21:58 Літературне читання 2 клас. Урок 17 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 17Урок 17. В'ЯЗКА НАРОДНИХ ПРИСЛІВ'ЇВ. ВОЛОДИМИР ЛУЧУК, БОГДАН СТЕЛЬМАХ. СКОРОМОВКИ Мета: дати уявлення про суттєві ознаки прислів'їв, загадок; удосконалювати навички читання вголос і мовчки; вчити виділяти в тексті головне; довести на матеріалах прислівТв, загадок красу, багатство, влучність рідної мови. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Ніс Гриць пиріг через поріг, став на горіх, упав на поріг. 2. Гра «Блискавка» Казка, каска, казка, казка, казка. Дубочки, дубочки, зубочки, дубочки, дубочки. Мишка, миска, мишка, мишка, мишка. 3. Гра «Доповни речення» Учитель називає речення. Діти доповнюють його, додаючи по одному слову. Жовтіють дерева. Восени жовтіють дерева у лісах. Восени жовтіють дерева у лісах і парках. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Розповіді учнів про походження прізвищ 2. Виставка малюнків журавля 3. Гра «Хто більше запам'ятав слів, які слід уживати у своїх звертаннях до рідних» IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — До перлин української мови належать прислів'я. Упродовж віків їх складав народ. Вони виникли у сиву давнину, коли ще не існувало письма, передавалися з уст в уста. У мудрих і дотепних висловах український народ розкрив різноманітні явища суспільного життя і природи, влучно оцінив людські характери та події. Правда і кривда, добро та зло, мужність і боягузтво, щедрість та скнарість, товариськість і незгода, соціальна нерівність та любов до краю — про все це передано у прислів'ях коротко та образно, адже у них — вікова мудрість, багатостраждальна історія. V. СПРИЙМАННЯ И УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота над прислів'ями 1) Читання тексту «Прислів'я» з підручника колективно (с. 27). 2) Робота в групах. Кожна група зачитує по 2 прислів'я, пояснює їх значення. 3) Робота над аналізом тексту прислів'я. — Знайдіть прислів'я, у яких використано слова, протилежні за значенням. — Прочитайте прислів'я, у яких є слова, що римуються. 4) Гра «Хто правильно закінчить прислів'я». • Не знаєш броду —... (не лізь у воду). • Диму без вогню... (не буває). • Не той друг, хто медом маже, а той... (хто правду каже). • Кожна жаба своє... (болото хвалить). • 3 малої іскри... (великий вогонь буває). Учні закінчують прислів'я, пояснюють їх значення. Фізкул ьтхвил инка 5) Гра «Шифрувальники». Кожна група отримує картку із зашифрованим прислів'ям, читає прислів'я та пояснює його значення. Щоб прочитати зашифроване прислів'я, потрібно у кожному горизонтальному рядку закреслити кожну другу літеру. 1 ша група С к л ро п вдо д н о з счлноївка зклїомжоизтаьксря мнодвкає (Слово до слова — зложиться мова.) 2 га група Пктоиуцаюп поіфзцнкаоюітвь п р о в п н іс р'м ю о, а н лоюмдеианку пдо м н о у в ч і о (Птицю пізнають по пір'ю, а людину — по мові.) 2. Опрацювання скоромовок 1) Читання визначення у підручнику (с. 28). Скоромовки — жартівливі вислови, складені зі складних для швидкої вимови слів. 2) Робота над алгоритмом «Навчися читати скоромовки». 3) Конкурс скоромовників. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Що нового дізналися? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити 2 прислів'я, з якими ознайомилися вперше. Розучити скоромовку. | |