14:01 Літературне читання 2 клас. Урок 25 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 25Урок 25. ПО РОБОТІ Й НАГОРОДА. ПІВНИК І ДВО€ МИШЕНЯТ (казка). ПІДСУМОК ЗА ТЕМОЮ Мета: учити учнів глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство, боротися з ними у повсякденному житті; розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбними. Хід уроку I. організаційний момент II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над прислів'ями Учні читають із дошки прислів'я на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів'я повністю, повторюючи двічі-тричі. • Робота спільна — як пісня весела. • Умілому всяка робота легка. 2. Розпитування за складовою таблицею 3. Робота над скоромовкою У печі, у печі Смачні та гарячі Пшеничні калачі. Хочеш їсти калачі — По лежи на печі! III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Переказування казки за малюнками підручника. IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських народних казок. Наостанок ознайомимося Із ще однією чудовою казкою. А хто є її головними героями — ви дізнаєтеся, відгадавши загадки. • Хоч годинника не має, • У норі хатинку має. Вранці вів нас піднімає. Хліб, сирочок полюбляє. Кожен прокидається — По підлозі тишком-нишком З сонечком вітається. (Півень) Бігає сіренька... (мишка). V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ «ПІВНИК І ДВОЄ МИШЕНЯТ» (с. 40-42) 1. Гра «Передбачення» — Поміркуйте, про що йтиметься у цій казці. 2. Словникова робота «Довідкове бюро» (заздалегідь підготовлені учні пояснюють значення слів) Ціп — знаряддя для обмолочування зерна, що складається із двох палиць, з'єднаних між собою ременем або ланцюгом. Млин — споруда для розмелювання зерна на борошно. 3. Читання казки вчителем — Хто головні герої казки? — Як звали півника? мишенят? — Чому мають такі дивні імена? Фізкультхвилинка 4. Читання казки вголос за логічно завершеними частинами 1) Зачин. — Чи можна охарактеризувати героїв? Як? 2) Читання до слів «... глядіть, скільки я зерна намолотив!». — Хто виконував роботу? — Що робили мишенята? 3) Читання до слів «.. .взяв собі на плечі мішок і пішов». — Хто поніс зерно до млина? 4) Читання до слів «... мабуть, мені доведеться». — Як ви вважаєте, хто спече пироги? — Дочитайте казку мовчки. Як ви розумієте зміст останнього речення? — Чи справедливо вчинив півник? 5. Читання казки учнями вголос «ланцюжком» — З якою інтонацією слід читати слова мишенят спочатку? потім? Чому? — Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме? — Які слова слід написати під ілюстрацією у підручнику? 6. Робота над образними висловами Голосно закричали; тихіше сказали; зовсім тихо відказали; ледве чутно пропищали. 7. Читання казки за особами, Інсценізація Робота в групах: автор, герої казки, режисер. Гра-змагання «Хто кращий артист?» Кожна група обирає собі уривок із казки та інсценізує його. 8. Характеристика героїв — Які слова спадають на думку, коли чуєте слова півник чи мишенята*! — Вийдіть до дошки і запишіть біля відповідного героя свої слова. Півник Мишенята голосистий смішні працелюбний грайливі справедливий ледачі хазяйновитий веселі 9. Робота над загадками На дошці — малюнки тварин. Учні читають загадки, знаходять малюиок-відгадку. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку роботу виконували на уроці? — Який розділ завершили вивчати? Гра «Закінчи речення» • Казки, що ми читали, називають народними тому, що... • Казка «Вовк та козенята* вчить нас бути... • Казка «Цап та Баран» вчить нас бути... • Нема за що нероб і ледарів пирогами пригощати, тому що... VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Відповідати на запитання рубрики «Чи уважно ти читав?» (с. 42). | |