17:13 Інформатика 2 кл. Урок 17. 3 чого все починалося | |
Інформатика 2 кл. Урок 17. 3 чого все починалосяЦілі: навчальна: ознайомити учнів з історією лічби, першими обчислювальними пристроями; розвивальна: розвивати пам'ять, пізнавальні здібності, логічне мислення учнів; виховна: виховувати зацікавленість до історії виникнення обчислювальної техніки. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь. Програмне забезпечення: комп'ютерна програма GCompris; презентація «Перші обчислювальні машини». Вимоги до учнів: знати назву перших обчислювальних машин та їх можливості. Хід уроку Інформатика 2 кл. 3 чого все починалося I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ — Знайдіть суму чисел, що повторюються, і чисел, що не повторюються, а потім різницю здобутих сум. — Ви добре рахуєте, діти. Молодці! — Адже без лічби неможливо було б створити такі складні машини, як наші комп'ютери. Ці обчислювальні машини мають свою цікаву історію. — Сьогодні ми ознайомимося з історією створення перших обчислювальних машин. Це і є тема сьогоднішнього уроку — «З чого все починалось». III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Учитель. Дуже, дуже давно, коли люди жили в печерах, а одежу їм замінювали шкіри тварин, люди рахували за допомогою пальців на руках та ногах. Якщо своїх рук та ніг для рахування не вистачало, вони «позичали» пальці рук і ніг у когось іншого. Про це дуже цікаво написав відомий мандрівник Міклухо-Маклай. Потім почали рахувати за допомогою камінців та паличок. Від цього слова пішло латинське слово «калькулятор», що означає «обчислювач». Китайці назвали свій абак суан-пан, японці — со-робан, а росіяни — щоти. Словничок Агава — рослина, яка росте в тропічному і субтропічному кліматі. Коли люди навчилися рахувати усно, а потім записувати і користуватися римськими та арабськими цифрами, вони почали створювати різні пристрої для прискорення обчислень. Близько 400 років тому у Франції жив хлопчик. Його звали Блез Паскаль. Він був дуже непосидючим і допитливим. Ще він любив математику. Йому доводилося робити татові розрахунки. Але це було малоцікавим, і хлопчик почав мріяти про машину, яка могла б рахувати. Цей хлопчик здійснив свою мрію — створив першу обчислювальну машину «Паскаліну». Але «Паскаліна» могла тільки додавати числа. У наступні роки було створено обчислювальні машини, які вже могли не тільки додавати, а й віднімати, множити, ділити. їх створювали різні вчені. У XIX ст. англійський учений Чарльз Беббідж розробив проект машини, яка стала прототипом перших електронно-обчислювальних машин. IV. ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Робота за підручником § 17, запитання і завдання: № 1, 2. Додаткові завдання 1. Заповніть таблицю. 2. Запишіть перші десять чисел послідовності. Перше число: 7. Правило Відняти від попереднього числа 3 і помножити результат на 2. 3. Завдання на повторення Впишіть пропущені слова. Обмежена рамкою область екрана — це_____________________ Елемент вікна, на якому розташовані кнопки Згорнути, Розгорнути, Закрити — це_____________________________________. Область комп'ютерного вікна, де розташовані об'єкти і виконуються дії над ними — це_____________________________________. V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Діти, станьте біля парти. Будемо відпочивати. Сірі зайчики маленькі, Вушка є у них довгенькі. У лісі грались, веселились. Працювати вже втомились. А щоб добре працювати. Треба трішки пострибати. Відпочили, розім'ялись — Й до роботи знову взялись. VI. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК Повторення правил роботи за комп'ютером 1. Віршик та правила поведінки за комп'ютером. 2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти? Робота за комп'ютером § 17, працюємо за комп'ютером. Релаксація — Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей. 1. Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво по 3 рази. 2. Повільно переведіть погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази. 3. Уявіть перед собою велосипедне колесо, позначте на ньому певну точку і стежте за обертанням цієї уявної точки. VII. Підсумок уроку. Інформатика 2 кл. 3 чого все починалося Урок добігає кінця. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку. Фронтальне опитування 1. Як раніше рахували люди? 2. Як називають пристрій для лічби камінцями? 3. Що означає слово «калькулятор»? 4. Хто створив першу обчислювальну машину? 5. Які були її можливості? 6. Хто створив ЕОМ? 7. Де саме її було створено? VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Завдання за підручником: § 17, для кмітливих: № 1, 6. 2. Додаткове завдання Розгадайте японський кросворд. | |