15:47 Читання 1 клас. Урок 51. Звук [ґ], позначення його буквою Ґґ («ґе») | |
Читання 1 клас. Урок 51. Звук [ґ], позначення його буквою Ґґ («ґе»)Мета: навчати учнів упізнавати звук [ґ] на слух та позначати його буквою Ґґ(«ґе»), поповнити лексичний запас учнів новими словами; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Встаньте всі скоріше, діти! Посміхніться всім миліше! Привітайтесь: «Добрий день»! Пролунав дзвінок «Дзелсиь!» II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Жук-буквоїд» — До нас пробрався шкідливий жучок, який у словах з'їв букви. Вставте букви, відновіть слова. _ітара, ма_азин, _олуб, но_и,_риби,_олка, вино_рад, _олова. (Гітара, магазин, голуб, ноги, гриби, голка, виноград, голова) 2. Гра «Впіймайте слово зі звуком [г]» Галя сіє гречку, А Грицько — горох. Гречка піде в горщик, В пиріжки — горох. Т. Войченко III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Читання вірша вчителем Ґава ґанок збудувала. Ґава ґанок прикрашала. Ґедзь на ґанок залетів. Ґедзик чаю захотів. О. Катрин Учитель пропонує вивчити вірш, але звертає увагу на те, як треба вимовляти слова: ґавау ґанок, ґедзик, ґедзь. — Який перший звук чуємо в цих словах? Вимовіть його всі разом. — У якій частині ротової порожнини і як утворюється звук [ґ]? (Рот роз кривається. Середня частина язика впирається у верхнє піднебіння, де і створює перешкоду для струменя повітря, яке з голосом виштовхуємо через рото ву порожнину.) — Який це звук? (Приголосний) 2. Гра «Впіймай слова зі звуком [ґ]» Що за Ґвалт зчинився На подвір'ї зранку? Загубила ґудзик Ґава біля ґанку. З дерева за нею Ґедзь спостерігав І порадив ґаві Не ловити ґав. 3. Звуко-складовий аналіз слів ґава, ґанок 4. Ознайомлення з буквою Ґґ («ґе»). Аналіз структури малої та великої букв «ґе», їх порівняння, запам'ятовування назви літери, визначення її місця в кишеньковій азбуці — На що схожа буква «ґе»? Буква «ґе» в нас замашна — В хокей гратиме вона! Ґ — ґирлиґа в чабана Завертати барана. Буква «ґе» на ґанку в Ґандзі Гульку так набила. Що відтоді назавжди З гулькою лишилась. Фізкультхвилинка Вийшло з хати кенгуру. Потягнулося від сну. Вмило ручки, оченята, Взуло білі чоботята. Стало квіточки збирати Для матусеньки тій свято. 5. Робота за Букварем (с. 84-85) 1) Звуковий аналіз слів "ґава", "ґанок", "аґрус" з опорою на схеми, подані у підручнику. 2) Читання складів зі звуками [к — ґ]в будиночках. 3) Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом (ґава, ґалаґан, ґанок). — Складіть речення з цими словами. Ґалаґан — головатий півень з великою шиєю. 4) Читання стовпчиків слів. Ґазда — хазяїн. 6. Бесіда за малюнком — Що зображено на малюнку? — Що оре трактор? 7. Робота над фразеологізмами Ловити ґав — бути неуважним. Мати гостре око — все помічати. Закопилити губу — образитися. 8. Розучування скоромовок «Дві ґави зранку...», «Ґава ґаву запитала...» — Прочитайте скоромовки напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело; сердито. — Який звук найчастіше зустрічається в цих скоромовках? — Що означає «проґавила сніданок»? 9. Розучування скоромовки, поданої рукописним шрифтом Ґоґель-моґель — сирий жовток яйця, стертий з цукром. Уживається для очищення голосу. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці? — Який звук вона позначає на письмі? — Які слова з цим звуком ви запам'ятали? | |