укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Серпень » 26 » Додатки
12:05
Додатки

Додатки

Як читати підручник із географії
1.   Прочитайте текст параграфа.
2.    Перекажіть кожну частину параграфа, а потім увесь параграф.
3.    Читаючи текст, знайдіть на карті всі географічні об'єкти, згадані в параграфі.
4.   Дайте відповідь на запитання Й виконайте завдання, розмішені в кініїі кожного параграфа.
5.    Запишіть у словник)' усі виділені слова в текс ті параграфа Й запам'ятайте, як вони пишуться.
6.    Якшо в тексті трапляється незрозумілий вам термін, зверніться до словника географічних термінів і понять.
Як користуватися навчальною додатковою та довідковою літературою
1.    Використовуючи навчальну додаткову Й довідкову літературу, уточніть, шо вас цікавить.
2.    Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, шо вас цікавить: у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.
3.    Насамперед використайте підручник, потім довідник, а тоді додаткову літературу.
4.    Відкриваючи книжку, не перегортайте її сторінки, спершу прочитайте зміст і покажчик термінів і назв.
5.    Залежно від мети використайте такі види читання: чнтання-перегляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках, Мета такого перегляду — перше ознайомлення з книжкою, одержання певного уявлення про її зміст. Вибіркове читання, або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця для досягнення мети.
6.    Ознайомлення з книжкою, одержання певного уявлення про її зміст. Читання з різних видів записів прочитаного.
7.    Відшукавши в книжці потрібний розділ, параграф чи сторінку, не намагайтесь обмежитися побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, прочитайте про суть поняття теорії, визначте основне, складіть план прочитаного.
Як працювати з географічним атласом
1.   Подивіться зміст атласу, визначте та знайдіть карти, необхідні для роботи.
2.    Уважно розгляньте легенду карти.
3.    Уважно розгляньте карт)', знайдіть на ній усі необхідні для роботи об'єкти.
4.    Зверніть увагу на взаємне розташування цих об'єктів на карті.
Характеристика карти
1.   Яка карта за охопленням території, за масштабом, за змістом?
2.   Які знання можна отримати при роботі з цією картою?
Пам'ятка, як читати план місцевості
1.   Визначте масштаб плану.
2.   Визначте сторони горизонту на плані.
3.   Визначте, через скільки метрів проведені горизонталі.
4.   Визначте за допомогою бергштрихів напрямок схилу, а також, чи є обриви, яри, круті береги річки.
5.   Визначте, розглянувши уважно план, де —крутий схил, аде — пологий.
6.   Визначте абсолютну й відносну висоту об'єктів.
7.   Визначте за допомогою умовних знаків, які об'єкти і як зображені на плані.
8.   Усно опишіть місцевість.
Пам 'ятка, як знайти потрібні/ точку на карті, глобусі
1.   Уважно прочитайте координати.
2.   Визначте, де знаходиться потрібна вам довгота (східна чи західна півкуля).
3.   Визначте, де знаходиться потрібна вам широта (північна або південна півкуля).
4.   У точиі, де перегнуться довгота Й широта, буде знаходитися потрібний об'єкт.
Опис погоди за місяць
1.   Назва місяця.
2.   Висота Сонця над горизонтом (для кожного сезону).
3.   Тенденції зміни температури протягом місяця.
4.   Середня температура повітря, найвища та найнижча температури, місячна амплітуда коливань температур.
5.   Пануючі вітри.
6.   Кількість і види опадів, кількість днів з опадами (характер опадів).
Опис погоди за добу
1.Дата.
2. Температура та її зміни впродовж дня.
3. Максимальна та мінімальна температури.
4. Середня температура й амплітуда коливань температур.
5. Ступінь хмарності та її зміни.
6. Атмосферний тиск.
7. Відносна вологість повітря.
8. Сила й напрямок вітру.
9. Опади.
10. Висновок про характер погоди.
Пам 'ятка, як читати рельеф по фізичній карті
і.   Уважно розгляньте фізичну карту в цілому (умовні знаки, масштаб).
2.    Знайдіть потрібну територію (материк, частину світу, країну).
3.    Розгляньте рельєф окремих частин території.
4.    Визначте найбільші форми рельєфу (гори, нагір'я, плоскогір'я, рівнини, низовини).
5.    По шкалі висот визначте переважаючі висоти й найбільшу висоту.
Характеристика географічного положення океану
1.   Розташування шодопівкуль, екватора, тропіків, нульового й 130-гомерн-діанів.
2.    Які материки омиває?
3.   З якими океанами має зв'язок (протоки)?
4.   У яких кліматичних поясах він розташований?
Характеристика моря
1.   Назва моря. Географічне положення відносно інших географічних об'єктів, екватора, нульового меридіана.
2.   До басейн)" якого океану належить?
3.    Внутрішнє або окраїнне.
4.    Контур берегів і плоша.
5.    Острови й півострови.
6.    Найбільша й переважаюча глибина, температури по сезонах року й солоність.
7.   Промислове значення й вплив господарської діяльності людини на природу моря.
Характеристика географічного положення річки
1.   Назва річки, її походження.
2.   На якому материку та в якій частині знаходиться річка?
3.   Між якими меридіанами й паралелями знаходиться річка?
4.   Положення річки відносно форм рельєфу.
5.   Де починається річка, у якому напрямку тече, куди впадає?
6.   Географічні пояси, що перетинає річка.
7.   Приблизна довжина річки.
8.   Особливості водного режиму.
Характеристика озера
1.    Назва озера. Географічне положення.
2.    Як утворилася озерна улоговина?
3.    Найбільша глибина й характер дна.
4.    Солоне чи прісне.
5.   Стічне або безстічне.
6.    Характер берегів.
7.   Господарська діяльність людини, екологічні проблеми озера.
Опис джерела
і.   Назва джерела. Географічне положення
2.   З товщі яких порід пробивається джерело?
3.   Які з иих порід пропускають воду?
4.   Визначте, яким являється джерело (артезіанським чи простим).
5.   Визначте запах, колір і температуру води в джерелі.
6.   Чи дає джерело воду цілий рік?
7.   Визначте дебіт джерела за секунду, за годину, за добу.
8.   Використання джерела населенням.
Опис болота
і.   Місцева назва болота та його походження.
2.   Приблизна площа.
3.   Стан поверхні.
4.   Стан і склад рослинності.
5.   Тваринний с ві т.
6.   Охорона болота та його використання людиною.
Пам 'юпка, як читати карту грунтів
1.   Розгляньте умовні знаки.
2.   Знайдіть за допомогою умовних знаків відповідний піп грунту.
3.   Відшукайте цей тип грунту* на заданій території.
4.   Виявіть їх географічне положення.
Пам'ятка, як описати грунт
1.   Назва Грунту.
2.   Глибина нижньої межі.
3.   Механічний склад.
4.   Колір.
5.   Структура
6.   Включення.
7.   Вологість.
8.   Карбонатність ґрунту.
Характеристика природно-територіально/о комплексу (ПТК)
1.   Географічне положення території.
2.   Геологічна будова, корисні копалини Й рельєф.
3.   Клімат (кліматичні пояси й області, середні температури січня та липня, амплітуда температур, середньорічна кількість опадів, коефіцієнт зволоження, річна сума температур вище-10 "С, придатність природних умов для сільськогосподарського використання території).
4.   Ґрунти, рослинний і тваринний світ.
5.   Екологічні проблеми території.
Як правильно порівнювати
1.   Спочатку визначте мету порівняння. Що важливо знати — ознаки подібності чи відмінності? Можливо, те й інше?
2.   Оберіть ознаки для порівняння.
3.   Установіть ознаки подібності та відмінності.
4.   Зробіть висновки й поясніть причини подібностей і відмінностей.

Держави світу. Практична робота 9 
Впліш людини на природу