Заховай знак м'якшення» — Змініть слово так, щоб буква ь «заховалася» в середину слова. Пень — пеньок; день — деньок; Василь — Василько. 3. Робота над загадками. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок • В дерев'яному кожусі Я завжди вам прислужуся. І дорослим, і малятам — Всім, хто любить малювати. Залюбки на допомогу Я школярику прийду Т залишу слід помітний Там, де носом проведу. (Олівець) • Без рук, без ніг, лише роги має, Під небесами гуляє. (Місяць) • Капелюх на паличці Несе мала Наталочка. (Парасолька) • До схід сонця встає. Спати нам не дає. (Півень) фізкультхв илинка Повз по лісу їжачок, В нього шубка з голочок. Ніс багато грушечок, Аж болів йому бочок. Раз! Два! Три! Чотири! П'ять! Зупинився спочивать. Піклувався їжачок Про маленьких діточок. Чарівних, непосидючих. Дуже милих та колючих. Десять! Дев'ять! Вісім! Сім! Грушечки ці ніс він їм. 4. Робота за Букварем (с. 77) 1) Бесіда за малюнком. — Кого ви бачите на малюнку? — Куди прийшли дідусь із хлопчиком? — Яка пора року зображена на малюнку? — З чого видно, що це осінь? 2) Опрацювання тексту «Дарунки лісу». а) Гра «Передбачення». — Прочитайте заголовок. — Що може подарувати нам ліс? (Вправа «Мікрофон») б) Читання тексту вчителем. — Як звали дідуся? Онука? в) Читання тексту учнями «ланцюжком». — Які гриби збирали Олесь з дідусем? г) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями. — Де зупинилися дідусь з Олесем? — Яким було дерево? — Що пливло у повітрі? — Куди сів дідусь? — Хто побачив опеньки? — Де вони росли? д) Інтонаційне читання. — Прочитайте речення, де Олесь радісно вигукнув, коли побачив опеньки? є) Гра «Читає Незнайко». Учитель читає речення, навмисне замінюючи деякі слова. Учні повинні помітити «помилку» і прочитати речення правильно. Олесь із дідом (дідусем) раненько ідуть до лісу. У повітрі пропливають (пливуть) легенькі павутинки. І от повні кошики (відра) опеньків несуть Олесь і дідусь додому. ж) Гра «Розвідники». Хто більше знайде слів зі знаком м'якшення? IV. ПІДСУМОК УРОКУ Гра «Закінчи речення» — Сьогодні на уроці ми вчилися... — Найбільше мені сподобалося... — Я запам'ятав... — На наступному уроці хочу навчитися... | |