22:45 Літературне читання 2 клас. Урок 38 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 38Урок № 38. Незвичайна яблуня. Андрій М'ястківський. Казка про яблуню Мета: удосконалювати навички усвідомленого, виразного читання художніх творів; формувати вміння знаходити за допомогою вибіркового читання уривки тексту, що характеризують дійових осіб; виховувати працелюбність, бажання допомагати природі. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над чистомовкою Ік-ік-ік — на порозі Новий рік. Ра-рп-ра — рада святу дітвора. Іс-іс-іс — підем дружно всі ми в ліс. Ам-ам-ам — понесем гостинці звірятам: білочкам, зайчатам. 2. Робота над скоромовкою Мишеня у нірку чорну Всі побачимо двори. Нритягло трубу підзорну. І угледимо здаля — Ми тепер собі з нори Де той клятий кіт ґуля. 3. Гра «Розшифруй прислів'я» Охт рпо юлзем асдб, онав муот єатрпоев. (Хто про землю дбає, вона тому повертає.) — Прочитайте прислів'я на одному мовленнєвому видиху. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Учні стисло переказують оповідання. IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Яка пора року за вікном? — Хто потребує нашої допомоги? — Як допоможемо взимку птахам? — На вулиці — мороз і сніг, а на столі у нас — свіжі яблука, картопля, капуста. — Що потрібно робити, щоб усе це потрапило до нашого столу? — Як турбуватися про рослини, щоб вони віддячили нам щедрим урожаєм, ми дізнаємося сьогодні із казки. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ "КАЗКИ ПРО ЯБЛУНЮ» АНДРІЯ М'ЯСТКІВСЬКОГО (с. 62) 1. Читання казки вчителем — Чи сподобалася вам казка? — На що вона схожа? — Як побудовані речення? 2. Словникова робота Читання слів «луною» за вчителем: узлісся, зжовтів, прищепив, розвеселилось, засміялися, дозрівали. «Довідкове бюро» Узлісся — смуга, край лісу. Вільце — обрядове дерево українського весілля, що прикрашається квітами, ягодами, колосками. Корячок — посудина для води. Щепа — прищеплене фруктове дерево. Чухрати — тут: обгризати кору. Осоння — місце, що добре прогрівається сонцем. Господа —двір, обійстя. Фізкультхвилинка 3. Читання тексту учнями «ланцюжком» — Яку інтонацію читання підказують виділені речення? 4. Робота над аналізом змісту казки. Вибіркове читання — Де росла дичка? — Хто так називав деревце? — Як ставилося до цього деревце? — Чи знало воно, ким буде? — Хто впізнав деревце? — Чому сміялися лопухи? — Хто помітив деревце? — Як про деревце сказав дідусь? Прочитайте. — Що вирішив зробити дідусь із деревцем? — Чи здійснив він свій задум? — Коли дідусь прийшов за деревцем? — Як він його доглядав? Прочитайте. — Що виросло з яблуні-дички? Прочитайте. — Що можна сказати про дідуся? — Як віддячила йому яблунька? — Поміркуйте, що у цьому творі казкове, а що могло трапитися насправді? 5. Гра «Знайди риму» Рову —...(корову). Вільце —...(деревце). Лисичка — .„(дичка). Давно — ... (воно). Дике — ... (велике). Невеличке — ...(кринички). 6. Гра «Морські хвилі» Читання твору то тихіше, то голосніше, за потреби поступово змінюючи силу голосу. 7. Гра «Земля — небо» За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голови вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони завершили читати. 8. Гра «Слідопити» Учитель читає початок (або кінцівку) речення, учні мають знайти це речення і прочитати. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Прочитайте прислів'я. Яке з них найбільше розкриває зміст казки, яку ми прочитали? Дерево криве... солодко з'їси. Гірко поробиш — ... нема плода. Без труда — ... та яблука солодкі. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Переказувати казку. Намалювати дідуся. | |