14:38 Літературне читання 2 клас. Урок 35 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 35Урок 35. ВЕСНЯНІ ДИВА. ВАСИЛЬ ЧУХЛІБ. ПОВІНЬ Мета: навчати учнів свідомого читання; розширювати активний словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву і фантазію; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Засць зяблика зустрів: Зяблик зойкнув: — Значить, засць — Зебру зжер! Зміюку з'їв! Задавака і зухвалець. Ю. Кругляк 2. Робота над чистомовкою Ля-ля-ля — вкрило снігом всі поля. Ок-ок-ок — забіга він у садок, Ма-ма-ма — зайцю їжі вже нема. Ри-ри-ри — щоб погризти кори. 3. Прочитайте і поясніть! ЗтлшпАкнЙвлоЦнІпЯпьНопнтОкГсвИтшчІІлмОкшСнпЯлпТдсЬ (Зайця ноги носять.) 4. Розчитування за складовою таблицею 5. Гра «Зоряна година» Із літер слова зафарбувати скласти слова. (Фарба, вата, зуб, фари, зруб. зубр...) III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Виставка малюнків сім'ї 2. Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного обличчям у парі, виразно читають одне одному вірш. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Яка пора року настала? Робота в групах — Складіть невеличку розповідь про природу взимку. — Сьогодні ми прискоримо час і помандруємо у весну. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ ВАСИЛЯ ЧУХЛІБА «ПОВІНЬ» (с. 58-60) 1. Читання оповідання вчителем — Яку пору року описано в оповіданні? Чому? Доведіть. 2. Словникова робота Читання слів *луною» за вчителем: гілці, гойдається, блиснуло, острівець. зіщулився, затишнїше, ткнувся. «Довідкове бюро» Повінь — залиття значного простору внаслідок піднесення рівня води в річках. Ремез — найменша пташка серед синичок, цікава тим, що гніздо робить схожим на рукавицю. (Демонстрування малюнка гнізда І пташки.) Десна — ріка, притока Дніпра, що впадає у нього поблизу Києва. Роздолля — відкритий широкий простір або місцевість. Аж луна покотилася — дуже голосно. Чкурне — дуже швидко побіг. 3. Гра «Бджілки» Напівголосне читання тексту, кожен — у своєму темпі. — Хто був природі другом? (Тато) — А хто став їй другом? (Тетянка) ФІЗкупьтхвипинка 4. Розподіл тексту на частини 1) У човні. 2) На острівці. 3) Урятували зайчика. 5. Читання тексту за частинами 1) Перша частина — «Торнадо». Починати читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання. 2) Друга частина — «Упіймай помилку». Один учень читає текст з помилками, а решта — плещуть у долоні, коли їх чують. 3) Третя частина — читання «каноном», дотримуючись у групі однакового темпу читання. 6. Робота над аналізом змісту оповідання з елементами вибіркового читання — Хто плив у човні? — Що за рукавичку побачила Тетянка? — Чому розсміявся тато? — Що робили тато з Тетянкою на острівці? — Кого побачила Тетянка? — Чому зайчик не втікав? — Куди хотіла дівчинка забрати зайчика? — Чи погодився з нею татко? — Що зробив заєць, коли човен приплив до берега? — Із чим порівнюється гніздечко ремеза? — Які ще порівняння є в тексті? — Які дива спостерігала Тетянка з татом, пливучи в човні? — Як тато називав зайчика? Чому саме так? 7. Гра «Слідопити» Учитель читає початок речення, учні повинні знайти все речення і дочитати його до кінця. 8. Гра «Засічка — кидок» VI. ПІДСУМОК УРОКУ Гра «Продовж речення» • На уроці мені найбільше сподобалося... • Я вчився... • Я дізнався... • Мені б хотілося ще... VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Переказувати оповідання за планом. | |