23:32 Інформатика 2 клас. Урок 17. Людина у світі інформатики | |
Інформатика 2 клас. Урок 17. Людина у світі інформатикиЦілі: - навчальна: ознайомити з життєвими ситуаціями, в яких відбувається отримання, передавання, зберігання інформації; - розвивальна: розвивати фантазію та вміння осмислювати та аналізувати життєві ситуації; - виховна: виховувати інтерес до предмета як частини повсякденного життя; Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь. Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Фронтальне опитування 1. Пригадайте, у який спосіб за давніх часів люди передавали інформацію. 2. Назвіть перші пристрої передавання інформації. Які з них використовують і в наші дні? 3. Назвіть сучасні пристрої передавання інформації. 4. Які способи передавання інформації ми вивчили на попередньому уроці? 5. Який спосіб передавання вам подобається найбільше? Обґрунтуйте свій вибір. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Чи звертали ви увагу на те, наскільки важливим є поняття інформації в нашому житті? У яких, на вашу думку, ситуаціях ви стикаєтесь з інформацію і які дії з нею виконуєте? IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Розповідь учителя Учитель. Для пізнання навколишнього світу в людини є п'ять органів чуття: зір, слух, нюх, смак, дотик (шкіра). Це ми вивчили на попередніх уроках. Запитання до учнів — Пригадайте, що робить кожен орган чуття. Учитель пропонує учням намалювати предмети, які можуть нести інформацію для відповідних органів чуття. — Кожен з органів чуття отримує інформацію і передає її до головного мозку. Мозок «подає» команду, «що робити». — Наприклад, ви побачили велике гарне яблуко. І відразу в роті виділяється слина, виникає бажання скуштувати яблуко. Яблуко в цьому випадку є джерелом інформації. Інформація для запам'ятовування Предмети, звуки, явища, що дають нам інформацію, називають джерелами інформації. Діти наводять власні приклади джерел інформації. Запитання до учнів — Чи є джерелом інформації підручник? Інформація для запам'ятовування Усіх, хто сприймає інформацію, називають приймачами. Діти наводять власні приклади приймачів інформації. Запитання до учнів — Чи є приймачем інформації учень на уроці? — Використовуючи підручник, дізнайтесь, у яких ситуаціях повсякденного життя ми стикаємось з інформацією. Самостійне опрацювання підручника §17. V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Робота з підручником §17,№1. Додаткове завдання Визначте джерело і приймач інформації в кожній ситуації. 1. Біля школи розташований парк. Навесні в парку чути солов'їні пісні. Соловей для солов'їхи — ________ інформації, а солов'їха — ________ звукової інформації про те, що вона може спокійно висиджувати пташенят. Діти, які повертаються зі школи, також сприймають цю інформацію, але для них ця пісня без слів. 2. На уроці вчитель розповідав дітям про великого українського поета — Тараса Григоровича Шевченка. Учитель є___________, а діти —_________інформації. Вася не слухав учителя. Для нього джерелом інформації були крики із сусіднього футбольного поля. Наступного дня, коли Васю викликали до дошки, він мовчав. 3. На ґанку сидить кішка. Ліза гладить кішку. Лізина рука є_________тактильної інформації, а кішка —______________ цієї інформації. 4. Коли Оксана прийшла зі школи, мама пригостила її смачним пиріжком. Пиріжок був недовго __________ інформації, а Оксанка —___________смакової інформації. Таким чином, людина може бути і джерелом, і приймачем інформації. Джерело може бути одне, а приймачів багато, і навпаки. Звук, колір, світло, запах — це сигнали, які несуть інформацію. Виконання логічних вправ Вправа 1. Вставте номер фігури із шести пронумерованих. Учитель звертає увагу учнів на колеса, вікна і дверцята машинок. Відповідь. 4. Вправа 2. Три мавпи їли банани. Друга з'їла 5 бананів, третя — 3. Перша і друга з'їли у 3 рази більше, ніж третя. Скільки бананів з'їла перша мавпочка? Відповідь. Перша і друга разом з'їли 9 бананів, перша з'їла 4 банани. Вправа 3. Допоможіть поштарю прочитати адресу листа і знайти дорогу до потрібного будиночка. Стрілка вказує на початок шляху. Адреса записана у вигляді послідовності малюнків. Відповідь. Рухатися необхідно доріжкою, яка має малюнки травички, квіточки, грибочка, дерева, ялинки, тобто це третій будинок. VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Руки в боки» в кулачок. Розгинай — і на бочок. По колінах вдарим нижче, нижче, нижче. Руки вгору піднімемо вище, вище, вище. VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК Практичне завдання Учитель пропонує дітям повторити правила техніки безпеки. Практичне завдання можна запропонувати у вигляді ігрової програми з логічним навантаженням. Релаксація Вправо для профілактики короткозорості Вихідне положення — сісти на стілець. Заплющити і розплющити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі. VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Завдання за підручником: § 17, № 2. 2. Додаткове завдання Домалюйте обличчя, яких не вистачає. | |