14:24 Літературне читання 2 клас. Урок 29 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 29Урок 29. ЗРОБИШ ДОБРО — НЕ КАЙСЯ, ВДІЄШ ЛИХО — НАЧУВАЙСЯ. СОБАКИ, КОТИ ТА МИШІ (чеська народна казка) Мета: удосконалювати навички свідомого виразного читання; навчати учнів самостійно визначати дійових осіб, давати їм характеристику; удосконалювати вміння ділити текст на логічно завершені частини, стисло переказувати прочитане; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Скочив котик, Сів на плотик. Миє ротик 1 животик. М. Підгірянка 2. Робота над чистомовкою Чі-чі-чі — сидить кіт на печі. Ла-ла-ла — миша від нього втекла. Енько-енько-енько — в нірку вскочила швиденько. Та-та-та — сміється з нашого кота. 3. Гра «Складовий аукціон» Ча — (час, часник, чай, чайка, чари..,) Чо — (чоботи, чоловік, чорний, чоло...) Че — (черевик, червень, чернетка, чесність...) 4. Читайте чітко і виразно! Миші милом миску мили. Миші миску загубили. Може, мило в річку впало? Може, мило жаба вкрала? 1 маленьких жабенят Милить милом аж до п'ят? III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного у парі, переказують зміст казки. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні своєю народною мудрістю з нами поділиться чеський народ. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ ЧЕСЬКОЇНАРОДНОЇКАЗКИ «СОБАКИ, КОТИ ТА МИШІ» (с.47-48) 1. Робота над заголовком казки — Що відомо про цих тварин? — Які у них взаємини у реальному житті? — Чи можуть вони дружити між собою? — Де вам це доводилося спостерігати? Розкажіть. Гра «Мікрофон» 2. Гра «Бджілки» Напівголосне читання учнями казки, кожен — у своєму темпі. — Будьте готовими до тестування. 1)3а вірну службу собаки дістали грамоті', написану: а) на овечій шкірі; б) на телячій шкірі. 2) Коти викрали грамоту і затягли її: а) до сараю; б) до комори. 3) Грамоту в котів вкрали: а) миші; б) сусідські коти. 4) З'їсти грамоту запропонувала: а) найсильніша миша; б) найстарша миша. 5) Собаки вимагали грамоту: а) від мишей; б) від котів. 6) Коти віддати грамоту: а) погодилися; б) не погодилися. ФІзкультхвилинка 3. Словникова робота Двір овечій шкурі мотлох заздрили миттю комора ненавидить Мотлох — ганчір'я, дрантя. 4. Читання казки учнями «ланцюжком» — Що нового ви з'ясували для себе? — Визначте зачин, основну частину і кінцівку казки. — Хто з тварин чесно заслужив нагороду? — Хто діяв із заздрощів? 5. Гра «Засічка — кидок» За командою «кидок» усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» — зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане слово. Цей самий текст аналогічно читають ще раз (не більше трьох разів!) Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — •засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже щоразу результат покращується. 6. Гра «Слідопити» Учень читає початок {або кінцівку) речення, решта учнів мають знайти кінцівку (або початок) цього речення і прочитати його. 7. Робота над ілюстрацією до казки — До яких частин казки відсутні кадри діафільму? 8. Переказування казки за кадрами діафільму VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого хотів навчити чеський народ цією казкою? — Що спільного між цією казкою і болгарською казкою «Виноградар і змія»? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Переказувати казку. | |