14:26 Літературне читання 2 клас. Урок 30 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 30Урок ЗО. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ Мета: підтримувати інтерес дітей до казки; закріплювати вміння розрізняти народні й авторські казки; розвивати пам'ять, спостережливість; викликати бажання творити добро; пробуджувати бажання читати казки самостійно. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні до нас на гостину завітала казка. — Розгляньте виставку книг. — Які казки називають авторськими? народними? — У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавали з покоління в покоління «з вуст в уста». Тому автором таких казок уважають народ, а казки називають народними. Авторська казка мас певного автора — письменника-казкаря. — Наведіть приклади народних казок. — Кого з казкарів ви знаєте? — Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів. Сьогодні весь наш урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо... (вікториною). — Заздалегідь ви об'єдналися в дві команди. Бажаю успіху! III. ПРОВЕДЕННЯ КАЗКОВОЇ ВІКТОРИНИ I тур «Ти мене знаєш» Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнепий листоношею Псч-кіним, приносить телеграми. — Дивно, але телеграми без підписів. — Від кого вони? • Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. X. Андереена «Д юймовочка» ) • Хворію від переїдання: з'їв семеро козенят. (Вовк із казки братів Грі.ч.ч «Вовк та семеро козенят») • Соромлюся своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя з однойменної казки Г. X. Андереена) • Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники. (Падчерка з казки С. Маршака «Дванадцять місяців») • Йду визволяти братів і сестру з полону. (Котшорошко з однойменної української народної казки) II тур «Загадковий» • Як знайшов він колосок. Борошна змолов мішок — Пиріжків напік і з'їв. Ледарів не пригостив. (Півник і двоє мишенят) • Я — хоробрий лицар! Нікого не боюсь! Своєю булавою Із нечистю я б'юсь. Хай невеличкий зростом, Зате високий рід! Хоча я з горошинки. Та цар Горох — мій дід! (Котигорошка) • Коноплями обкрутився. Ще й смолою обсмалився, З великою булавою Змія викликав до бою. (Кирило Кожум'яка) • Однією головою — Воду випуски рікою. Друга дивна голова Вітром буйним з ніг збива. Третя голова дихне — І палає все вогнем- (Триголовий змій) • Вірність — почуття хороше. Не купується за гроші. Господиню я люблю І для неї все зроблю. Я за ласку їй віддячу І віддам життя собаче. Не здається у полон Вірний пудель... (Артемон). Фізкультхвилинка III тур «Хто ми і звідки?» На дошці — малюнки ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки. — Розгляньте малюнки й пригадайте, у яких казках живуть ці герої. Як їх гам наливають? IV тур «Чия це пісенька?» — Казкові герої вміють співати. Послухайте запис пісеньок-промовляиок. Хто це співає? З якої він казки? Звучить запис пісеньок-промовлянок. Примітка. Учителеві можна використати пісеньки Колобка, Кози-дерезн, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки * Котик та Півник», мами Кози з казки братів Грімм • Вовк та семеро козенят», ВінвІ-Пуха з повісті-казки Алена Мілна «Вінні-Пух та його друзі*. V тур «Казкарі" • Хто взув кота у чоботи? (Шар/іь Перро) • Хто придумав люстерко, що говорить? (О. Пушкін) • Завдяки кому лікар Айболить вилікував звірів? (Корнію Чуковському) • Хто побудував теремок? (Російський народ у своїй казці) " Хто наділяв звірів музикальним слухом? (Брати Грімм) • Хто зібрав дерев'яних ляльок у театрі? (О. Толстой) VI тур «Інсценівка» Учні інсценують заздалегідь підготовлені уривки казок. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Що вам сподобалося на уроці? — Про що розповісте дома? V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Твій друг — книга». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |