14:03 Літературне читання 2 клас. Урок 26 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 26Урок 26. ХТО ЗА ЧУЖЕ ХАПАЄТЬСЯ, СВОГО ПОЗБУВАЄТЬСЯ. ЛИСИЧКА [російська народна казка) Мета: ознайомити дітей із російською народною казкою «Лисичка»; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; учити переказувати прочитане близько до тексту, характеризувати дійових осіб; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Лисеня та левеня їли ласощі щодня, Кожен мав велику ложку — Горщик спорожнів потрошку. 2. Робота над мовленнєвими загадками • Чим закінчується і зима, і весна? (Літерою А) • 3 «б» —нестерпнм я буваю, З *м» — весь одяг поїдаю. (Біль — міль) — Переставте літери, утворіть нове слово. Лови — воли; волога — голова; вінок — вікно. 3. Гра «Зоряна година» (із літер слова утворити нові слова) Диктант — кит, кат, так, нитка, танк, тин... 4. Розпитування за складовою таблицею III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Відповіді на запитання рубрики «Чи уважно ти читав?» (с. 42). IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми почнемо ознайомлення з казками народів Європи. Погляньте на карту Європи. Назвіть країни, що ви знаєте. — Кожен народ самобутній І неповторний. У кожного народу свої звичаї, традиції, своя культура і, звісно ж, свої казки. На уроці ми ознайомимося з російською народною казкою. її героїня всім відома. • Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа — В них таке смачненьке м'ясо... Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене... (лисиця). V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ НАРОДНОЇ КАЗКИ «ЛИСИЧКА» (с. 43-44) 1. Гра «Бджілки» Напівголосне читання казки — кожен у своєму темпі. — Чи чули ви цю казку раніше? 3. Читання казки учнями «ланцюжком» 4. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання — Куди поїхав дід? — Чи наловив він риби? — Що захотіла лисичка? — Чому вона удавала з себе мертву? — Чи вдалося їй обдурити діда? — Навіщо дід забрав лисичку? — Куди він поклав лисицю? — Що зробила лисичка з дідовою рибою? — Що сказала баба дідові, коли нічого не знайшла на возі? — Як ви розумієте зміст виділеного речення? — Знайдіть у тексті зачин, основну частину і кінцівку. Фізкультхвилинка 5. Гра «Живі картинки» Один учень читає, інший мімікою ілюструє почуте. 6. Гра «Розвідники» — Скільки разів у казці зустрічається слово? 1 ша група — дід; 2-га група — баба; 3-тя група — лисичка. 7. Гра «З'єднайте частини речення» Побачила його лисичка —... а сама втекла. Викинула всю рибку,... і схотілось їй рибки попоїсти. Підійшла баба до саней —... а сам пішов спереду. Узяв лисичку і поклав на сани,... ні комара, ні риби. 8. Переказування казки. Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного у парі, переказують зміст казки. 9. Творче переказування — Переказати казку: а) від свого імені; б) від імені діда; в) від імені лисички. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Хто у казці хитрий? — А кого перехитрили? — 'Ги різниться чимось лисичка в українській і російських казках? — Які ще казки вам відомі з цією героїнею? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Переказувати казку. | |