14:32 Літературне читання 2 клас. Урок 33 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 33Урок 33. РІДНА ДОМІВКА, РІДНА СІМ'Я —ТУТ ВИРОСТАЄ ДОЛЯ МОЯ. ВАРВАРА ГРИНЬКО. СІМ (лічилка). СТЕПАН ОЛІЙНИК. ТЕТЯНКА УСМІХАЄТЬСЯ! Мета: удосконалювати навички виразного читання, працювати над образними висловами; формувати оцінні судження; розвивати вміння чітко визначати головну думку твору; виховувати любов і пошану до батьків. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над потішкою Вдень в дуплі сидить сова. Навіть дзьоб не висува, А вночі нона полюс. Совенят малих годує. — Мамо, вдень чого сова 1) Читання «луною» за вчителем. 2) Гра «Актори». Прочитати здивовано, злякано. 2. Робота над скоромовкою Рак татусь приніс з крамниці Раченятам годівниці. — Прочитати повільно, швидко, дуже швидко. — Прочитати радісно, сумно, сердито. 3. Дихальні вправи — Як плаче немовля? (У-а) — Як мама колише дитину? (А-а) — Як тато забиває цвях? (Тук-тук) — Як каже бабуся внукові замазурі? (А-я, я-й) — Як сопе дідусь, коли заснув, читаючи газету? III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Розгадайте ребус. 7'Я — Сьогодні ми продовжимо опрацьовувати художні твори про сім'ю. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання лічилки Варвари Гринько«Сім» (с. 55-56) 1) Читання лічилки вчителем. — З яким настроєм слід читати лічилку? (Весело, бадьоро) 2) Читання лічилки учнями. Гра «Бджілки». Напівголосне читання лічилки учнями, кожен — у своєму темпі. — Від імені кого ведеться лічилка? — Назвіть усіх членів сім'ї. — Розгляньте малюнок. Кого бракує? Чому? Навіть дзьоб не висува? — Дуже кепсько бачить вдень, То сидить, анітелень. — І чого ота сова Навіть дзьоб не висува? 3) Читання лічилки учнями. Гра «Дощик», Фізкультхвилинка 2. Опрацювання оповідання Степана Олійника «Тетянка усміхається!» (с. 55) 1) Робота над заголовком. — Прочитайте назву оповідання. Як ви вважаєте, про що розповідатиметься у цьому творі? 2) Читання твору вчителем. — Яка радісна подія сталася у родині Тимка? 4) Повторне читання оповідання учнями мовчки. — Як назвали Тимкову сестричку? 5) Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання. — У якому класі навчався Тимко? — Як мама турбується про маленьку донечку? — Як Тимко намагається привернути увагу сестрички? — Хто першим побачив усмішку маляти? — Як Тимко відреагував на усмішку? — Що сказала мама? — Де працював тато? — Хто йому повідомив радісну новину? — Який настрій після цього запанував у полі? 6) Вправи на розвиток читацьких навичок. а) Гра «Чи є в оповіданні такі речення?». • Тимкові хочеться, щоб Таня подивилася на нього. (Так) • Біжить Тимко, рукою махає. (НІ) • Він усміхнувся,обняв І поцілував сина. (Ні) б) У скількох реченнях ужито слово усміхається? в)Гра «Диктортелебачення». Учень читає текст, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів. г) Гра « Земля — небо». За командою «земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають очі вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову лунає команда «земля» — учні очима знаходять, де вони завершили чи-тати. V. ПІДСУМОК УРОКУ — Що сподобалося вам на сьогоднішньому уроці? — Що спільного між оповіданням С. Олійника «Тетянка усміхається!» і лічилкою В. Гринько «Сім»? — Які стосунки мають бути у членів родини? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Стисло переказувати оповідання. | |