15:01 Літературне читання 2 клас. Урок 2 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 2Урок 2. ЯКІ БУВАЮТЬ ШКОЛИ? ВОЛОДИМИР ФЕТИСОВ. ХТО ЧОГО ВЧИТЬСЯ. СТЕПАН ЖУПАНИН. У ЛІСОВІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ. МАРІЯ ЧУМАРНА. ХТО СЬОГОДНІ ЗІРКА В КЛАСІ? Мета: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення, уміння аналізувати прочитане, порівнювати твори, близькі за темою; виховувати інтерес до пізнання нового. ХІД уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель ставить запитання, а учні, передаючи уявний мікрофон, висловлюють власні думки щодо поставленого запитання. Вправа «Мікрофон» — Яким має бути наш урок? (Цікавим, повчальним, казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим, проблемним...) — А ви на уроці якими маєте бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, наполегливими...) — Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Робота в парах. Читання вірша Д. Павличка «Школа» 2. Читання «дощиком» вірша-загадки Л. Глібова 3. Закріплення знань про структуру підручника IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ Розв'язування проблемних питань — Кому потрібно навчатися? — Якими бувають школи? — Чи потрібно навчатися тваринам? — Сьогодні почитаємо про те, як навчаються тварини. V. УДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК ВИРАЗНОГО ЧИТАННЯ ВІРШОВАНИХ ТВОРІВ 1. Опрацювання вірша Володимира Фетисова «Хто чого вчиться» (с. б) 1) Читання вірша вчителем. 2) Словникова робота. Хащі — густий, непрохідний ліс, чагарник. Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Хащі виростають риби плавають птиці бродять звірі літають — На які питання відповідають слова першого стовпчика? другого? 3) Робота над виразним читанням вірша. 4) Читання вірша «ланцюжком» за строфами. — ТЦо сказано у вірші про людину? Прочитайте. — Як ви розумієте виділене речення? — Читаючи вголос, звертайте увагу, де речення починається, а де — завершується. Яку інтонацію підказує знак оклику? 5) Гра «Я почну, а ти завершуй». Учитель читає вірш, не дочитуючи останнє слово кожного рядка, що хором промовляють діти. 6) Гра «Оркестр». Читання вірша індивідуально і хором. 2. Опрацювання рубрики «Вчися працювати з підручником» (с. 7) Фізкультхвилинка 3. Опрацювання вірша Степана Жупанина «У лісовій музичній школі» (с. 7-8) 1) Робота над загадками. — Разом зі Степаном Жупаниним ми побуваємо у лісовій музичній школі. Хто є її головними героями, ви дізнаєтеся, відгадавши загадки. • Не лікар, а дерева лікує. ■ Сам вечірньої години З дерева лунає звук: Заховався в кущ малини. Хто там стукає: тук-тук? (Дятел) Та на дуду голосну Грає пісню чарівну. (Соловей) 2) Читання вірша вчителем. — Хто навчається у лісовій музичній школі? 3) Прослуховування запису голосів птахів. — Чий голосок ви впізнали? 4) Гра «Повтори голосок». Учні імітують стукіт дятла, спів солов'я. 5) Читання вірша учнями. Гра «Бджілки». 6) Словникова робота. Ритміка — рівномірне чергування звукових елементів. 7) Читання вірша за строфами. 8) Добирання рими. Голосок — (урок); пташат — {влад); солов'їв — (школярів); голосів — (всі). 9) Робота над змістом вірша, відповіді на запитання за змістом вірша у підручнику. 4. Опрацювання вірша Марії Чумарної «Хто сьогодні зірка в класі?» 1) Виразне читання вірша вчителем. — Поміркуйте разом над виділеним реченням. — Чи згодні ви з думкою поетеси? — Як тоді б ви назвали вірш? 2) Робота над виразним читанням вірша. Читання вірша «луною» за вчителем. — З якою інтонацією слід читати речення першої строфи? (Перелічення) — Яким за інтонацією є останнє речення? 3) Творча робота. — Спробуйте змінити вірш, уставляючи у текст імена учнів вашого класу. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Якою темою об'єднані опрацьовані на уроці вірші? — Яка школа вам найбільше сподобалася? Чим? — Чи сподобався вам наш урок? Яким він був? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Читати вірші. Відповідати на запитання (с. 6—8). | |