15:04 Літературне читання 2 клас. Урок 3 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 3Урок 3. ІСТОРІЇ ЗІ ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ. ЛАРИСА ВАХНІНА. КОРДОН Мета: продовжити формування в учнів навичок правильного, свідомого, виразного читання; навчати аналізувати прочитаний твір; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; учити розрізняти справжніх друзів, бути добрими, чуйними. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Ішла баба дубнячком. Зачепилась гапличком, Сюди смик, туди смик — Одчепися, мій гаплик. 2. Мовленнєва зарядка — Як гуде джміль? — Прилетів комарик. — Дмухнемо на кульбабу. — Замовкнемо! 3. Розпитування за складовою таблицею III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ — Назвіть автора і твір. • 3 соловейком позмагатись Захотіли птахи всі. (Степан Жупанин «У лісовій музичній школі») • А людина виростає — їздить! Плаває! Літає! (Володимир Фетисов «Хто чого вчиться») • Хай сяє, мов небо, наш зоряний клас. (Марія Чумарна «Хто сьогодні зірка в класі?») IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Про які школи читали на попередньому уроці? — Хто в них навчається? — Сьогодні прочитаємо історію зі шкільного життя. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ ЛАРИСИ ВАХНІНОЇ «КОРДОН» (с. 9-70) — Тільки справжній друг може допомогти подолати недоліки в поведінці, справедливо підкаже вихід із незручної ситуації. — Чи можуть бути друзями хлопчики і дівчатка? — Послухайте оповідання Лариси Вахніної «Кордон». 1. Читання оповідання вчителем 2. Перевірка первинного сприймання — Назвіть головних дійових осіб оповідання. 3. Словникова робота Нишпорить — шукає. Кордон — межа, рубіж; лінія, яка щось розділяє. Читання «луною» за вчителем слів: звертається, повелося, дівчиськом, нишпорить, самісінький. гумка дошка нишпорить пенал крейда викликала ручка риска блискучий зошит парта дівчисько Діти читають напівголосно слова першого і другого стовпчиків. — Як можна назвати одним словом слова першого стовпчика? (Навчальне приладдя) — У другому стовпчику назвіть слово з м'яким приголосним. (Крейда) Слова третього стовпчика учні читають «луною» за вчителем. 4. Гра «Блискавка» — Назвіть «зайве» слово. Учитель демонструє картку протягом 3 секунд, парта сіла парта сила карта сіла парта сіла Фізкультхвилинка 5. Читання тексту учнями за логічно завершеними частинами Колективний поділ тексту на три частини. 6. Характеристика дійових осіб оповідання з елементами вибіркового читання — Де відбуваються події? — Як Наталя звертається до Сашка? — Які ввічливі слова вживає? — Про яку рису характеру дівчинки це свідчить? — Як повелася Наталя, коли помітила, що у Сашка немає ручки? — Чому вона вчинила саме так? — Чи хотіла вона сваритися з Сашком? — Якою була Наталя? (Доброю, увічливою, делікатною, розумною, кмітливою) — Як Сашко говорив з Наталею? — Як він називав дівчинку? — Навіщо намалював на парті кордон? — Чому Сашко так ставився до Наталі? — Чи заслуговувала вона на таке ставлення? — Яким був Сашко? (Грубим, упертим) — Чи взяв Сашко ручку, яку поклала Наталя? — Чи відразу він витер кордон? 7. Робота за малюнком — Розгляньте малюнок. Знайдіть абзац, що відповідає малюнку. Чим різняться вирази облич Сашка і Наталі? 8. Робота в групах. Складання власної кінцівки оповідання VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи сподобався урок? — Хто з дійових осіб прочитаного твору сподобався, а хто — ні? Чому? — Що є повчального в цих оповіданнях? — Школа — це не лише уроки, а й людські стосунки. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Виразно читати. Дібрати до оповідання «Кордон» свій заголовок. | |