21:47 Літературне читання 2 клас. Урок 12 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 12Урок 12. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ОСІНЬ ЩЕДРА, ОСІНЬ ЗОЛОТАВА Мета: розширювати знання учнів про пору року — осінь; збагачувати їх уявлення про красу рідної природи, особливості рослинного та тваринного світу в різні пори року; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідної природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Запитала мишка мишку: — Ти чого погризла книжку? Мишка їй відповідала: — їжі іншої не мала. В. Каліна 2. Гра «Блискавка» Учитель протягом кількох секунд демонструє картку. Учні вилучають «зайве» слово. мив коса сам мив коза сам мив коса сам лив коса сам мив коса сом III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Відгадайте загадки. • Голі поля, мокне земля. Доти поливає. Коли це буває? (Восени) • У садках, гаях блукає Жовті шати одягає. Золотисту стелить постіль — Жде сестрицю білу в гості. (Осінь) — Ось і настала золотокоса осінь. Сонце ще довго сяє на ясному небосхилі, проте воно вже не таке спекотне, як улітку, а ніжно-ласкаве, лагідне. Повітря прозоре, легке, у ньому далеко чути кожен звук. Небо часто хмариться, ідуть дощі, жовтіє та опадає листя, відлітають у вирій птахи, готуються до зими звірі, у садах та городах збирають фрукти та овочі. IV. РОБОТА НАД ВИСТАВКОЮ ЗІБРАННЯ ПОЕЗІЙ Н. ЗАБІЛИ, К. ПЕРЕЛІСНОЇ, ЛІНИ КОСТЕНКО, І. КУЛЬСЬКОЇ, ТВОРІВ О. КОПИЛЕНКА, В. ЧУХЛІБА,В.СУХОМЛИНСЬКОГО V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Читання віршів про осінь заздалегідь підготовленими учнями {К. Перелісна «Жовкнуть в полі трави», «Журавлі», «Осінній дощик») 2. Робота над віршем П. Осадчука «Осінь» Самостійне напівголосне читання вірша учнями. — Де щебетали птахи? — Куди вони поділися, коли сонечко схололо? — Куди поділися звірі з настанням холодів? — З чим поет порівнює листя? Фізкультхвилинка Червона Шапочка маленька По лісу йшла собі раденько. Знайшла там ягідку червону. Нагнулась, взяти щоб в долоню. А далі — ягідка вгорі. На розлогому гіллі. Висить собі й милує око. Зірвем її ми дітворі. Бо ж так кортить, хоча й високо. Підстрибнем високо мерщій. Стрибай і ти, лишень не стій. Затерпли рученьки від праці. В кулак зберемо наші пальці, Л потім їх потрясемо. Спочити пальчикам дамо. Сідайте, діточки, за парти. Навчання — праця. Це, не жарти. 3. Робота над віршем І. Кульської «Осінь» Читання вірша підготовленими учнями. — Які подарунки приносить осінь? — Чому ми так щиро запрошуємо осінь у гості? 4. Робота над оповіданням М. Сладкова «Синиччин запас» — Осінь — це особлива пора року, красива і журлива, час великих трудових справ. Люди готують моля, сади і городи до нових урожаїв. Тварини готуються до зими, відлітають від нас перелітні птахи. Ми маємо допомогти птахам, які залишаються в нас зимувати. 1) Самостійне читання оповідання учнями. — Про яких запасливих тварин згадано в оповіданні? — Як синички збирають запаси на зиму? — Якого принципу вони дотримуються? — Як роблять запаси на зиму ховрах, водяний щур? 2) Робота в групах. — Яку картину ви намалювали б до оповідання? VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці? — Які нові твори про осінь запам'ятали? — Хто їх автори? — Які почуття викликають ці твори? — Чого навчають нас твори про природу? — Перевірте прикмети. • Грім у вересні — на теплу осінь. • Павутиння стелиться по рослинах — до тепла. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «З чистого джерела народної мудрості». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |