13:29 Літературне читання 2 клас. Урок 22 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 22Урок 22. НА ЯЗИЦІ МЕДОК, А НА ДУМЦІ —ЛЬОДОК. ЛИСИЦЯ ТА ЇЖАК {казка). ПРИСЛІВ'Я Мета: удосконалювати діалогічне мовлення учнів; розвивати увагу, пам'ять, швидкість мовлення; навчати давати характеристику дійових осіб; виховувати бажання бути чесним і ніколи не обманювати. ХІД уроку I. організаційний момент II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Розпитування за складовою таблицею 2. Читання скоромовки на одному мовленнєвому видиху їжачок з їжачихою та їжаченятами наїжачилися. 3. Читайте чітко і швидко! Забажала жабка в жбанку На базар везти сметанку. їжакам і жукам у банки Наливає жабка сметанки. А коли розпродасть цілий жбаник — На зелений заробить жупанчик. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Докладне переказування казки. IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ — Відгадайте загадки. • В мене шубка з колючок, В мене сіра спинка. Ніс, як чорний п'ятачок, Очі-иамистинки. Здогадався, мабуть, всяк. Що зовуть мене... (їжак). • В темнім лісі проживає. Довгий хвіст пухнастий мас. Та на місці не сидиться, А зовуть її... (лисиця), — Прочитайте заголовок до казки, над якою працюватимемо. — Як ви вважаєте, про кого буде казка? — ІЦо ви знаєте про цих тварин? V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання казки «Лисиця та їжак» (с. 36) 1) Слухання казки. Учитає читає казку до слів «... виводок тетеревенят пасеться». — Назвіть головних героїв казки. — Яку кінцівку може мати казка? 2) Словникова робота. Пояснення значень слів «довідковим бюро» (підготовлені учні) Позирає — поглядає, дивиться. Солодкими оченятами — улесливо, нещиро дивиться. 3) Читання казки мовчки. — Простим олівцем позначте слова автора, Лисички та їжачка. — Чи правильно ми передбачили кінцівку казки? 4) Читання казки учнями вголос. — Як слід читати слова Лисички? (Улесливо) їжачка? (Упевнено) 5) Аналіз казки з елементами вибіркового читання. — Який настрій мала Лисичка? — Чому вона була не вдоволеного? — Чому змінився настрій Лисички під час зустрічі з їжачком? — Що зробив їжачок після привітання? — Чому згорнувся клубочком? — Що запропонувала йому Лисиця? — Чому він їй не повірив? — Чи справді їжак бачив виводок тетеревенят? — Чому ж він обманув Лисицю? Фізкультхвилинка 6) Вправи для розвитку навичок читання. Гра в парі «Стоп — старт» «Старт» — читати якнайшвидше, «стоп» —зупинитися і відпочивати. Гра «Упіймай помилку» Учитель читає текст з помилками, учні плещуть у долоні, коли їх чують. 7) Читання казки за особами. 8) Інсценізація казки без слів автора. Діти надягають маски їжачка і лисиці. 9) Мовно-логічне завдання. — З'єднайте слова-характеристики з відповідним героєм. улеслива хитра розумний винахідливий ЛИСИЧКА ЇЖАЧОК підступна зла кмітлива дотепний Гра «Закінчіть речення» Лисиця хижа, улеслива, а їжак —... 2. Робота над прислів'ями — Прочитайте прислів'я, у яких усі слова надруковані злито. (Запис на дошці.) • Більшсвірсвоїмочам,ніжчужимрсчам. • Наязицімедок.анадумцільодок. — Як ви розумієте ці прислів'я? — Чи розкривають вони тему казки? VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку казку читали? Чи є в неї автор? — Чого вчить нас ця казка? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Читати казку, відповідати на запитання у підручнику. Уміти характеризувати героїв. | |