13:33 Літературне читання 2 клас. Урок 24 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 24Урок 24. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ ЦІКАВИХ ЗАГАДОК Мета: продовжувати ознайомлення учнів із загадками; учити визначати головний зміст; показати на прикладі загадок красу рідного слова; розвивати увагу, кмітливість; виховувати пізнавальний інтерес. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ Робота з виставкою книг — Які книжки вам сподобалися на виставці? — У яких найкращі ілюстрації? — Що в цих книгах? — Чи любите ви відгадувати загадки? III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Бесіда — Що таке загадки? (Невеликий за обсягом твір усної народної творчості, що має прихований зміст, примушує нас замислитися, знайти відповідь. Походить від слова вгадати», що означає думати, міркувати. У загадках предмет не називають, а описують або натякають на нього.) — Що передає загадка? {Красу, влучність рідного слова та багатство слова.) — Навіщо нам потрібні загадки? (Вони змушують думати, розвивають увагу, спостережливість.) — Які загадки знаєте, і хто їх складає? (їх складає народ та письменники.) 2. Проблемна ситуація — Продовжимо подорож Країною загадок і візьмемо із собою гру. На дошці — частина загадки Г. Бойка. Друга частина загадки закрита. • Дерев'яний та довгенький. Маю носик я гострепький. — Хто це? — Які слова вам підказали відгадку? — Дочитайте загадку до кінця. На білому слід лишаю 1 всіх діток потішаю. — Чи підтвердилися ваші припущення, що це БуратІпо? — А що ж це? (Олівець. Демонстрування малюнка.) — Якою є головна ознака цього предмета? (На білому слід лишає.) 3. Робота над загадками бабусі-Загадки Стукіт в двері. Входить бабуся-Загадка. Бабуся-Загадка Добрий день вам, школярята. Рада вас усіх вітати. А прийшла я не одна. В нас сімейка немала. Ось вам ребус І кросворд. Акровірші. Полюбіть їх, розпізнайте, І загадки розгадайте. • Одне каже: «Побіжімо!», друге каже: «Полетімо!», трете каже: «Похитаймося!». (Берег, річка, очерет) • Аж до сонця вік свій пнеться. Його ім'ям зоветься. (Соняшник) • А в нашого дядька гусей грядка, і всі вони білі. {Зуби) Фізкультхвилинка 4. Робота над загадками-акровіршамн Заходить хлопець-Акровірш. Хлопець-Акровірш В мене загадки не гірш — Розкажу вам акровірш: Що воно таке за штука? Розкажу вам для науки. Перші літери рядків Зверху вниз я разом звів. Ось і вийшло слово. Акровірш готовий. А ви, друзі, не зівайте. Акровірші відгадайте. • Хата мною багата. Людям брат я І друг — І, коли вже я в хаті — Буде Й пісня навкруг. • Лиха зима сховасться, А сонечко прогляне. Сніжок води злякається. Тихенько тануть стане. І здалеку бистрепько Вона до нас прибуде, Комукому любесенько, А дітям більше буде. • Мене у школі всяк вивчас О, й ненька мною розмовляє. Вона й тебе навчити хоче, А ти — чи вчиш мене охоче? 5. Робота в групах. Гра «Презентація загадки» Представники кожної з груп загадують іншим загадки, демонструють виконані до них удома ілюстрації. 6. Конкурс на кращого відгадувача загадок Учитель читає загадки, а учні записують відгадки. Переможе той, хто більше запише відгадок. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи сподобалося вам відгадувати загадки? — Про що розповісте своїм батькам удома? V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «У світі казки чарівної». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |