22:40 Літературне читання 2 клас. Урок 36 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 36Урок № 36. Урок позакласного читання. Твій друг — книга Мета: ознайомити учнів з історією виникнення паперу і книгодрукування; розвивати читацькі навички; виховувати бережливе ставлення до книги. ХІД уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ Вчіться, діти. Мудра книжка Скаже вам чогось багато З того, що колись було І посіяно й пожато. Я. ЩоголІв — До чого закликає поет? — Що допомагає в навчанні? — Яке місце займає книга в житті людини? — Коли відбулося ваше перше знайомство з книгою? — Сьогодні ми говоритимемо про книгу. III. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ 1. Розглядання виставки Перша частина (полиця) виставки: абетки, букварі — Що спільного в цих книжках? — Яку назву ви дали б цій частині виставки? (Моя перша книжка) Друга частина: підручники, словники, довідники, посібники — Яка спільна назва до цієї групи? (Навчальна книга) Третя частина: казки — Що спільного в цих книжках? — Чи подобається вам читати? — Які книжки ви любите читати? — Які книжки є у вас удома? — Книг на світі є дуже багато. Вони різняться між собою змістом, розміром, оформленням. Книга розмовляє з людьми різного віку, різних професій. Вона стає другом і порадником кожної людини на все життя. Як саме книга прийшла до людини? Про це повідомлять учні, які підготувалися заздалегідь. 2. Повідомлення учнів 1-й учень. V сиву давнину на нашій планеті Земля не було книжок у такому вигляді, як вони тепер. Сторінками стародавніх книг були стіни печер, дерева, каміння. 2-й учень. Згодом люди навчилися писати І малювати гострою палицею на глиняних дощечках. Писали книги па бамбукових пластинах, а потім нанизували на шкури. Такі книги були важкими і незручними. 3-й учень. Потім почали виготовляти легші книги з телячої шкіри. Вони були дуже дорогими, адже для написання однієї книги потрібна була ціла череда телят. Перша така книга була написана в місті Пергамі. Такий матеріал для книг називали пергаментом. 4-й учень. Справжній папір люди почали виготовляти приблизно 2000 років тому. Книги були рукописними, їх переписували вручну. 5-й учень. На берегах Нілу в Єгипті є безліч заростей болотяної рослини -папірусу. Його у давнину використовували на будівництві. З часом люди по-мітили, що висихаючи на сонці, волокниста серцевини папірусу перетворювалася на сухі, вузенькі смужки, що вбирали фарбу. 6-й учень. У XIII ст. в Європі навчилися виготовляти папір. У середині XV ст. у Німеччині з'явився перший друкарський верстат. 7-й учень. В Україні першодрукарем був Іван Федоров. За своє життя він видрукував декілька книг (зокрема перший слов'янський «Буквар»). — Книги виготовляють у друкарнях. Після цього вони деякий час перебувають у магазині. Багато книг постійно «живуть» у бібліотеці. Бібліотека — слово грецького походження, що в перекладі означає «книгосховище». Перше ознайомлення з книгою починається з обкладинки. Вона розповість про тс, хто написав книгу, коли й де її видали. Звертайте увагу на прізвище автора. Кожна книга має назву, з якої часто можна дізнатися, про що йдеться в ній. 3. Робота в групах. Практичне орієнтування в книжці Кожна група отримує книгу, дізнається із першої сторінки: її назву; хто автор; прізвище художника; де і коли її видано. Фізкультхвилинка Хмарка СОНЄЧКО закрила. Слізки дрібнії зропила. Ми ті слізки позбираєм. У травиці пошукаєм. Пострибаєм, як зайчата. Політаєм, як пташата. Потанцюємо ще трішки. Розімнемо руки, ніжки. Всі веселі, от чудової За роботу сіли знову! IV. ЧИТАННЯ Й ОБГОВОРЕННЯ ОПОВІДАННЯ ОСТАПА ВИШНІ «ЛЮБІТЬ КНИГУ» 1. Самостійне читання оповідання учнями мовчки — Як ставився Василько до книги? — Як він читав книжку? — Який сон йому наснився? — Чи добре було Василькові вві сні? — Якої думки він дійшов після цього? — Які слова висловлюють головну думку оповідання? 2. Робота над прислів'ями Книга вчить,... звання — з книг. Глибина у морі, ... як на світі жить. Золото добувають Із землі, а... мудрість — у книзі. — Поясніть зміст кожного прислів'я. V. ПІДСУМОК УРОКУ — Як слід ставитися до книжок? — Що ви порадите своїм молодшим сестричці, братикові? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою «Людина починається з добра» (за творами В. О. Сухом.чинського). Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |