14:18 Літературне читання 2 клас. Урок 27 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 27Урок 27. ХТО ДБАЄ, ТОЙ І МАЄ ЛЕГКИЙ ХЛІБ (білоруська народна казка) Мета: ознайомити учнів із білоруською народною казкою; удосконалювати навички виразного читання за особами; учити аналізувати прочитане, переказувати; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Новк-нонцюг вінцю ВОЛІК і Вона вовку — вило в бік. Як завпв же вовк-вовцюг. Миттю випустив вівцю. 2. Прочитайте і посміхніться! Кичка кумкав* и жаба кряче. Собака нявчить, а кішка гарчить. Зозуля кукурікає, а півень кує. Порося ґелґоче, а гусак рохкає. Голуб ДЗИЖЧИТЬ* а джміль... Корова каркає, а... — Продовжте самостійно! Розплутайте плутанку, прочитайте правильно. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Інсценізація народної казки «Лисичка». IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми ознайомимося з білоруською народною казкою «Легкий хліб*. Один із головних героїв цієї казки добре відомий. А хто — зараз відгадаємо! • Ходить хмуро між дубами. Хижо клацас зубами. Весь, як є, — жорстока лють. Очі так її і ллють. Зачаївся ось, примовк — Грізний звір цей, звісно... (вовк). — Згадайте казки, головним героєм яких є цей хижак. — У яких казках він зображений разом із лисицею? V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ БІЛОРУСЬКОЇ НАРОДНОЇ КАЗКИ «ЛЕГКИЙ ХЛІБ» (с. 44-45) 1. Читання казки вчителем — Хто, крім вовка, є персонажами казки? 2. Словникова робота Вигін стомився кущем підкови розв'язав закрасує кущем сподобався стривай чоловіче облизнувся дочекайся Читання слів «буксиром» учнями в парах за вчителем. Марудна — одноманітна, надокучлива. Вигін — частина поля, луків, куди виганяють пастися худобу. Закрасує — зацвіте. 3. Повторне читання казки учнями Гра «Квіточка» Читає учень, на парту якого впала квіточка. — З якою інтонацією слід читати слова косаря? (Спокійно, розважливо) — А вовка? (Нетерпляче, з роздратуванням) — Коня? (Упевнено) — Прочитайте у казці зачин, основну частину і кінцівку. Фізкультхвилинка А. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання — Де відпочивав косар? — Хто до нього вийшов? — Яким він був? — Що вовк попросив у косаря? — Чи сподобалися вовкові пояснення косаря? — Чи влаштував його такий хліб? — Куди відіслав косар вовка? — Чи вдалося сіроманцеві знайти «легкий хліб»? 5. Гра «Блискавка» Завдання: розмістити слова у тому порядку, у якому їх розміщено у казці, показуючи довгий шлях хліба до столу. Зорати, заборонувати, посіяти, зійде, перезимує, виросте, закрасує, пали ватиметься, достигатиме. — Як вовк покуштував «легкого хліба»? Прочитайте. 6. Читання казки за особами — Що в казці означає вислів легкий хлібі — Порівняйте значення таких висловів: легкий хліб, легка пір'їна, легка задача. — Що ви помітили? 7. Гра «Чиї це слова?» • Спершу потрібно землю зорати... • Порадь мені, як легше їжу добувати. • Тільки спершу зніми з моїх ніг підкови, щоб не поламати собі зуби об них. 8. Гра «Слідопити» Робота б групах — Скільки разів у тексті зустрічається слово? 1 ша група — вовк; 2га група — косар; 3-тя група — хліб. 9. Гра «Дуель» Робота в групах Групи ставлять запитання одна одній за змістом казки. V!. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого вчить нас ця казка? — Якою є її головна думка? — Чи може бути хліб «легким»? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Переказувати казку. | |