13:28 Літературне читання 2 клас. Урок 21 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 21Урок 21. ВСТУП ДО ТЕМИ. УЯВЛЕННЯ ПРО НАРОДНУ КАЗКУ. РУКАВИЧКА (казка). ІНСЦЕНІЗАЦІЯ КАЗКИ. ПРИСЛІВ'Я Мета: розширювати знання учнів про казку як жанр усної народної творчості; навчити розпізнавати такі твори з-поміж інших, орієнтуватися в їх особливостях; учити визначати головну думку казки; розвивати вміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати любов до казок. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Дихальні вправи — Щоб губи і язичок були слухняними, виконаємо дихальні вправи. 1, 2, 3 — вдихати повітря, 4 — видихати; 1, 2, 3 — вдихати повітря, 4 — видихати, нібито гасити свічку; 1. 2, 3 — вдихати повітря, 4 — видихати, нібито із кульки виходить повітря. 2. Робота над скоромовкою Біля баби баба сіла. Баба бабі бубуніла. Бубуніла з півгодини Баба бабі про новини. 3. Розпитування за складовою таблицею III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Слухання відповідей учнів на запитання підручника (с. 30—31). IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву. — Як ви її зрозуміли? Поясніть. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Вступне слово вчителя — Що воно таке — казка? Жил а-була вона з прадавніх часів, про які вже стародавні книги не пам'ятають. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя, яких завжди так бракує в житті. Створені у сивій давнині, їх, як і всю усну народну творчість, переказували з вуст в уста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки улюблених казок, ми розуміємо, що казки — це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають. Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, дарує багато радості. 2. Читання учнями тексту підручника про народні казки (с. 32) — Які казки найдавніші? — Ми сьогодні ознайомимося з казкою. Як вона називається, дізнаєтеся, відгадавши загадку. • Де ж усі сховались звірі? У якій такій квартирі? Дуже тісна, невеличка — Це чудова... (рукавичка). 3. Опрацювання казки «Рукавичка» Технологія «Вмикаємо телевізор» — Добрий день! В ефірі передача «На гостині у казки». Любі діти, послухайте українську народну казку «Рукавичка». 1) Читання казки вчителем (с. 33-34). — Яких героїв казки запам'ятали? — Де взялася в лісі рукавичка? 2) Словникова робота. Читання за вчителем «луною» слів: шкряботушка, скрекотушка, рукавичці, скраєчку, іклан, розірветься. 3) Читання казки мовчки. Підготовка до читання вголос. — Чи в повному обсязі надруковано казку в підручнику? — Яка частина відсутня? Розкажіть її. — Послухайте загадку. Відгадайте її. Хто з героїв казки відсутній у змісті загадки? • Що за хата на узліссі. Вся ворушиться, дрижить? Де не взявсь — кабан біжить. Тут і вовк іде, й ведмідь, Й кожен хоче в хатці жить. Так вже тісно їм усім — Ось-ось-ось порветься дім. Що за дім такий лежить, І ворушиться, й дрижить? [Рукавичка) (Відсутні: лисичка, жабка, мишка, зайчик.) 4) Читання казки вголос. — Які речення в казці повторюються? — Як у казці названо мишку? жабку? зайчика? кабана? ведмедя? — Поясніть, чому. — Кого звірі не хотіли впускати в рукавичку? Чому? Прочитайте. 5) Інсценізація казки. — Скільки акторів буде в інсценізації? — З якою інтонацією потрібно читати слова автора, лисички, мишки, жабки, зайчика, кабана, ведмедя. — Чи можна цих звірят назвати друзями? Чому? VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи сподобався вам урок? — Цікаво бути артистом? — Кому найкраще вдалося зобразити свого казкового героя? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Докладно переказувати казку. | |