00:19 Інформатика 2 клас. Урок 2. Як комп'ютер різні професії опанував | |
Інформатика 2 клас. Урок 2. Як комп'ютер різні професії опанувавЦілі: - навчально: ознайомити із застосуванням комп'ютера в різних сферах життя та професійній діяльності людини; формувати вміння роботи з комп'ютерною мишею; - розвивальна: розвивати логічне мислення та увагу; - виховна: виховувати розуміння необхідності роботи з комп'ютером, дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Закінчіть речення. 1. Заходити в комп'ютерний кабінет... 2. Сідати можна тільки... 3. Вмикати і вимикати комп'ютери... 4. Сидіти на відстані... від екрана монітора. 5. Повідомляти вчителя про... 6. Працювати без перерви за комп'ютером... 7. Не торкатися пальчиками... 8. У комп'ютерному кабінеті не можна... III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Пригадайте казку про Кубик. Ось її продовження. — Чарівний Кубик! — вигукнув Петрик. — Я не чарівний. Хоча дуже багато знаю і вмію. Хочеш зі мною дружити? Я тобі буду допомагати у навчанні. — Звичайно! Як же з тобою працювати? — Я допоможу! — вигукнула Мишка, підбігла до Кубика, приєдналася хвостиком до нього. Так Кубик став комп'ютером. З давніх-давен люди намагалися полегшити свою працю. Для цього вони створювали різні інструменти і пристрої. Першим з них, можливо, була звичайна палиця. Пізніше з'явилися різні складні інструменти для роботи в полі, майстернях і вдома. Запитання до учнів — Назвіть, будь-ласка, пристрої, які допомагають вашим батькам на роботі, вдома, на дачі. Під час виконання певних видів робіт виникала необхідність щось порахувати, обчислити. Спочатку люди рахували на власних пальцях, паличках, пізніше винайшли рахівниці. Минуло дуже багато часу, і на допомогу людині прийшли електронні пристрої для роботи з інформацією — калькулятори і комп'ютери. Запитання до учнів — Назвіть інструменти, які ви бачите на малюнку. Яке їх призначення? IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Самостійне опрацювання підручника §2. Розповідь учителя — У наш час комп'ютер став не просто пристроєм для виконання обчислень, а й справжнім помічником людини. Комп'ютери допомагають у роботі людям, які працюють у різних сферах сучасного життя. За допомогою комп'ютера створюють і друкують книги, підручники, газети, журнали, створюють мультфільми, нараховують заробітну плату, лікують хворих, навчають дітей тощо. Та й відпочивати з ним цікавіше. Інформація для запам'ятовування Комп'ютер — це пристрій, який дозволяє людині працювати з текстами, малюнками, фотографіями, звуками, переглядати фільми, спілкуватися з друзями. V. ПЕРВИННЕ ЗАСВОЄННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Робота з підручником § 2, № 1-3. Виконання логічних вправ Швидко дай відповідь. Вправа 1. У Мишки 3 пари рукавичок. Скільки рукавичок на ліву руку? Відповідь. 3. Вправа 2. У дворі кури. У всіх курей разом 10 ніг. Скільки курей у дворі? Відповідь. 5. Вправа 3. Найсмішніший артист цирку? Відповідь. Клоун. Вправа 4. Якого кольору ялинка? Відповідь. Зеленого. Вправа 5. Скільки горішків у порожній склянці? Відповідь. Жодного. Вправа 6. Назвіть точно і швидко, хто це робить. Варить їжу — ... Відповідь. Повар. Лікує хворих тварин — ... Відповідь. Ветеринар. Садить дерева — ... Відповідь. Садівник. Малює картини — ... Відповідь. Художник. Ремонтує взуття — Відповідь. Швець. Продає овочі — ... Відповідь. Продавець. Грає на роялі — ... Відповідь. Піаніст. Співає пісні — ... Відповідь. Співак. Навчає дітей у школі — ... Відповідь. Учитель. Керує літаком — ... Відповідь. Пілот. VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Руки в боки, в кулачок. Розгинай — і на бочок. По колінах вдарим нижче, нижче, нижче. Руки вгору піднімемо вище, вище, вище. VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК Учитель нагадує учням правила техніки безпеки, учні займають робочі місця і починають до виконувати завдання. Практичне завдання Для роботи пропонуються програми: Сходинки до інформатики «Лісова галявина», Пізнайко «Різдво», Скарбниця знань (вправи для роботи з мишею). Релаксація Вправо для профілактики короткозорості Вихідне положення — ноги на ширині плечей, руки в боки. Кругові рухи руками вперед і назад. Увесь час стежити за кінчиком великого пальця. Повторити 3-4 рази. VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Учитель запитує учнів, чи сподобався їм урок, чи все було зрозуміло. IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Завдання за підручником: § 2, № 4. 2. Додаткове завдання Установіть зв'язок між словами в лівій частині таблиці. Складіть подібну пару в правій частині. Курка — курча Кобила — ... Заєць — капуста ... — жолудь Небо — пташка Вода — ... Вовки — ліс Люди — — Людина — губи ... — хобот Пташка — яйце Риба — ... Відповідь. Лоша, кабан, риба, місто або село, слон, ікринка. | |