укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 1 » Літературне читання 2 клас. Урок 30
14:26
Літературне читання 2 клас. Урок 30

Літературне читання 2 клас. Урок 30

Урок ЗО. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ
Мета: підтримувати інтерес дітей до казки; закріплювати вміння розрізняти народні й авторські казки; розвивати пам'ять, спостережливість; викликати бажання творити добро; пробуджувати бажання читати казки самостійно.

Хід уроку 
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні до нас на гостину завітала казка.
— Розгляньте виставку книг.
— Які казки називають авторськими? народними?
— У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавали з покоління в покоління «з вуст в уста». Тому автором таких казок уважають народ, а казки називають народними. Авторська казка мас певного автора — письменника-казкаря.
— Наведіть приклади народних казок.
— Кого з казкарів ви знаєте?
—  Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів. Сьогодні весь наш урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо... (вікториною).
—  Заздалегідь ви об'єдналися в дві команди. Бажаю успіху!
III.   ПРОВЕДЕННЯ КАЗКОВОЇ ВІКТОРИНИ
I тур «Ти мене знаєш»
Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнепий листоношею Псч-кіним, приносить телеграми.
— Дивно, але телеграми без підписів.
— Від кого вони?
•   Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. X. Андереена «Д юймовочка» )
•   Хворію від переїдання: з'їв семеро козенят. (Вовк із казки братів Грі.ч.ч «Вовк та семеро козенят»)
•   Соромлюся своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя з однойменної казки Г. X. Андереена)
•   Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники. (Падчерка з казки С. Маршака «Дванадцять місяців»)
•   Йду визволяти братів і сестру з полону. (Котшорошко з однойменної української народної казки)
II тур «Загадковий»
•   Як знайшов він колосок. 
Борошна змолов мішок — 
Пиріжків напік і з'їв.
Ледарів не пригостив. (Півник і двоє мишенят)
•   Я — хоробрий лицар! 
Нікого не боюсь!
Своєю булавою 
Із нечистю я б'юсь.
Хай невеличкий зростом,
Зате високий рід!
Хоча я з горошинки.
Та цар Горох — мій дід! (Котигорошка)
•    Коноплями обкрутився. Ще й смолою обсмалився, З великою булавою
Змія викликав до бою. (Кирило Кожум'яка)
•   Однією головою — Воду випуски рікою. Друга дивна голова Вітром буйним з ніг збива. Третя голова дихне —
І палає все вогнем- (Триголовий змій)
•    Вірність — почуття хороше. Не купується за гроші. Господиню я люблю
І для неї все зроблю. Я за ласку їй віддячу І віддам життя собаче. Не здається у полон Вірний пудель... (Артемон).
Фізкультхвилинка
III тур «Хто ми і звідки?»
На дошці — малюнки ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки.
— Розгляньте малюнки й пригадайте, у яких казках живуть ці герої. Як їх гам наливають?
IV тур «Чия це пісенька?»
—  Казкові герої вміють співати. Послухайте запис пісеньок-промовляиок. Хто це співає? З якої він казки?
Звучить запис пісеньок-промовлянок.
Примітка. Учителеві можна використати пісеньки Колобка, Кози-дерезн, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки * Котик та Півник», мами Кози з казки братів Грімм • Вовк та семеро козенят», ВінвІ-Пуха з повісті-казки Алена Мілна «Вінні-Пух та його друзі*.
V тур «Казкарі"
•   Хто взув кота у чоботи? (Шар/іь Перро)
•   Хто придумав люстерко, що говорить? (О. Пушкін)
•   Завдяки кому лікар Айболить вилікував звірів? (Корнію Чуковському)
•   Хто побудував теремок? (Російський народ у своїй казці) "   Хто наділяв звірів музикальним слухом? (Брати Грімм)
•   Хто зібрав дерев'яних ляльок у театрі? (О. Толстой)
VI тур «Інсценівка»
Учні інсценують заздалегідь підготовлені уривки казок.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
— Що вам сподобалося на уроці?
— Про що розповісте дома?
V.     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Твій друг — книга». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.