22:00 Літературне читання 2 клас. Урок 18 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 18Урок 18. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. З ЧИСТОГО ДЖЕРЕЛА НАРОДНОЇ МУДРОСТІ Мета: продовжити ознайомлення учнів з різновидами народної творчості: колисковими піснями, забавлянками, скоромовками; розширювати уявлення про влучність, точність, красу рідного слова; пробуджувати інтерес до вивчення рідної мови; виховувати любов до творів усної народної творчості, до книжки. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ВИСТАВКОЮ КНИГ — Діти, зверніть увагу на книжкову виставку. — Які книги з цієї виставки вам знайомі? — У яких книгах найкращі ілюстрації? — Назвіть прізвища художників, які створили малюнки до цих книжок. — Ознайомте зі своєю книжкою. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Часто в житті ми чуємо слово фольклор. Що воно означає? (Запис на дошці: «Фольклор — це народна творчість».) — Наш сьогоднішній урок присвячено усній народній творчості. Вона виникла дуже давно. Люди тоді ще не вміли писати і передавали з вуст у вуста твори різних жанрів. IV. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ 1. Опрацювання колискових пісень — Перший жанр усної народної творчості, з якою людина ознайомлюється щойно з'явившись на світ, — це колискові пісні. З народженням в сім'ї дитини поруч із нею постійно перебуває матуся. Заколисуючи дитину, матуся співає пісні —... (колискові). Колискові пісні призначені здебільшого для одного слухача і мають одного виконавця — матір або іншу близьку людину. Свою любов і ніжність, бажання бачити свою дитину щасливою, здоровою, розумною мати виливає в простій і спокійній мелодії, що відповідає ритму гойдання колиски. — Діти, хто може виконати пісеньку, яку ви підготували вдома? (Учні можуть співати, тримаючи в руках ляльку.) — Яким є призначення колискової пісні? (її співають, щоб дитина спокійно заснула.) — У народі кажуть: «Пісня колискова — то найперша материна мова». На уроці музики ви вивчили колискову. Разом її заспіваймо! Учні виконують колискову, вивчену на уроці музики. 2. Опрацювання забавлянок. Робота в групах — Щоб дитина розвивалася, зростала розумною і веселою, придумано за-бавлянки. Зараз позмагаємося! Хто краще виконає забавлянку? І та група — «Чуки, чуки»; 2га група — «Гой-да, гой-да»; Зтя група— «Потягусі, потягусі». 3. Робота над скоромовками — Окремим жанром усної народної творчості є скоромовки. Вони навчають дітей правильно, чітко вимовляти окремі складні звуки. Часто їх швидке промовляння перетворює скоромовку на «спотиканку», коли той, хто прагне швидко проказати, спотикаючись, перекручує слова. 1) Виразне читання скоромовок учителем. Діти уважно слухають. 2) Читання скоромовок учнями (пошепки, «ланцюжком»). 3) Конкурс на краще промовляння скоромовки. Фізкультхвилинка V. ЧИТАННЯ ТА ОБГОВОРЕННЯ НОВОГО ТВОРУ — КАЗКИ «ЧАРІВНЕ ГОРНЯТКО» — Що означає слово чарівне? 1) Читання казки вчителем. — Що наснилося чоловікові й жінці? — Як вони повелися після цього? — Яку плату взяв дідусь за лікування хворих? — Що зробив чоловік із сиром? — Як поділив золото дідусь? — Які слова лунали здалеку? 2) Робота в парах. Читання казки учнями — Знайдіть слова, у яких міститься головна думка казки. VI. КАЗКОВА ВІКТОРИНА 1. Хто з'їв Колобка? 1) Вовк; 2) лисиця; 3)дід. 2. Хто врятував Івасика-Телесика? а) Орел; б) гуска; в) качка. 3. Хто загубив рукавичку? а) Баба; б) дід; в) собачка. 4. Яке яйце знесла Курочка-Ряба? а) Дерев'яне; б) срібне; в) золоте. 5. Кого покликала кішка тягнути ріпку? а) Мишку; б) собачку; в) дочку. 6. З чого пригощала Лисичка Журавля? а) 3 глечика; б) з тарілки; в) з банки. VII. ПІДСУМОК УРОКУ — Наша мова багата на твори усної народної творчості. Фольклор шліфується віками, начебто каміння на морському узбережжі. Він дає силу і розум народові, є прикрасою літератури і мистецтва. Читайте книги — і ви багато дізнаєтеся із цього невичерпного джерела народної мудрості. VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «У світі цікавих загадок». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |