14:29 Літературне читання 2 клас. Урок 32 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 32Урок 32. ПОГАНА ТА ПТАШКА, ЯКІЙ СВОЄ ГНІЗДО НЕ МИЛЕ. РОДЕ НАШ КРАСНИЙ (українська народна пісня). В ЦЬОМУ ДВОРКУ, ЯК У ВІНКУ! (з народного) Мета: удосконалювати навички виразного читання; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять, уміння узагальнювати; виховувати інтерес до традицій української сім'ї. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над чистомовкою Ча-ча-ча-ча — звірі граються в м'яча. Ці-ці-цІ-ці — нападаючі — зайці. Чу-чу-чучу— вовк ударив по м'ячу. Ця-ця-ця-ця — судить гру у них вівця. 2. Робота над шарадами * 3 перших складів слів скласти слово. Диня, тисяча, насип. (Дитина) • Скласти слово з першого складу першого слова і другого складу другого слова. Гора, народ. (Город) 3. Розпитування за складовою таблицею 4. Робота над скоромовкою Ти, малий, скажи малому, Хай малий малому скаже, Хай малий теля прив'яже. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Відповіді на запитання рубрики «Перевір свої досягнення» (с.51). IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 1. Вступна бесіда — Ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву. («Нема бе.і кореня рослини, а нас. людей, без Батьківщини») — Про що йтиметься в творах цього розділу? — На які теми поділяється розділ? — Яку тему вивчатимемо? («Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя») — Українці склали багато пісень, віршів про працьовиту, дружну, співучу родину. Читаючи, звертайте увагу, як передано у творах повагу, любов українців до свого роду, краю. 2. Учимося працювати з підручником — Знайдіть у змісті назву розділу. Яка тема є першою? — З якої сторінки вона починається? Якою сторінкою завершується? — Автори яких творів вам відомі? — Чи є у розділі народні пісні, лічилки, скоромовки? — На яких сторінках ви можете знайти ці твори? Фізкультхвилинка V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання української народної пісні «Роде наш красний» (с. 53) 1) Слухання запису пісні — Чи сподобалася вам пісня? 2) Словникова робота. Красний — гарний, добрий, великий. Не цураймося — не забуваймо, не відмовляймося. Сім'я — тато, мама, я. Рід — одне або кілька поколінь, які пішли від одного предка. Родина — група людей (родичі), яка складається з батьків, дітей, бабусь і дідусів, що живуть разом. 3) Гра «Актори». — Прочитайте вірш із захопленням. — Який кущ згадано у пісні? — Чому саме його намалював художник, ілюструючи пісню? — До чого закликає пісня? — Із чим порівнюється родина? — Знайдіть рядки, що повторюються. Прочитайте їх разом. — Чи можна їх вважати головною думкою твору? — Які слова — назви ознак ужито зі словом рід? 4) Гра «Хто краще?» Конкурсне читання вірша у парах. 2. Опрлцюн.-іння вірша «В цьому дворку, яку вінку...» (с. 54) Читання вірша «сильнішим» учнем. — Що прославляється у творі? — З яким почуттям його читатимете? — Поясніть, що передають виділені порівняння? Вживайте їх у своєму мовленні. — Що прославлено у вірші? — Розгляньте малюнок. Кого зобразив на ньому художник? — Який ще малюнок можна намалювати до цього вірша? VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи сподобалося вам на уроці? — Як повинні жити між собою всі члени родини? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити пісню напам'ять. | |