15:35 Читання 1 клас. Урок 48. Звук [б], позначення його буквою Бб («бе») | |
Читання 1 клас. Урок 48. Звук [б], позначення його буквою Бб («бе»)Мета: ознайомити учнів зі звуком [6], формувати вміння правильно вимовляти і виділяти з мовленого слова цей звук, позначати його у звуковій моделі відповідним мовним знаком та буквою Бб («бе») на письмі; розвивати увагу, граматичну пильність; виховувати любов до своєї СІМ'Ї, потребу перейматися ЇЇ клопотами, проблемами. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота над загадкою • Як навколо об'їси — серединки не проси. Ми такі гостинці — дірка в серединці. (Бублики) — Виконайте звуко-буквений аналіз слова-відгадки. — Який перший звук у цьому слові? третій? — Як утворюється звук [б]? (Треба міцно стулити губи, набрати багато повітря і з голосом виштовхнути його, відкривши губи.) — До яких звуків належить звук [б]? (Приголосний, бо струмінь повітря натрапляє на перешкоди.) 2. Гра «Утворіть злиття зі звуком [6]» Учитель називає голосні звуки [а, о, у, и, і, є], учні утворюють злиття ба, бо, бу, би, бі, бе. (Увага дітей звертається на пом'якшене вимовляння звука [б'] у злитті «бі»). 3. Визначення місця звука [б] у словах Учитель називає слова, учні визначають місце звука [б]: на початку, в середині, в кінці. Хліб, банан, кабан, банка, зуб, риба, брат, собака, кабінет, барабан, азбука, каблук, баян, бур'ян, борщ. 4. Ознайомлення з новою буквою Бб [«бе») 1) Аналіз будови, порівняння великої І малої букв, визначення місця літери в кишеньковій азбуці. — На що схожа буква «бе»? Буква Б, як бегемотик, що вхопився за животик. Він морозива поїв, а тому і захворів. Л.Андрієнко 2) Розучування скоромовки. Боб і бобренятко в бубон вибивали. Гриб і грибенятко бігали, стрибали. В. Латанський 3) Гра «Аукціон». Учитель називає перший склад, учні додають склади та утворюють слова. Ба...{нам,ран,рабан, клан.буся, тон ...). Бу...(зок, сол, кет, терброд, бон, квар, ква...). Бі... (лка, дон, лет, зон,бліотека...). Бе... {реза, гемот, нзин.реги, кон.рег ...)• Бо... {бер, лото, ки, рщик, ровик, рода, рона...). Би... (чок, ти, нти, лина ...). Фізкультхвилинка 5. Робота за Букварем (с. 78-79) 1) Звуко-буквений аналіз слів "балерина", "бузок", "барабан" з опорою на схеми, подані в підручнику. 2) Читання складів зі звуками [б], [п] в будиночках. Зіставлення звуків [б], [п]. 3) Гра «Букви заблукали». — Вставте букви, утворіть слова. 4) Читання слів на заміну звуків [б], [п]. Звернути увагу, що звук [б] вимовляється дзвінко в кінці слова та перед глухими приголосними. 5) Робота з анаграмою (банка — кабан). 6) Бесіда за сюжетним малюнком. • Без сокири і лопати Може греблю збудувати. (Бобер) • Хоч тваринка ця мала, хвіст у неї, як мітла. Вуха гострі, наче стрілки. Це руда, пухнаста... (білка). — Виконайте звуковий аналіз слів білка і бобер. — Де сидить білка? Де — бобер? — Прочитайте речення під малюнком. Що ви помітили? (Однакові слова, які розрізнити можна за допомогою наголосу.) 7) Бесіда за сюжетним малюнком (с. 79). — Кого ви бачите на малюнку? Що роблять хлопчик і песик? — Яка пора року зображена на малюнку? Доведіть. 8) Робота над оповіданням «Великі друзі». а) Гра «Передбачення». — Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте, про що йтиметься в тексті? б) Виразне читання тексту вчителем. — Чи справдилися наші передбачення? Про яких друзів ідеться в тексті? в) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями. г) Читання оповідання «ланцюжком». — Як звали бабусю? онука? — Що попросив Бориско у бабусі? Прочитайте, як він просив. — Що відповіла бабуся? Як? — Що бабуся подарувала онукові? — Як Бориско назвав песика? 9) Вправа «Мікрофон». — Чи є в тебе чотириногий друг? Розкажи про нього. III. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці? — Який звук позначає ця буква на письмі? — Що найбільше сподобалося на уроці? | |