укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 1 » Літературне читання 2 клас. Урок 23
13:31
Літературне читання 2 клас. Урок 23

Літературне читання 2 клас. Урок 23

Урок 23. ДЕ СИЛА НЕ ЗМОЖЕ, ТАМ РОЗУМ ДОПОМОЖЕ. ЦАП ТА БАРАН (казка)
Мета: учити учнів свідомо і виразно читати казки; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.    Дихальна гімнастика
Для контролю глибокого, але короткого дихання під час вимовляння коротких складів чи слів: секундний видих — вдих на враз» — пауза, *два» — видих під час вимови складів і слів, надрукованих на дошці:
Ба-ран, ба-ра-нець, ба-ран-чик, ца-чок, вов-чик.
2.     Вправа «Голосно — тихо» (вправляння у зміні сили голосу і темпу вимовляння)
Учитель підіймає указку вгору — діти промовляють слова скоромовки голосно, з поступовим підсиленням, а коли поволі опускає, то говорять зі зниженням сили голосу.
Наварили смакоти — Будем їсти я і ти. Л со-рро-ки і во-рро'ии Будуть їсти макарони!
III.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Учні читають виразно казку, відповідають на запитання підручника, дають коротку характеристику Лисичці й їжачкові.
IV.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Що починається такими словами: «Жили собі дід та баба...», «Були собі...»? (Казки)
— Які ще зачини пам 'ятаєте в казках?
— Які казки є найдавнішими?
—  Сьоі'одні ми продовжимо читати казки Грицька Бойка.
БАРАНЕЦЬ
іро тварин. Послухайте вірш
Ви послухайте, малята! Казка ця
Про одного молодого баранця. Був в кошарі у отарі баранець. На узліссі він одбився від овець. Загулявся і подався напрямки!
— Тупу-тупу, ноженята до ріки! Він із річки пив водичку
Й з усіх піг
Сам, — раденький, що дурненький,—
В ліс побіг.
В темнім лісі заблудився баранець.
— Як добратись до кошари, до овець?! А назустріч баранцеві
Мчать конки. Очі світяться
І клацають клики...
Повернув він і подався навтьоки!
А назустріч баранцеві ще вовки.
Що робити? Зупинився баранець...
Тільки казочці, малята, пе кінець.
Я тоді писав у лісі книжку цю
І відкрив одну сторінку баранцю.
В цьому вірші він сховався залюбки.
Ви спитаєте у мене:
— Де ж вовки? —
Перегризлися від злості
Й на траві
Розпластал сь
Всі чотири
Неживі.
— Чи сподобався вам вірш?
— Яким був баранець?
— Чому він потрапив у халепу?
— Назву наступного героя переплутав вітерець-пустунець. ПЦА (Цап)
V.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ «ЦАП ТА БАРАН» (с. 37-39)
1.     Читання казки вчителем
— Хто автор казки? (Народ)
— Чим сподобалася вам казка?
2.     Словникова робота
Читання слів «луною» за вчителем: проженімо, компанією, ворожбит, відсіля.
«Довідкове бюро»
Відсіля— звідси.
П'ятами накивати — швидко втекти.
Курінь — легка будівля, сторожка.
Прибрались — тут: пішли геть.
Ворожити — тут: передбачати, вгадувати.
Ворожбит — тут: той, хто ворожить.
3.     Самостійне читання казки учнями
— Чому чоловік та жінка вигнали Цапа й Барана?
Читання казки вголос «ланцюжком» до слів «Приходять туди, аж вовки кашу варять». Далі — читання «Незнайком».
4.     Аналіз казки з елементами вибіркового читання
— Що зробили Цап та Баран,коли хазяї вигнали їх з двору?
— Що вони побачили посеред поля?
— Що робили вовки?
— Як Цап та Баран перехитрили хижаків?
— Як вовки хотіли врятуватися?
— Прочитайте зачин казки; кінцівку.
5.     Гра «Закінчіть речення»
•   А збирайтеся. Цапе й Баране...
•   Ох, тут уже вовки...
•   Стали вовки думати-гадати...
6.     Характеристика героїв казки
— Попрацюйте в групах!
На початку казки йдеться про те, що Баран був дужим та несміливим, а Цап — сміливим та недужим. Які ще риси характеру виявили ці герої?
7.     Читання казки за особами
— Скільки дійових осіб у казці?
8.     Гра «Ти — мені, я — тобі»
— Придумайте запитання за змістом казки, поставте його однокласникам.
VI.   ПІДСУМОК УРОКУ
— Чи сподобався вам урок?
— Чого вчить нас казка «Цап та Баран»?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Читати казку. Уміти переказувати її за малюнками підручника.