укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 30 » Літературне читання 2 клас. Урок 20
22:06
Літературне читання 2 клас. Урок 20

Літературне читання 2 клас. Урок 20

Урок 20. ІГОР СІЧОВИК. МОВНІ ЦІКАВИНКИ. МАРІЯ ХОРОСНИЦЬКА. МАТУСИН ЗАПОВІТ. ПІДСУМОК ЗА ТЕМОЮ
Мета: зміцнювати інтерес до мовних явищ; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; перевірити знання учнів за розділом «В рідній школі — рідне слово»; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.     Читання чистомовки «дощиком»
Ба-ба-ба, ба-ба-ба! — 
Он на березі верба! 
Бу-бу-бу, бу-бу-бу! — 
Доглядаємо вербу! 
Бі-бі-бі, бі-бі-бі! — 
Сидить голуб на вербі! 
Би-би-би, би-би-би! — 
Голуб полетів з верби! 
Бу-бу-бу, бу-бу-бу! — 
Я люблю свою вербу!
2.     Розпитування за складовою таблицею
3.     Гра «Шифрувальники»
— Розшифруйте слова. Назвіть «зайве» слово кожного стовпчика.
Отат         амма          ІДР
Тарб         аньенк         анроид
Грит         сятума         нядір
Ясбауб сьдуід         апил
(тигр) (дідусь)        (липа)
III.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в групах
Учні загадують загадки одне одному. Обирають найцікавішу. Загадують її всьому класу.
IV.    ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні  ми  продовжимо ознайомлення з багатством  рідної мови, підіб'ємо підсумок за темою.
V.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Опрацювання мовних цікавинок (с. ЗО)
1)     Читання (хорове) віршів Ігоря Січовика.
а) Робота в парах. Обговорення значення виділених слів.
б) Слухання виступу декількох учнів щодо пояснення: квасоля — квас Оля.
в) Гра «Заєць — вовк».
Учні читають парами вірш («заєць» тікає, «вовк» намагається його наздо гнати).
2)    Слухання вірша В. Бутрім.
— «Спіймайте» цікавинки української мови!
Песик кісточку підніс 
Імениннику під ніс. 
Вишила серветку Люба, — 
Це тобі, матусю люба. 
Наша кицька і бея мила 
Лапки, хвіст і вушка мила.
Сом ображено два дні Бульбашки пускав на дні.
3)    Гра «Пофантазуйте».
Складіть речення зі словами: сонце — сон це; ніс — ніс; три — три; мати — мати.
Фізкультхвилинка
2.    Робота над віршем Марш Хоросницької «Матусин заповіт»
1)     Читання вірша учнями мовчки.
2)     Словникова робота. Погідний — ясний, світлий, теплий.
3)     Робота над аналізом змісту вірша.
— Між ким відбувається розмова?
— Яку мову слід зберегти у своєму серці?
— Як потрібно ставитися до інших мов?
— Як автор називає рідну мову?
— Прочитайте окличне речення.
— Який заповіт давала мама дитині?
— Як дитина зрозуміла матусин заповіт?
VI.   ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ
— Ми завершили вивчати І розділ підручника. Як він називається?
— Як ви його засвоїли, зараз перевіримо і виявимо кращого знавця творів розділу.
За кожну правильну відповідь ви отримуватимете фішку. Бажаю успіху!
1. Назвіть авторів цих рядків.
•   Наче вулик наша школа. (Д. Павличко)
•   Бачити — не бачить... (Л. Глібов)
2. Які за жанрами ці твори?
•   Небеса прозорі. (Д. Павличко) (Вірш)
•   Добрий вечір, зайчику! (Дитяча пісенька)
•   Тиха нічка теплесенька. (Колискова)
•   Сильніше за силу. (Казка)
3. З якого твору слова?
•   Хитрощі не люблять совісті. («Як Наталя у лисиці хитринку купила»)
•   Черкнув крейдою і того дня. («Кордон»)
•   Бо така багата мова українська. («Неня»)
4. Згадайте, що це? Наведіть приклади.
•   Цікаве запитання, у якому є слова-підказки для відгадки. (Загадка)
•   Короткий влучний вислів повчального характеру. (Прислів'я)
VII.  ПІДСУМОК УРОКУ
Підбиття підсумків вікторини.
— Діти, ви молодці! Добре засвоїли те, про що ми говорили на уроках. Найголовніше» пам'ятайте, що ми живемо на мальовничій землі — в Україні. Тут жили наші пращури, живуть батьки і живемо ми. Із задоволенням милуємося красою рідної природи, вслухаємося у чарівні мелодії пісень, вбираємо у себе ніжні звуки української мови. Любіть усім серцем свою рідну мову. Вивчайте її. Вона — наша гордість!
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготувати відповіді на запитання (с. 30—31).