22:03 Літературне читання 2 клас. Урок 19 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 19Урок 19. ЛІЧИЛКИ. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ЛІЧИЛКИ. ЖМЕНЬКА ЗАГАДОК ІЗ ТВОГО КЛАСУ Мета: продовжити ознайомлення учнів з багатством рідної мови; ознайомити їх із загадками; удосконалювати техніку читання; розвивати образне мислення, зв'язне мовлення; виховувати інтерес до усної народної творчості. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Вправа «Водолаз» На рахунок 1-5 вдихати повітря, затримувати дихання і повільно видихати . 2. Розпитування за складовою таблицею 3. Робота над скоромовкою — Повторіть алгоритм роботи над скоромовкою. • Спочатку читай повільно, чітко вимовляючи звуки і слова. • З'ясуй значення незрозумілих слів. • Потім читай швидше, ще швидше, але чітко і правильно. Обережний хитрий лис До нори вечерю ніс. Біг додому лісом лис. Шелестів над лисом ліс. — Прочитайте напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело; сердито. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Робота в парах — Розкажіть одне одному прислів'я. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота над лічилками (с. 29) 1) Вступне слово вчителя. — Чи любите ви гратися? — Як обираєте ведучого під час гри? — Навіщо народ (а пізніше — й поети) складав лічилки? — Коли їх застосовують? — Поміркуйте, що означає це слово. Назвіть до нього споріднені. — Прочитайте лічилки. Які слова заховалися за віконечка? 2) Читання лічилок із підручника. а) Читання мовчки. б) Хорове читання лічилок у різному темпі, щоразу швидше. в) Заучування лічилок. 3) Розучування лічилки. — Які лічилки ви знаєте? — Розучимо ще одну лічилку! Десять, дев'ять, Вісім, сім — Замовкає в небі грім. Линуть хмари де-не-де. Далі цифра шість іде. В лузі скошена трава — П'ять, чотири, три І два. Після двійки — одиниця. От і йди тепер жмуриться! С. Шаповалов ФІзкультхвилинко 2. Робота над загадками 1) Вступне слово вчителя. — Прислів'я навчають нас замислюватися над своїми або чужими вчинками, а загадки — мислити, порівнювати, зіставляти. Загадки є одним із найдавніших видів народної творчості, що дожив до наших днів і житиме й надалі. Загадка (від слова «гадати» — думати) — це дотепне запитання або вислів, що вимагає розкриття, відгадки. У загадках прикмети предметів не називають прямо, про них ідеться у прихованій формі. У загадках зашифровано певний предмет чи явище. Спостережлива людина завжди відгадає загадку. 2) Читання загадок із підручника (с. 29). — Які слова допомагають відгадати загадку? 3) Робота в групах. Кожна група отримує малюнок (портфель, ялинка, кішка тощо). Завдання: за малюнком скласти загадку, загадати її однокласникам. 4) Гра «Хто більше знає загадок?». 5) Конкурс на кращого відгадувача загадок. • Кавунчики дрібненькі, • Ухопився за дріт, Смугасті та кисленькі. Покотився у світ, У колючки вбралися Потяг близняток І кущиком назвалися. (Аґрус) Цілий десяток. (Електровоз) • Торох, торох, • Знизу клин. Розсипався горох. Зверху млин. Почало світати — Тече вода, Нема що збирати. (Зорі) А їй не біда. (Парасолька) • І червона, й соковита, • 3 небесної діжки Та гірка вона все літо. Крижані горішки Припече мороз — вона На землю упали. Стала добра й смачна. (Калина) Шкоди нам завдали. (Град) V. ПІДСУМОК УРОКУ — Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці? — Коли промовляють лічилки? — Які загадки вам найбільше сподобалися? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Дібрати цікаві загадки. | |