21:39 Літературне читання 2 клас. Урок 11 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 11Урок 11. ЗВІДКИ ПОХОДЯТЬ НАЗВИ МІСЯЦІВ. ПРОЩАЛЬНИЙ ЛИСТОПАД (за Василем Скуратівським) Мета: формувати вміння працювати над текстом, усвідомлювати його зміст; розвивати в учнів допитливість, інтерес до історії; виховувати любов та повагу до народних традицій. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Запам'ятайте за вчителем БЕЗКОНЕЧНА ПІСЕНЬКА Був собі журавель Наша пісня гарна й нова, — Та журавочка. Почнем її, братці, знову! Наносили сінця Був собі журавель Повні ясельця. Та журавочка... Олена Пчілка 2. Послухайте і доскажіть Да-да-да — стоїть у глечику... (вода). Ди-ди-ди — дай напитися... (води). Жа-жа-жа — ми знайшли... (вужа). Жи-жи-жи — ти мені... (допоможи). III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Виставка малюнків півникової хатки 2. Гра «Ти — мені, я — тобі» Учні розповідають заклички одне одному. IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Яка зараз пора року? — Назвіть осінні місяці. Поясніть їх назви. — Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Василя Скуратівського «Прощальний листопад». V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ ВАСИЛЯ СКУРАТІВСЬКОГО «ПРОЩАЛЬНИЙ ЛИСТОПАД» (с. 20) 1. Читання оповідання вчителем — Чи сподобалось оповідання? — Що цікавого дізналися? 2. Словникова робота 1) Читання слів «луною» за вчителем. Відмежовують, зустрічаються, падолист, братчини, переддня, відчиняє, обтрусить, заячий. 2) Читання стовпчиків слів «буксиром». Осінній нагадує останній танцювали очевидно прокинутись обтрусить передбачити — Що спільного в словах першого стовпчика? (Перша літера «о») — Що спільного в словах другого стовпчика? (Слова — назви дій) — Яке слово в першому стовпчику означає дію? (Обтрусить) Фізкультхвилинка 3. Повторне читання оповідання учнями напівголосно. Гра «Бджілки» — Читаючи, поміркуйте, скільки разів назву листопада згадано у тексті. — Чому ЦЄЙ місяць має різні назви? 4. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання — Які народні назви листопада ви тепер знаєте? Прочитайте. — Як вони утворені? — Чому листопад із березнем брат? — Які прислів'я складено про листопад? — Чому день у листопаді порівнюють із заячим хвостом? — Які народні прикмети згадано у тексті? 5. Гра «Розвідники» — Скільки абзаців у тексті? (7) — Знайдіть і прочитайте абзаци, що складаються з одного речення. — Знайдіть і прочитайте найдовший абзац. 6. Гра «Хто швидше?» — Знайдіть і прочитайте речення, у яких ужито слова, що є на картках-блискавках. Слова: весняний, снігу, хвіст, селяни. 7. Гра «Небо і земля» Після команди вчителя «земля» учні починають читати, стежачи не пальчиком, а очима. Коли звучить команда «небо», учні припиняють читати, очі піднімають угору. За командою «земля» учні мають продовжити читати з того місця, де зупинилися. І так — кілька разів протягом читання всього тексту. 8. Гра «Чи € в оповіданні таке речення?» Учитель читає речення. Учні знаходять його у тексті. • Адже вони обидва розділяють різні пори року. (Ні) • Про листопад український народ склав багато прислів'їв. (Так) • День у листопаді, як заячий хвіст,— не встигнеш прокинутись — уже темніє. (Ні) 9. Робота за картиною О. Шовкуненка «Осінь» (с. 21) — Розгляньте картину. ТЦо на ній зобразив художник? Яка це йора? — Які кольори використав митець, малюючи дерева, небо, землю? — Світлий чи похмурий настрій передає картина? VI. ПІДСУМОК УРОКУ Гра «Продовж речення» — Сьогодні на уроці я дізнався... — Найбільш мене зацікавило... — Я запам'ятав... VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Знайдіть прислів'я про листопад, народні прикмети, пов'язані із цим місяцем. | |