укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 1 » Літературне читання 2 клас. Урок 24
13:33
Літературне читання 2 клас. Урок 24

Літературне читання 2 клас. Урок 24

Урок 24. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ ЦІКАВИХ ЗАГАДОК
Мета: продовжувати ознайомлення учнів із загадками; учити визначати головний зміст; показати на прикладі загадок красу рідного слова; розвивати увагу, кмітливість; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Робота з виставкою книг
— Які книжки вам сподобалися на виставці?
— У яких найкращі ілюстрації?
— Що в цих книгах?
— Чи любите ви відгадувати загадки?
III.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1.     Бесіда
—  Що таке загадки? (Невеликий за обсягом твір усної народної творчості, що має прихований зміст, примушує нас замислитися, знайти відповідь. Походить від слова вгадати», що означає думати, міркувати. У загадках предмет не називають, а описують або натякають на нього.)
—  Що передає загадка? {Красу, влучність рідного слова та багатство слова.)
—  Навіщо нам потрібні загадки? (Вони змушують думати, розвивають увагу, спостережливість.)
— Які загадки знаєте, і хто їх складає? (їх складає народ та письменники.)
2.     Проблемна ситуація
— Продовжимо подорож Країною загадок і візьмемо із собою гру.
На дошці — частина загадки Г. Бойка. Друга частина загадки закрита.
•    Дерев'яний та довгенький. Маю носик я гострепький.
— Хто це?
— Які слова вам підказали відгадку?
— Дочитайте загадку до кінця.
На білому слід лишаю 1 всіх діток потішаю.
— Чи підтвердилися ваші припущення, що це БуратІпо?
— А що ж це? (Олівець. Демонстрування малюнка.)
— Якою є головна ознака цього предмета? (На білому слід лишає.)
3.     Робота над загадками бабусі-Загадки
Стукіт в двері. Входить бабуся-Загадка. Бабуся-Загадка
Добрий день вам, школярята.
Рада вас усіх вітати.
А прийшла я не одна.
В нас сімейка немала.
Ось вам ребус І кросворд.
Акровірші.
Полюбіть їх, розпізнайте, І загадки розгадайте.
•   Одне каже: «Побіжімо!», друге каже: «Полетімо!», трете каже: «Похитаймося!». (Берег, річка, очерет)
•   Аж до сонця вік свій пнеться. Його ім'ям зоветься. (Соняшник)
•   А в нашого дядька гусей грядка, і всі вони білі. {Зуби)
Фізкультхвилинка
4.    Робота над загадками-акровіршамн Заходить хлопець-Акровірш. Хлопець-Акровірш
В мене загадки не гірш — Розкажу вам акровірш: Що воно таке за штука? Розкажу вам для науки. Перші літери рядків Зверху вниз я разом звів. Ось і вийшло слово. Акровірш готовий. А ви, друзі, не зівайте. Акровірші відгадайте.
•   Хата мною багата. Людям брат я І друг — І, коли вже я в хаті — Буде Й пісня навкруг.
•   Лиха зима сховасться, А сонечко прогляне. Сніжок води злякається. Тихенько тануть стане.
І здалеку бистрепько Вона до нас прибуде, Комукому любесенько, А дітям більше буде.
•    Мене у школі всяк вивчас О, й ненька мною розмовляє. Вона й тебе навчити хоче,
А ти — чи вчиш мене охоче?
5.    Робота в групах. Гра «Презентація загадки»
Представники кожної з груп загадують іншим загадки, демонструють виконані до них удома ілюстрації.
6.    Конкурс на кращого відгадувача загадок
Учитель читає загадки, а учні записують відгадки. Переможе той, хто більше запише відгадок.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
— Чи сподобалося вам відгадувати загадки?
— Про що розповісте своїм батькам удома?
V.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
—  Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «У світі казки чарівної». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.