23:35 Інформатика 2 клас. Урок 18. Стій, готуйсь — командувати буду! | |
Інформатика 2 клас. Урок 18. Стій, готуйсь — командувати буду!Цілі: - навчально:пригадати, які бувають речення; ознайомити з поняттям команди; формувати вміння складати спонукальні речення і команди; - розвивальна: розвивати алгоритмічне мислення; - виховна: виховувати інтерес до вивчення предмета і поважне ставлення до однокласників. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Продовжте речення. 1. Речення, у якому йде розповідь про щось, називають... Наведіть приклади розповідного речення. 2. Речення, у якому є питання, називають... Наведіть приклади питального речення. 3. Які ще речення ви знаєте? Учитель. Сьогоднішній урок інформатики буде присвячено спонукальним реченням. Так, це досить несподівано вивчати спонукальні речення на уроці інформатики, але спонукальні речення відіграють важливу роль у темі, яку ми вивчатимемо протягом наступних чотирьох уроків. Ця тема — «Алгоритми та виконавці». III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Самостійне опрацювання підручника §18. IV. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Робота з підручником §18,№ 1. 1. Додаткове завдання До чого тебе спонукають сигнали світлофора? Вставте пропущені слова у речення. Переходь вулицю в дозволених місцях за (якого?) ... сигналу світлофора. (Яке?) ... світло забороняє перехід. (Яке?) .... Попереджає. Запитання до учнів — Яке речення в тексті є спонукальним? — Як ти його розпізнав? — Яким словом виражено спонукання? 2. Гра «На уроці фізкультури» Учитель вибирає учня, який на мить може стати учителем фізкультури. Його завдання — вигукувати правильно команди: щоб учні вишикувалися в шеренгу, вирівнялися в ряд, стали струнко, почали крокувати. Учитель може поміняти завдання, зимітувавши інші ситуації, наприклад, призначити учня вчителем, який даватиме такі команди: відкрити підручник, прочитати параграф, підвестись (нехай проведе фізкультхвилинку). Можна погратися в маму, яка спонукає сина чи дочку до якихось дій. Учитель може вибрати ситуацію на свій розсуд, використавши свою фантазію. Учитель має стежити, щоб команди ставилися з повагою до своїх однокласників. Виконання логічних вправ Вправа 1. Цифри від 1 до 11 розташуйте так, щоб сума трьох будь-яких чисел у квадратиках, сполучених однією прямою, дорівнювала 18. Вправа 2. Нарисуйте фігуру за лініями клітинок за командами, починаючи з кружечка. Команди: 1 клітинка навкіс праворуч-угору, 2 — вгору, 1 — ліворуч, 1 — навкіс ліворуч-угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — праворуч, 1 — угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 1 — праворуч, 1 — вгору, 1 навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 2 вниз, 4 праворуч, 1 вгору, 1 — ліворуч, 3 — вниз, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 ліворуч, 1 навкіс праворуч-угору, 2 ліворуч, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 — ліворуч. Яка тваринка намальована? V-ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Ой ходили журавлі То великі, то малі. Сіли собі на ріллі. Та й співають тра-ла-лі. VI. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК Практичне завдання Робота з комп'ютерною програмою, яка передбачає створення алгоритму. Наприклад, «Навантажувач», програма «Шукачі скарбів». Релаксація Гімнастика для очей У середньому темпі виконати 3-4 колові рухи очима в правий бік, стільки ж — у лівий. Розслабивши очні м'язи, подивитися вдалечінь — на рахунок 1—6. Повторити 1-2 рази. VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Завдання за підручником: § 18» № 2. 2. Додаткове завдання «Логічні кінцівки» -Якщо стіл вищий за стілець, то стілець... (нижчий від стола). - Якщо 10 більше за 9, то 9... (менше від 10). - Якщо сестра старша за брата, то брат... (менший від сестри). - Якщо річка глибша за струмок, то струмок... (мілкіший від річки). - Якщо Галинка із квартири вийшла раніше, ніж її братик, то братик вийшов... (пізніше). - Якщо влітку день довший, то ніч... (коротша). - Якщо права рука праворуч, то ліва... (ліворуч). | |