Ярослав Стельмах
Ярослав Михайлович Стельмах народився в м. Києві. Він продовжив справу свого батька — відомого українського письменника Михайла Стельмаха.
Змалку в хлопчика було багато захоплень: поглиблене вивчення англійської мови, плавання, бокс, боротьба, гра на фортепіано й гітарі... Таких людей називають усебічно розвиненими.
Ярослав Стельмах відомий як автор епічних (прозових) творів і як драматург. Уже перші його твори мали великий успіх: у п'ятнадцяти театрах одночасно йшла його п'єса « Привіт, синичко!». Один із найві-ломіших його епічних творів — -Митькозавр з Юрківкп. або Химера лісового озера» — ми пропонуємо вам прочитати. Без сумніву, у характерах і вчинках головних героїв иього твору вн обов'язково хоч трішечки впізнаєте себе...
1. На початку твору в головних героїв не вигравав веселковими барвами предмет
А математика
Б зоологія
В англійська мова
Г світова література
2. Майбутнім майстром спорту в повісті названо
А Митька
Б Василя
В Гната
Г Сергія
4. Поділіть героїв повісті Я. Стельмаха -Митькозавр з Юрківки...» на головних і другорядних. Запишітьїх у робочий зошит у дві колонки.
5. Розкажіть про першу зустріч Сергія й Митька з Василем Трошем. Яке враження вона на вас справила?
6. Через що Сергій і Митько так легко повірили Василеві, що в озері живе якась страшна істота? Чи можна хлопчиків назвати легковажними?
7. Охарактеризуйте поведінку Митька й Сергія а розділі першому повісті. Що в їхній вдачі — спільне, а що — відмінне?
8. Які бабусині якості Сергій і Митько найбільше цінували? Чи дають вам таку свободу ваші рідні? Якщо ні, то чому?
9. Що таке романтика"? Чи можна подорож хлопчиків до бабусі назвати романтичною?
10. За якими побутовими деталями видно, що події в повісті відбуваються не в наші дні?
11. Заголовок я кого розділу, на вашу думку, найвлучніше передає його зміст? Якому з прочитаних розділів ви б дали іншу назву? Яку саме?
12. Поміркуйте, чим корисні для людини багата уява й фантазія. Аргументуйте свої думки прикладами з тексту повісті.
1. Прочитати розділи VI, VII і IX повісті «Митькозавр з Юрківки...». Виписати незрозумілі слова.
2. Виписати в робочий зошит не менше п'яти фразеологізмів. Пояснити їх значення.
3. Невеликою групою підготувати коротку інсценізацію найцікавішого уривка з повісті -Митькозавр з Юрківки...-(за бажанням).
2. Фа-Дієзом у повісті називали
А дядька Гната
Б діда Трохима
В Ірину Семенівну
Г Василя Троша
3. Події в повісті розвиваються в такій послідовності:
А рятування Василя — приготування ями — перша ніч біля озера — бурштиновий подарунок
Б перша ніч біля озера — рятування Василя — приготування ями — бурштиновий подарунок
В бурштиновий подарунок — перша ніч біля озера — приготуваннями — рятування Василя
Г приготування ями — рятування Василя — перша ніч біля озера — бурштиновий подарунок
4. Які події в тексті повісті — звичайні, а які — пригодницькі?
5. Який епізод повісті найбільш емоційно напружений?
6. Хто з хлопчиків — Сергій чи Митько — був лідером? Чому ви так вважаєте?
7. Яке походження має. за припущенням Митька, назва села Юрківка? Як утворилося слово Митькозавр?
8. Чи здогадався дід Трохим, хто вирив яму? Якщо так, то чому він не присоромив хлопчиків?
9. Чи усвідомив, на вашу думку, Василь Трош безглуздість своєї поведінки наприкінці твору?
10. Чим повість Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки...» близька до повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра-?
11. Запишіть у робочий зошит свої думки про те, чого навчила вас повість Я. Стельмаха «Митькозавр з Юркіеки...»(3-5 речень).
12. Прочитайте розділ VII за ролями.
1. Написати твір-роздум на тему "Яким я бачу справжнього друга-. Використати на підтвердження своїх думок приклади з повісті Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки...
2. Підготуватися до усного переказу V або IX розділу повісті -Митькозавр з Юрківки...-.
3. Знайти в мережі Інтернет або в спеціальній літературі основні відомості про згаданих у повісті доісторичних тварин. Підготувати про них коротке повідомлення (за бажанням).
Всеволод Нестайко
|