21:38 Літературне читання 2 клас. Урок 10 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 10Урок 10. ПІСНІ ТА ІГРИ, РІДНІ З ДИТИНСТВА.КУКУРІКУ, ПІВНИКУ (українська дитяча пісенька). ДОБРИЙ ВЕЧІР, ЗАЙЧИКУ (українська дитяча пісенька). ДИТЯЧІ ЗАКЛИЧКИ (з народного) Мета: розширювати знання дітей про усну народну творчість; формувати вміння виділяти дійових осіб, давати їм характеристику; учити читати діалог; розвивати образне мислення учнів; виховувати любов до національного надбання, шанобливе ставлення до історії рідного краю. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Ой був собі коточок, Украв собі клубочок. Та й сховався у куточок. 2. Гра «Розшифруйте!» (Пісня душа народу) 3. Гра «Складаночка» Із літер слова колискова скласти слова (колос, слово, сова, соло, коло, колиска, слива, олива). III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ — Відгадайте загадку. • Шерсть гладенька Хвостик в'ється, І м'якенька, Тільки лапки — Спинка гнеться, Цаи-ідаранки! — У якій колисковій котик є головним героєм? — Хто вивчив цю колискову? Діти розповідають вивчені колискові. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Коли ви були маленькими і не вміли говорити, то мами, бабусі забавляли вас дитячими пісеньками. Я впевнена, що ви їх відразу згадаєте, щойно почуєте. Учні слухають запис пісеньки-забавлянки «Сорока-ворона». — Пісня — це душа народу, його великий скарб. Пісня супроводжує людину протягом усього життя. Ми ознайомимося з деякими дитячими пісеньками. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання пісеньки «Кукуріку, півнику» (с. 78) 1) Читання пісеньки вчителем. — Який у вас настрій після прослуховування пісеньки? 2) Словникова робота. — Ви прослухали пісеньку. У ній є слова, що вам не знайомі. Пояснення цих слів — після тексту пісеньки під спеціальним знаком. Учні читають пояснення слів. За потреби вчитель додатково їх пояснює, демонструє малюнки. Моя живеш край йдеш води лободи моїй хатонька м'ята правдоньку — Яке слово в першому стовпчику "зайве"? (Води — відсутній звук [й]) — Які слова в другому стовпчику римуються? — Прочитайте слова з м'якими приголосними; пестливі слова. 3) Читання пісеньки учнями самостійно, напівголосно. Гра «Бджілки». 4) Робота над аналізом змісту пісеньки. — Де живе півник? — Де його хатка? Із чого вона? — Що таке лобода? — Із чого в хатці крокви? — Чи уявляєте ви собі таку хатку? — Чи міцною була така хатка? — Як півник говорить про свою хатку? — Про яку рису характеру півника це свідчить? — З якою інтонацією слід читати слова півника? — Чи схожа ця пісенька на казку? Чому? Фізкультхвилинка 5) Читання пісеньки в парах (діалог). 2. Опрацювання дитячої пісеньки «Добрий вечір, зайчику» (с. 79) 1) Читання пісеньки учнями самостійно. — Чим схожі ці дві пісеньки? — Назвіть дійових осіб пісеньки. — З якою інтонацією промовляє свої слова лисичка? — Яка вона? (Хитра, улеслива) — Як відповідає їй зайчик? 2) Читання пісеньки в парах, хором. 3. Опрацювання дитячих закличок (с. 79) 1) Читання закличок «луною» за вчителем. — Назвіть пестливі слова, що зустрічаються у закличках. — Чому саме так діти звертаються до сонця, дощу? 2) Робота в парах. — Прочитайте заклички одне одному. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Який настрій був у вас сьогодні на уроці? — Що створило цей настрій? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити дві заклички. Намалювати хатинку півника. | |