23:26 Інформатика 2 клас. Урок 16. Пристрої різні, але всі корисні | |
Інформатика 2 клас. Урок 16. Пристрої різні, але всі корисніЦілі: - навчальна: ознайомити з пристроями, які люди використовували та використовують для передавання повідомлень; ознайомити зі способами передавання повідомлень; - розвивальна: розвивати логічне мислення; активізувати пізнавальну діяльність учнів; - виховно: виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки. Тип уроку: засвоєння нових знань. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Угорський кросворд Укажіть поняття, які ми вивчали на попередньому уроці. ![]() Відповідь. Абак, машина, пристрій, книга. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Минулого уроку ми ознайомилися з історією обчислювальних машин. Вони обробляють і зберігають інформацію. Сьогодні ми дізнаємось про пристрої, які можуть передавати інформацію на відстані. Поміркуйте, що це можуть бути за пристрої. Чи використовуєте ви їх у повсякденному житті? Чи можуть сучасні комп'ютери передавати інформацію? IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Самостійне опрацювання підручника §16. Розповідь учителя — Повідомлення можна передавати за допомогою кода, тобто використовуючи спеціальні знаки. Наприклад, щодня переходячи дорогу, ви дивитесь на світлофор: червоний знак світлофора означає стояти, жовтий — підготуватися, а зелений — можна переходити дорогу. Отже, світлофор повідомляє знаками, як поводитися на дорозі. Ребуси, які ми розв'язуємо на уроках, теж є способом кодування інформації (слова). Закодувати слово можна, поставивши у відповідність до букви число. Наприклад, поставивши в правильному порядку цифри, розгадайте слово. ![]() — Яке слово тут закодовано? Відповідь. Інформація. V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Робота з підручником §16,1-2. Додаткові завдання Вправа 1. Закінчіть речення. Людина може передавати інформацію усно і__ Відповідь. Письмово. Сполучіть стрілкою відповідні прямокутники. Вправа 2. Пронумеруйте носії інформації в порядку їх виникнення. Глиняна дошка Папірус Камінь Папір Диск Відповідь. З, 2, 1,4, 5. Вправа 3. Визначте зі списку найшвидший спосіб передавання інформації: потягом, літаком, пароплавом, електронною поштою, телеграфом. Вправа 4. Виберіть зображення, які передають усну інформацію. Обведіть їх кружечками. Вправа 5. Покажіть виразом свого обличчя, що ви: - задоволені; - сумні; - щасливі; - здивовані. Продемонструйте, що ви: - отримали подяку; - розбили мамину улюблену вазу; - не вивчили уроки і боїтеся, що вас викличуть до дошки. Запропонуйте вихід із цих ситуацій. Вправа 6. Передайте інформацію однокласникам за допомогою рухів, міміки, жестів: - політ пташки; - кошеня, яке загубилося; - дзвоник на урок; - бажання відповідати на запитання вчителя. VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Навколо дерев весело підемо. Різні листочки дружно підберемо. Відразу вгору піднімемо, А потім їх підкинемо. Нехай собі летять! VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК Практичне завдання Учні працюють з клавіатурним тренажером. Програму вибирає вчитель на свій розсуд. Релаксація Гімнастико для очей Міцно заплющити очі. Порахувати до 3, розплющити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4-5 разів. VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Завдання зо підручником: § 16. 2. Додаткове завдання Поставте « + » або «—» у відповідних клітинках. | |