23:41 Інформатика 2 клас. Урок 19. Алгоритми | |
Інформатика 2 клас. Урок 19. АлгоритмиЦілі: - навчально: сформувати поняття алгоритму, вміння складати прості алгоритми; - розвивальна: розвивати логічне та алгоритмічне мислення; - виховна: виховувати уважність. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь. ХІД УРОКУ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Розкодуйте слова. Відповідь. Команда, клавіатура, інформатика. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель пропонує дітям розглянути малюнок, на якому зображені стадії розвитку рибки. Запитання до учнів — Що ви бачите на малюнку? — Так, це рибка. Зверніть увагу на числа біля кожного малюнка. Про що вони повідомляють? Чи могла бути спочатку рибка-мальок, а потім ікринка? Чому? IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Розповідь учителя — Отже, у природі все розвивається за певними законами, відбувається у заданій послідовності. Якщо змінити послідовність дій, то утвориться безлад. У житті людини також усе виконується у певному порядку. Школярі щодня виконують домашні завдання, при цьому вони діють за планом. Наприклад, під час виконання домашнього завдання з української мови дії можуть бути такими: 1. Відкрити щоденник. 2. Визначити, що задано. 3. Розгорнути підручник. 4. Відшукати потрібну сторінку. 5. Відшукати потрібну вправу. 6. Розгорнути зошит... Продовжте самостійно ланцюжок дій. Запитання до учнів — Чи можна виконати вправу в зошиті, не розгорнувши його? Інформація для запам'ятовування Алгоритм — це послідовність дій, спрямованих на розв'язання поставленої задачі. Алгоритм складається з окремих команд-указівок виконати деякі конкретні дії. Команди алгоритму виконуються одна за одною, і на кожному кроці відомо, яка команда повинна виконуватися. Почергове виконання команд за кінцеву кількість кроків приводить до розв'язання задачі. Учням пропонується навести власні приклади ланцюжка (послідовності) дій. Самостійне опрацювання підручника §19. V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Робота з підручником §19, №1-3. Діти самостійно доходять висновку, що алгоритм має команду під номером 6, яка передбачає самостійний вибір кольору, а тому в дітей ланцюжки різні. Вправа 3. Запишіть літери в клітинки за алгоритмом: 1. У третій клітинці напиши Н. 2. У п'ятій напиши Ю. 3. У передостанній напиши О. 4. У четвертій напиши Ц. 5. У першій напиши Л. 6. У третій з кінця напиши Ж. Відповідь. Ланцюжок. Виконуючи вправи на розвиток логічного мислення, діти також складають алгоритми. Виконання логічних вправ Ліза, Галя і Ніна живуть у різних будинках. Перший будинок — високий кам'яний, другий — високий дерев'яний, третій — невисокий кам'яний. Хто в якому будинку живе, якщо Галя і Ніна живуть у високих, а Ніна і Ліза — у кам'яних? VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Сильний вітер до землі Гне дерева молоді. А вони ростуть, міцніють, Вгору тягнуться, радіють. Вітер віє нам в лице; Захиталось деревце. Вітерець все тихше, тихше. Деревце все вище, вище! VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК Практичне завдання Робота з комп'ютерною програмою, яка передбачає створення алгоритму. Наприклад, «Навантажувач», програма «Шукачі скарбів». Релаксація Гімнастика для очей Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1—4. Потім перенести погляд удалечінь на рахунок 1—6. Повторити 4-5 разів. VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Завдання за підручником: § 19, № 4. 2. Додаткове завдання Поставте замість знака запитання відповідну фігуру. | |