22:44 Літературне читання 2 клас. Урок 37 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 37Урок № 37. Молодець проти овець, а проти молодця — сам вівця. Анатолій Григорук. Молодець проти овець Мета: навчати учнів свідомо, правильно, виразно читати вголос і мовчки, давати характеристики дійових осіб; удосконалювати навички читання за особами; учити розуміти гумор, жарт. ХІД уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Вправи для розвитку артикуляції дихання • «Цокання» язиком у ротовій порожнині. • Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово ні з поступовим видихом (тричі). • «Маятник» — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (10 разів). 2. Робота над чистомовкою Ап-аи-аи — дме холодний вітрюгап. Це-це-де — сипле сніг прямо в липе. Уха-уха-ухя — щіпя мороз ніс і вуха. Імо-імо-імо —до хати біжімо. 3. Робота над скоромовкою Качечка кряче — Каченят не баче. Кличе качечка курчат: — Чи не бачили качат? Грицько Бокко III. ПЕРЕВІРКАДОМАШНЬОГОЗАВДАННЯ Робота в парах. Гра "Ти — мені, я — тобі» Учні повертаються в парах одне до одного обличчям та переказують оповідання. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Який розділ ми зараз вивчаємо? — Які твори в цьому розділі ми вже прочитали? — Українці — народ, який любить сміятися, жартувати. Сьогодні ми прочитаємо одне оповідання Анатолія Григорука. Я сподіваюся, що воно змусить вас посміхнутися. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ АНАТОЛІЯ ГРИГОРУКА «МОЛОДЕЦЬ ПРОТИ ОВЕЦЬ» (с. 60-61) 1. Читання оповідання вчителем — Який настрій викликало у вас це оповідання? — Хто є головним героєм оповідання? 2. Словникова робота Читання «луною» за вчителем слів: войовниче, байдужісінько, спересердя, моріжку, перебігши, брязнув, зневажливо. Довідкове бюро Жижках — тут: по ногах. Нажахане — перелякане. Моріжок — трава. Фізкультхвилинка 3. Читання оповідання учнями • Гра «Дощик». Діти читають хором (до слів «...шмигнуло у собачу буду»). • Гра «Буксир». Пара із «сильнішого» і «слабшого» учня. «Сильніший» учень веде у читанні, а «слабший» намагається досягти темпу читання «сильнішого» учня. • Гра « Упізнай дійову особу ». — Відгадайте всіх дійових осіб оповідання. — Хто зайвий? — У якій послідовності тварини діяли в оповіданні? ■ Невеличка та сіренька, - Задавака волохатий, В нірці мешкаю тихенько. Ще й рогатий, бородатий. Уночі по хаті — нир. Він травицю — скуб та хяп. Я шукаю сало й сир. (Миша) Здогадались, хто це? (Цап) • 1 ввечорі і зранку - Замість носа—п'ятачок. Вартую я на ґанку. Замість хвостика — крючок. І кусаю, і гарчу — Вмить калюжу віднайде, В дім чужих не пропущу. (Пес) Ще й сімейство приведе. (Порося) • Вдалині посеред ночі Засвітились хижі очі. Від його пісень у звірів Морозець біжить по шкірі. (Вовк) 4. Робота в групах — Прочитайте «каноном», дотримуючись у групі однакового темпу читання. 5. Гра «Добери словечко» Дениско —... (вийшов, бачить, підступив, нахилив, розпалився, кинувся, брязнув, зачинився, схопив). Цапок —... (пасеться, скубе, відскочив). Порося —... (хлюпалось, запалало, шмигнуло). Пес —... (вискочив). Кіт —... (ніжився, злякався, стриб). Мишеня —... (сиділо, вихопилось). Мар'янка —... (бачила, подумала, посміхнулася). 6. Робота в групах Конкурс на краще продовження оповідання. V!. ПІДСУМОК УРОКУ — Що найбільше сподобалося на уроці? — Який настрій панував на уроці? Чому? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Стисло переказувати оповідання. | |