13:31 Літературне читання 2 клас. Урок 23 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 23Урок 23. ДЕ СИЛА НЕ ЗМОЖЕ, ТАМ РОЗУМ ДОПОМОЖЕ. ЦАП ТА БАРАН (казка) Мета: учити учнів свідомо і виразно читати казки; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги. Хід уроку ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Дихальна гімнастика Для контролю глибокого, але короткого дихання під час вимовляння коротких складів чи слів: секундний видих — вдих на враз» — пауза, *два» — видих під час вимови складів і слів, надрукованих на дошці: Ба-ран, ба-ра-нець, ба-ран-чик, ца-чок, вов-чик. 2. Вправа «Голосно — тихо» (вправляння у зміні сили голосу і темпу вимовляння) Учитель підіймає указку вгору — діти промовляють слова скоромовки голосно, з поступовим підсиленням, а коли поволі опускає, то говорять зі зниженням сили голосу. Наварили смакоти — Будем їсти я і ти. Л со-рро-ки і во-рро'ии Будуть їсти макарони! III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Учні читають виразно казку, відповідають на запитання підручника, дають коротку характеристику Лисичці й їжачкові. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Що починається такими словами: «Жили собі дід та баба...», «Були собі...»? (Казки) — Які ще зачини пам 'ятаєте в казках? — Які казки є найдавнішими? — Сьоі'одні ми продовжимо читати казки Грицька Бойка. БАРАНЕЦЬ іро тварин. Послухайте вірш Ви послухайте, малята! Казка ця Про одного молодого баранця. Був в кошарі у отарі баранець. На узліссі він одбився від овець. Загулявся і подався напрямки! — Тупу-тупу, ноженята до ріки! Він із річки пив водичку Й з усіх піг Сам, — раденький, що дурненький,— В ліс побіг. В темнім лісі заблудився баранець. — Як добратись до кошари, до овець?! А назустріч баранцеві Мчать конки. Очі світяться І клацають клики... Повернув він і подався навтьоки! А назустріч баранцеві ще вовки. Що робити? Зупинився баранець... Тільки казочці, малята, пе кінець. Я тоді писав у лісі книжку цю І відкрив одну сторінку баранцю. В цьому вірші він сховався залюбки. Ви спитаєте у мене: — Де ж вовки? — Перегризлися від злості Й на траві Розпластал сь Всі чотири Неживі. — Чи сподобався вам вірш? — Яким був баранець? — Чому він потрапив у халепу? — Назву наступного героя переплутав вітерець-пустунець. ПЦА (Цап) V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ «ЦАП ТА БАРАН» (с. 37-39) 1. Читання казки вчителем — Хто автор казки? (Народ) — Чим сподобалася вам казка? 2. Словникова робота Читання слів «луною» за вчителем: проженімо, компанією, ворожбит, відсіля. «Довідкове бюро» Відсіля— звідси. П'ятами накивати — швидко втекти. Курінь — легка будівля, сторожка. Прибрались — тут: пішли геть. Ворожити — тут: передбачати, вгадувати. Ворожбит — тут: той, хто ворожить. 3. Самостійне читання казки учнями — Чому чоловік та жінка вигнали Цапа й Барана? Читання казки вголос «ланцюжком» до слів «Приходять туди, аж вовки кашу варять». Далі — читання «Незнайком». 4. Аналіз казки з елементами вибіркового читання — Що зробили Цап та Баран,коли хазяї вигнали їх з двору? — Що вони побачили посеред поля? — Що робили вовки? — Як Цап та Баран перехитрили хижаків? — Як вовки хотіли врятуватися? — Прочитайте зачин казки; кінцівку. 5. Гра «Закінчіть речення» • А збирайтеся. Цапе й Баране... • Ох, тут уже вовки... • Стали вовки думати-гадати... 6. Характеристика героїв казки — Попрацюйте в групах! На початку казки йдеться про те, що Баран був дужим та несміливим, а Цап — сміливим та недужим. Які ще риси характеру виявили ці герої? 7. Читання казки за особами — Скільки дійових осіб у казці? 8. Гра «Ти — мені, я — тобі» — Придумайте запитання за змістом казки, поставте його однокласникам. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи сподобався вам урок? — Чого вчить нас казка «Цап та Баран»? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Читати казку. Уміти переказувати її за малюнками підручника. | |