15:43 Читання 1 клас. Урок 50. Звук [г], позначення його буквою Гг («ге») | |
Читання 1 клас. Урок 50. Звук [г], позначення його буквою Гг («ге»)Мета: ознайомити учнів з літерою Гг («ге»), її назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів з цією літерою, вміння виконувати звуковий та звуко-буквений аналіз слів; розвивати логічне мислення дітей, уміння групувати предмети за певними ознаками; виховувати допитливість. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота над загадками • Ця зелена ненажера Нищить листя на деревах. Ще й залазить у плоди. Де вона — чекай біди. (Гусінь) • Круглий, наче виноград. Серед літа випав... (град). — Який перший звук чуємо в словах гусінь і град? — Назвіть інші слова, у яких чуєте звук [г]. — Як вимовляється звук [г]? — Де натрапляє на перешкоду струмінь повітря в ротовій порожнині? (Язик ніби перекриває гортань, струмінь повітря виштовхується з голосом.) 2. Гра «Впіймай слова зі звуком [г]» Гриб у лісі заблукав. Бо листок на нього впав. Глянув вліво він і вправо Та й подумав: «Кепські справи». Тут горобчик пролітав І листочок з гриба зняв. 3. Гра «Знайди місце звука [г] у слові» Гарбуз, огірок, город, горобець, магазин, носоріг, нога, граблі, дорога, кенгуру, гребінь, берег, вогонь, гадюка. 4. Ознайомлення з буквою Гг {«ге») Аналіз будови. Порівняння великої і малої літер Гг, запам'ятовування назви літери та визначення її місця в кишеньковій азбуці. — На що схожа буква «ге»? Га-га-га та ге-ге-ге... Це, напевне, буква «ге» Бо вона якраз така. Наче шия в гусака. Фізкультхвилинка Гуси-лебеді летіли, На лужку тихенько сіли. Посиділи, поклювали. Покрутились й дружно встали. 5. Робота за Букварем (с. 82-83) 1) Звуковий аналіз слів "гриб", "горох", "груша" з опорою на схеми, подані в підручнику. — У якому слові один склад? — Скільки складів у словах горох і груша? — Назвіть голосні звуки в слові горох. 2) Читання прямих і обернених складів у будиночках. 3) Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом. Гілка, голка, гуска. — Який спільний склад у цих словах? Який перший звук у цих словах? Голуб, город, гості. — Який спільний склад у цих словах? 4) Гра «День — ніч». Учитель виставляє на дошці слова з букв розрізної азбуки. Учні вголос читають його. Потім за командою вчителя «ніч» вони кладуть голови на парти і заплющують очі, у цей час учитель змінює слово. За командою «день» діти читають нове слово, кажуть, що в ньому змінилося порівняно з попереднім. Рак — додали букву «ге» — грак. Риби —додали букву «ге» —гриби. 5) Логічна вправа «Де росте? Де живе?». — У слові живе пропущено букву «же», бо ми її ще не вивчали. Учні читають слова лівого стовпчика і відповідають на запитання: де росте? Гриб росте у лісі. Гладіолус росте на клумбі... Учні читають слова правого стовпчика і відповідають на запитання: де живе? Бегемот живе у воді. Грак живе в лісі... 6) Читання речення «Гуска з гусаком пливуть...». — Відгадайте загадку. • Не козлик, а рогатий. Повільний, вайлуватий. За собою тягне дім І ховається у нім. (Равлик) 7) Заучування лічилки «Равлик, равлик». 8) Читання стовпчиків слів з опорою на виділені злиття. — Що означають слова третього стовпчика? (Імена) — З чого це видно? — Як пишуться імена? — Яке слово «зайве» в першому стовпчику? другому? 9) Читання тексту, поданого рукописним шрифтом. — Прочитайте речення. — Про кого це речення? — Що робили голуби? — Скільки їх було? — Де вони пили воду? III. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці? — Який звук позначає ця буква на письмі? — Пригадайте слона, у яких є звук [г]. — Що було найцікавішим? — Повторіть лічилку про равлика! | |