22:06 Літературне читання 2 клас. Урок 20 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 20Урок 20. ІГОР СІЧОВИК. МОВНІ ЦІКАВИНКИ. МАРІЯ ХОРОСНИЦЬКА. МАТУСИН ЗАПОВІТ. ПІДСУМОК ЗА ТЕМОЮ Мета: зміцнювати інтерес до мовних явищ; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; перевірити знання учнів за розділом «В рідній школі — рідне слово»; виховувати любов до рідної мови. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Читання чистомовки «дощиком» Ба-ба-ба, ба-ба-ба! — Он на березі верба! Бу-бу-бу, бу-бу-бу! — Доглядаємо вербу! Бі-бі-бі, бі-бі-бі! — Сидить голуб на вербі! Би-би-би, би-би-би! — Голуб полетів з верби! Бу-бу-бу, бу-бу-бу! — Я люблю свою вербу! 2. Розпитування за складовою таблицею 3. Гра «Шифрувальники» — Розшифруйте слова. Назвіть «зайве» слово кожного стовпчика. Отат амма ІДР Тарб аньенк анроид Грит сятума нядір Ясбауб сьдуід апил (тигр) (дідусь) (липа) III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Робота в групах Учні загадують загадки одне одному. Обирають найцікавішу. Загадують її всьому класу. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з багатством рідної мови, підіб'ємо підсумок за темою. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання мовних цікавинок (с. ЗО) 1) Читання (хорове) віршів Ігоря Січовика. а) Робота в парах. Обговорення значення виділених слів. б) Слухання виступу декількох учнів щодо пояснення: квасоля — квас Оля. в) Гра «Заєць — вовк». Учні читають парами вірш («заєць» тікає, «вовк» намагається його наздо гнати). 2) Слухання вірша В. Бутрім. — «Спіймайте» цікавинки української мови! Песик кісточку підніс Імениннику під ніс. Вишила серветку Люба, — Це тобі, матусю люба. Наша кицька і бея мила Лапки, хвіст і вушка мила. Сом ображено два дні Бульбашки пускав на дні. 3) Гра «Пофантазуйте». Складіть речення зі словами: сонце — сон це; ніс — ніс; три — три; мати — мати. Фізкультхвилинка 2. Робота над віршем Марш Хоросницької «Матусин заповіт» 1) Читання вірша учнями мовчки. 2) Словникова робота. Погідний — ясний, світлий, теплий. 3) Робота над аналізом змісту вірша. — Між ким відбувається розмова? — Яку мову слід зберегти у своєму серці? — Як потрібно ставитися до інших мов? — Як автор називає рідну мову? — Прочитайте окличне речення. — Який заповіт давала мама дитині? — Як дитина зрозуміла матусин заповіт? VI. ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ — Ми завершили вивчати І розділ підручника. Як він називається? — Як ви його засвоїли, зараз перевіримо і виявимо кращого знавця творів розділу. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете фішку. Бажаю успіху! 1. Назвіть авторів цих рядків. • Наче вулик наша школа. (Д. Павличко) • Бачити — не бачить... (Л. Глібов) 2. Які за жанрами ці твори? • Небеса прозорі. (Д. Павличко) (Вірш) • Добрий вечір, зайчику! (Дитяча пісенька) • Тиха нічка теплесенька. (Колискова) • Сильніше за силу. (Казка) 3. З якого твору слова? • Хитрощі не люблять совісті. («Як Наталя у лисиці хитринку купила») • Черкнув крейдою і того дня. («Кордон») • Бо така багата мова українська. («Неня») 4. Згадайте, що це? Наведіть приклади. • Цікаве запитання, у якому є слова-підказки для відгадки. (Загадка) • Короткий влучний вислів повчального характеру. (Прислів'я) VII. ПІДСУМОК УРОКУ Підбиття підсумків вікторини. — Діти, ви молодці! Добре засвоїли те, про що ми говорили на уроках. Найголовніше» пам'ятайте, що ми живемо на мальовничій землі — в Україні. Тут жили наші пращури, живуть батьки і живемо ми. Із задоволенням милуємося красою рідної природи, вслухаємося у чарівні мелодії пісень, вбираємо у себе ніжні звуки української мови. Любіть усім серцем свою рідну мову. Вивчайте її. Вона — наша гордість! VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підготувати відповіді на запитання (с. 30—31). | |